Skocz do zawartości

Wymiana plynu hamulcowego


PAJDOR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

Dzisiaj cchialbym sie za to zabrac - czy samochodowy DOT 3 jest dobry do motocykla ? I tak samo jezeli chodzi o supszczenie starego nalezy to zrobic w ktorym miejscu ? Ja to rozumiem tak - kabelek na dole odpinam od zaciku - plyn wylatuje - robie to samo przy drugiej tarczy - plyn wylatuje - skrecam spowrotem i wlewam nowy do metalowego zbiornikcza znajdujacego sie na kierownicy.

Jak by ktos mogl napisac czy dobrze mysle

 

Z gory wielkie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle myślisz. Uzyj wyszukiwarki, temat był poruszany wiele razy, dokładnie była opisanba cała procedura, jakie płyny uzyć itp. W twojej wersji tylko zapowietrzysz układ. na szybko

 

1. Wyciągasz płyn hamulcowy ze zbiorniczka (strzykawką)

2. wlewasz nowy do pełna

3. pompujesz klamką 2 - 4 razy, nie puszczając jej odkręcasz odpowietrznik

4. nadal nie puszczając klamki zakręcasz odpowietrznik

5. pompujesz kilka razy, tak by klamka "urosła" do jej roboczego położenia

5. I tak dalej, aż z odpowietrznika będzie leciał nowy płyn. W praktyce, jak dolejesz 2 zbiorniczki płynu, to na pewno cały układ będzie czysty

6. uważaj na to by nie zapowietrzyć pompy - płyn zawsze musi być w zbiorniczku, musisz go dolewać w trakcie całej procedury.

7. Jak tego nie zrozumiałeś, to jedź do warsztatu.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć kolego.

 

Na pokrywie od pompki hamulcowej powinno pisać jaki rodzaj płynu jest właściwy dla Twojego motocykla. Zazwyczaj w nowych konstrukcjach to DOT4. Ale sprawdż to - może w instrukcji. to jest bardzo istotna sprawa - bo nieodpowiedni DOT będzie Ci rozpuszczał uszczelki.

 

Sama wymiana nie jest skomplikowana - ale jeżeli tego nie robiłeś zrób to z kims kto ma doświadczenie i Ci pokaże i wytłumaczy. Chodzi głównie o odpowietrzenie. Najłatwiej jest wymienić płyn przez przelewanie - czyli z dołu wypuszczasz do minimum w zbiorniku (przez śróbkę odpowietrznika) , następnie zalewasz do pełna i znowu wypuszczasz. Tak robisz przy pierwszej tarczy, następnie wypuszczasz przy drugiej - do minimum i zalewasz do maxa.

 

Wiem że koledzy napisza że to marnotrawstwo, ale nie oszczędzisz - 250 ml kosztuje chyba 10 zł - czyli nie majątek (albo cos koło tego)

 

A co do sprawy to DOT3 czy 4 samochodowy jest identyczny jak motocyklowy - czyli nie ma różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć kolego.

 

Na pokrywie od pompki hamulcowej powinno pisać jaki rodzaj płynu jest właściwy dla Twojego motocykla. Zazwyczaj w nowych konstrukcjach to DOT4. Ale sprawdż to - może w instrukcji. to jest bardzo istotna sprawa - bo nieodpowiedni DOT będzie Ci rozpuszczał uszczelki.

 

Sama wymiana nie jest skomplikowana - ale jeżeli tego nie robiłeś zrób to z kims kto ma doświadczenie i Ci pokaże i wytłumaczy. Chodzi głównie o odpowietrzenie. Najłatwiej jest wymienić płyn przez przelewanie - czyli z dołu wypuszczasz do minimum w zbiorniku (przez śróbkę odpowietrznika) , następnie zalewasz do pełna i znowu wypuszczasz. Tak robisz przy pierwszej tarczy, następnie wypuszczasz przy drugiej - do minimum i zalewasz do maxa.

 

Wiem że koledzy napisza że to marnotrawstwo, ale nie oszczędzisz - 250 ml kosztuje chyba 10 zł - czyli nie majątek (albo cos koło tego)

 

A co do sprawy to DOT3 czy 4 samochodowy jest identyczny jak motocyklowy - czyli nie ma różnicy.

 

Najprosciej i najłatwiej jest wymienic płyn przy uzyciu duzej strzykawki. Im wieksza tym lepiej. Ja uzywam 50ml. Popytaj w aptekach lub na bazarach. Czasem Ruscy przywożą .

Najpierw wysysasz stary płyn ze zbiorniczka. Potem nalewasz płynu prawie na max. Do odpowietrznika , ktory wczesniej zluzowałes i daje sie lekko odkrecic kluczem oczkowym 8mm podłaczasz strzykawke z węzykiem . Odciagając tłoczek strzykawki wywołujesz podciśnienie i w tym momencie odkręcasz odpowietrznik. Do strzykawki powinien popłynąć płyn. Jak przestanie juz leciec zakrecasz odpowietrznik i oprózniasz strzykawke do naczynia i tak robisz kilka razy az zacznie lecieć czysty płyn do strzykawki. Zakręcasz odpowietrznik i gotowe. Nic nie trzeba potem odpowietrzać. W czasie całej operacji sprawdzasz poziom płynu w zbiorniczku. Musi byc cały czas pod pełny.

Po odpowietrzeniu obu zacisków wlewasz tylko tyle płynu by był w połowie okienka , nie wiecej bo jak wymienisz w przyszłosci klocki i wcisniesz tłoczki w zaciskach to nadmiar moze wyciec ze zbiorniczka.

Do układu wlewasz płyn DOT 4 lub DOT 5,1 . Oba sa zamienne. DOT3 ma za małą temperature wrzenia do hamulcow w moto. Nie wlej tylko DOT5 bo to kompletnie inny płyn i moze uszkodzic uszczelki.

Po wymianie zanim pojedziesz popompuj kilka razy klamka by sprawdzić czy wszystko ok.

Pamietaj , ze płyn jest mocno zrący i rozpuszcza lakier. Dla tego osłoń wszystkie częsci lakierowane z przodu by w razie czego nie zachlapac np szmatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj , ze płyn jest mocno zrący i rozpuszcza lakier. Dla tego osłoń wszystkie częsci lakierowane z przodu by w razie czego nie zachlapac np szmatami.

Popieram. Dodam tylko, żebyś uważał podczas pompowania klamką przy otwartym zbiorniczku, bo może siknąć płynem jak szybko naciśniesz klamkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...