kvos Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 (edytowane) Przy próbie odpalenia świece w ogóle nie dostają iskry. Wszystkie kable są prawidłowo podpięte, masa jest, bezpieczniki sprawne. Zajrzałem nawet do modułu, czy nie jest coś zjarane. Jak sprawdzić domowym sposobem sprawność modułu i cewek zapłonowych? Miałem założony nowy silnik, dziś wystarczyło tylko podpiąć kabelki, poprzykręcać owiewki i śmignąć gdzieś na weekend :) Przesiedziałem w garażu 8 godzin. Jestem zmęczony, brudny i śmierdzę benzyną :biggrin: Edytowane 7 Czerwca 2007 przez kvos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Może impulsator jest nie sprawny. ? albo żle podpiety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Nieprawdopodobne - kostki mozna polaczyc tylko w jeden sposob.Jezeli przedtem bylo dobrze to radze sprawdzic wylaczniki: - na kierownicy czerwony ON / OFF, - sprzegla, - stopki bocznej, bo moze cos tam masuje i odlacza prad niskiego napiecia z instalacji zaplonowej.Jestes pewien ze prad ze stacyjki dostaje sie na modul ?Kiedys pekl mi kabel pradowy ze stacyjki do ukladu zaplonowego, ale trzymal sie na izolacji i tez nic nie dzialalo, wykrylem to mierzac wszystkie napiecia miernikiem ( warto miec ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvos Opublikowano 7 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Nieprawdopodobne - kostki mozna polaczyc tylko w jeden sposob.Jezeli przedtem bylo dobrze to radze sprawdzic wylaczniki: - na kierownicy czerwony ON / OFF, - sprzegla, - stopki bocznej, bo moze cos tam masuje i odlacza prad niskiego napiecia z instalacji zaplonowej.Jestes pewien ze prad ze stacyjki dostaje sie na modul ?Kiedys pekl mi kabel pradowy ze stacyjki do ukladu zaplonowego, ale trzymal sie na izolacji i tez nic nie dzialalo, wykrylem to mierzac wszystkie napiecia miernikiem ( warto miec ). Adam M. Jakiś multimetr mam. Sprawdzę dokładnie ciągłość obwodów i rezystancję cewek.Mam książkę serwisową, ale druk czarno-biały i nie jestem w stanie rozpoznać dokładnie kolorów przewodów w instalacji elektrycznej motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2007 Sa opisane w legendzie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvos Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 (edytowane) Znowu było bezefektowne kilkugodzinne posiadzenie w garażu. Oporność na cewkach mieści się w tolerancji podanej w książce serwisowej. Oporność mierzyłem na wejściach. Przy sprawdzaniu wejść z masą miernik nie pokazywał żadnych wartości.Impuls z impulsatora ma wartość od ok 50mV do 200mV ale mam słabej kalsy miernik i może być inaczej.Podłączyłem miernik do wyjść modułu zapłonowego, zakręciłem rozrusznikiem, ale pokazywał bardzo słabe sygnały rzędu miliwoltów a to napewno za mała wartośc jaką trzeba dostarczyć na cewkę.Przeprowadziłem też taki eksperyment, że "częstowałem" cewkę zapłonową prądem z zasilacza stabilizowanego 12V 30W, ale najmniejsza iskra nie pojawiała się na wyjściu. Dodatkowo nie działają mi kierunkowskazy, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Pozostałem oświetlenie działa. W którym miejscu szukać przerywacza do kierunków? Zauważyłem, że koło przedniej lampy wisi wtyczka z dwoma kablami plus masa i kable te prowadzą gdzieś na tył motocykla do jakiejś kostki. Do serwisu nie chce narazie oddawać, bo terminy mają jak w publicznej służbie zdrowia. Edytowane 8 Czerwca 2007 przez kvos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 A co z akumulatorem?U mnie było tak, że kierunki nie działały, klakson nie działał, nic oprócz rozrusznika, ale na iskre prądu też nie wystarczyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvos Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Akumulator na bank sprawny. Wszystkie światła, oprócz kierunków świecą pełnym blaskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Dodatkowo nie działają mi kierunkowskazy, nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Pozostałem oświetlenie działa. W którym miejscu szukać przerywacza do kierunków? Zauważyłem, że koło przedniej lampy wisi wtyczka z dwoma kablami plus masa i kable te prowadzą gdzieś na tył motocykla do jakiejś kostki. Do serwisu nie chce narazie oddawać, bo terminy mają jak w publicznej służbie zdrowia. To masz przyczyne. Brak zasilania modułu i kierunkow. sprawdz na schemacie obwod od stacyjki do przerywacza kierunkow. Czy jest napięcie na tym przewodzie. Jak mozesz to zamiesc gdzies schemat instalacji i daj linka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvos Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 To masz przyczyne. Brak zasilania modułu i kierunkow. sprawdz na schemacie obwod od stacyjki do przerywacza kierunkow. Czy jest napięcie na tym przewodzie. Jak mozesz to zamiesc gdzies schemat instalacji i daj linka. Schemat mam tylko drukowany a skanera nie mam.Ze schematu wynika, że przerywacz znajduje się z tyłu motocykla w okolicach modułu i nożnego włącznika światła stopu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Światło stopu sie zapala? czy tez brak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvos Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 (edytowane) Światło stopu sie zapala? czy tez brak?Zapala się i po wciśnięciu przedniego i tylnego hamulca. Sprawdziłem czy moduł połączony jest z masą i wygląda na ok. Nie mam jednak pojęcia którym kablem dochodzi plus zasilania do modułu. Na schemacie nic takiego nie ma i w sumie z samego modułu wychodzi siedem przewodów - masa, 2 kable do impulsatora, 3 kable do cewek zapłonowych i jeden do tachometru. Edytowane 8 Czerwca 2007 przez kvos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Zapala się i po wciśnięciu przedniego i tylnego hamulca. Sprawdziłem czy moduł połączony jest z masą i wygląda na ok. Nie mam jednak pojęcia którym kablem dochodzi plus zasilania do modułu. Na schemacie nic takiego nie ma i w sumie z samego modułu wychodzi siedem przewodów - masa, 2 kable do impulsatora, 3 kable do cewek zapłonowych i jeden do tachometru.A nie dwa do cewek? A ten trzeci to zasilanie modułu?Nie jestem pewien ale tak mi się coś zdaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvos Opublikowano 8 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 A nie dwa do cewek? A ten trzeci to zasilanie modułu?Nie jestem pewien ale tak mi się coś zdaje Możliwe, że źle odczytalem.Na cewki idą trzy kable, biały, czarny i pomarańczowy. Pomarańczowy jest połączony z jedną i drugą cewką i idzie również do włącznika stop-start. Sprawdze te połączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 8 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2007 Zobacz jak rozwiazane jest zasilanie modułu w gs500 .W twoim jest prawdopodobnie tak samo poza tym ze cewki sa dwu iskrowe i sam moduł inny. ale zasada ta sama. http://img120.imageshack.us/img120/3178/14jc2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.