Skocz do zawartości

Ustawianie zaworów w CBR 1000F-problemy...


piotr123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie odnośnie prawidłowego ustawiania zaworów w CBR 1000Dual...

Przed sezonem musiałem zdemontować rozrząd w hondzie-to już inna bajka.Wszystko ok-ale jak doszło do sprawdzania luzów zaworowych to zgłupiałem..

Kiedys ustawiałem w DR Big i bez problemu-tłok w GMP, na jednym wałku wszystkie krzywki skierowane w dól i dokonanie pomiaru i ewentualnej korekty.

W cbr-zgłupiałem.Serwiaówka podaje możliwosc sprawdzenia luzów parami-tzn.np.zawory na 1 cylindrze(krzywki zwrócone na boki) i przy tym samym polozeniu wału mozna mierzyc luz juz nie pamietam powiedzmy wydech na 3 cylindrze.procedura ta skraca czas ustawiania zaworów,ale czy jest dokładna??Przecież ta krzywka mierzona na wydechu 3 cylindra nie jest zwrocona na bok jak zawory na 1 cylindrze-tylko jest praktycznie pionowo do góry.Tu pojawiały sie przekłamania w odczytach luzów.Tzn-jeśli mierzyłem luzy na kazdym cylindrze z osobna w GMP tłoka(krzywki na ssacym i wydechu były rozwarte na boki)to luzy były w normie.A jeżeli mierzylem luzy jak w serwisówce (gdy krzywki były ustawione pionowo do góry)to luzy zaworowe nie miesciły sie w przedziale normy-ZAWSZE luz był wiekszy...

Czym to jest spowodowane-krzywo wytarta krzywka na wałku?

Jaka jest prawidłowa procedura ustawianai zaworów w rzędowej czwórce???Może ktoś z Was opisze to dokładniej.Niby prostre i logiczne , ale wymiekłem przy pomiarach ,bo co ustawienie krzywki to inny odczyt...

Druga sprawa-to czy przy ustawianiu zaworów kierować sie znakami na wale znak T,czy lepiej według znaków na kołach rozrządu i ustawiać je z płaszczyzna głowicy?Zauwazyłem że jesli ustawie według wału na znakach to znaki na kołach zebatych wałków rozrzadu nie pokrywaja sie idealnie z płaszczyzna głowicy.Może to być spowodowane rozciagnieciem sie łańcuszka rozrządu...nie wiem.Na co Wy patrzycie przy ustawianiu rozrządu?

Pozdrawiam Fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych silnikach zawsze ustawiam luz podczas gdy krzywka jest ustawiona pionowo w górę i używam 2 szczelinomierzy po jednym na każdy zawór. Nie mierzę luzu pomiędzy krzywką a wałkiem.

Poza problemem z trudnym dostępem do śrub wałka wydechowego reszta to pikuś.

Ma działać bez szmarowo.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się że luz należy mierzyć między krzywką a dżwigienką zaworową. Chyba tak było w serwisówce. Nie bardzo rozumiem co oznacza że nie mierzysz luzu miedzy krzywką a wałkiem. To gdzie należy dokonywać pomiaru? Miedzy krzywką a dźwigienką czy między dźwigienką a trzonkiem zaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o regulację w praktyce czy teorii bo jak mosz manuala to po co zawracasz dupę na 4um.

Przeczytaj jeszcze raz i bierz się za robotę.

Witam ponownie.

Hmm-tak liczyłem na Pana Dudka i prosze;-)Tylko szkoda że takim tonem do kolegi Demusa2...On tylko spytał i mam takie same pytania jak ja...

Jesli możesz to opisz jak to sie w końcu prawidłowo mierzy luzy zaworowe w tym silniku..Będe wdzięczny.

Zawsze się mówiło że każdy cylinder ustawiamy w GMP i dokonujemy pomiaru miedzy krzywką wałka rozrządu a dzwigienka zaworową.Swoja wypowiedzią zbiłeś mnie z tropu i już w ogóle nic nie wiem.. :bigrazz:

Teraz mam takie samo pytanie jak demus2-czy luz mierzysz miedzy trzonkiem zaworu i dzwigienką zaworową???????

Szczerze mowiąc zgłupiałem po Twojej wypowiedzi i nie wiem już nic.CZyli w każdym motocyklu najlepiej jest sprawdzać luzy zaworowe gdy krzywki wałków są skierowane pionowo do góry?To nam da najdokładniejszy odczyt luzu?Dlaczego tak jak w moim przypadku luz mierzony właśnie w ten sposób był wiekszy niż luz mierzony przy rozwartych krzywkach na boki(tłok w GMP)?Czym to jest spowodowane?

Mam model sc24 Dual z 93 roku -w serwisówce pisze ssący 0,10mm wydech 0,18mm.

Z tego co wiem mechanik ustawiał mi wydechy na 0,16mm-czym się różnia te silniki względem rocznika produkcji?

Jeśli masz chęć to opisz procedure sprawdzania luzu...

Ps.aa-jeszcze jedno-czym według Ciebie rózni sie regulacja w teorii a w praktyce?Teoria musi być podparta praktyką...może sie myle

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps.aa-jeszcze jedno-czym według Ciebie rózni sie regulacja w teorii a w praktyce?Teoria musi być podparta praktyką...może sie myle

podparta musi być, ale czasem w praktyce warsztatowej pewne czynności można ułatwić, lub uzyskać lepszy wynik. teoria jedno a życie drugie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie-jeśli macie chęć do pomocy,to prosze o jakieś rady w tym temacie.

Będe wdzięczny..

Pozdrawiam

 

aaa-taki zapoznawczy rysunek o metodzie mierzenia luzu.

Czy wedlug Pana Piotra mierzyc tak jak na rysunku 2, gdy krzywki sa pionowo w gorze czy tak jak według serwisówki na każdym cylindrze z osobna (rys 1) gdy tłok jest w GMP?

http://www.bikepics.com/pictures/927126/

Edytowane przez piotr123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz o zaworach.

W silnikach wyeksploatowanych (a takie posiadacie na pewno) krzywka w górę i pomiar pomiędzy zaworem a dźwigienką. W CBR jest ona rozdwojona i ma tendencje do kiwania się dlatego ustawiamy obydwa zawory równocześnie. Zakładając że powierzchnie są wypracowane luz powinien być trochę mniejszy niż podaje manual.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Piotrze za wskazówki.

W najblizszym czasie rozbiore góre silnika i posprawdzam jeszcze raz(bo po przejechaniu 1500km od serwisu zaczeło znowu coś klepać)..

Sprawdze tak jak napisałeś-luz miedzy końcem zaworu a dźwigienką.

Piszesz że w CBR dźwigienki są rozdwojone- masz tu na mysli że na każdu zawór przypada jedna dzwigienka..?Rozdwojone dźwigienki miała np.moja dawna poczciwa DR800.Jedna dźwigienka na 2 zawory i tam właśnie ustawiałem luzy zaworowe na dwóch zaworach równoczesnie...

Ale faktycznie -w CBR zauwazyłem że poruszająć palcem dźwigienki zaworowe miały tendencje do minimalnego wychylania sie na boki...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...