Skocz do zawartości

Amortyzator skrętu w enduro ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przegladajac allegro natknalem sie na takie ogloszenie : >>KLIKNIJ<<

I sie zastanawiam jak to w praktyce daje rade ? Tak jak w opisie ktos tam pisze,ze : "TŁUMI WSZELKIE SZARPNIĘNCIA I SHIMY POWSTAJĄCE PODCZAS JAZDY PO KOLEINACH , W PIASKU, PO KORZENIACH I WSZELKIEGO RODZAJU NIERUWNOŚCIACH" czy to pic na wode i raczej do codziennego uzytku sie nie nadaje ? Cena rowniez odstraszajaca,to jakis topowy model czy to tak kosztuje ? Fajnie by bylo takie miec na szybkie przelotowki po piasku i ogolnie chyba mniej sily wtedy potrzeba,zeby motor utrzymac ?

 

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazję jeździć z czymś takim(ohlins ?) , całkiem fajna sprawa, w zasadzie sterujesz motocyklem wyłącznie za pomocą kolan .

tylko mnie jedno zastanawia po co w czymś takim dali (bodajże) 32 poziomy tłumienia, na 4 ce już kierownica ledwo pracowała, więcej niż na 3 nie opłacało się przestawiać, chyba że na długie proste w piachu :icon_mrgreen:

 

osobiście bym tego nie kupił, no chyba że bym, nie miał co robić z pieniędzmi :icon_razz:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przydalo by mi sie cos takiego bo nieraz przy przelotowkach w okolicy 140km/h po polnej drodze kierownica zaczela mi sie obijac o ograniczniki, podobna sytuacje widzielem u kumpla w exc 525 jak szedl dosc ostro (120-130km/h) i w pewnym momecie kiere prawie mu z rak zaczelo wyrywac i obijac o ograniczniki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie,co to jest amortyzator progresywny ? I jakie firmy trudnia sie produkcja tego poza WER i Ohlins ? Bo moze za oceanem albo u naszych zachodnich sasiadow daloby rade taniej znalezc takie cos,ale nawet nie wiem pod jaka nazwa tego szukac :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Administrator

Progresywny działa w taki sposób, że im mocniej i szybciej kierownica się skręca, tym mocniejszy opór stawia amortyzator. Taka charakterystyka pozwala np jechać w trudnym terenie z wolną prędkościa i kręcić kierownicą, co w enduro jest niezbędne, bo przecież niewykonalna jest jazda z usztywnioną kierownicą. Natomiast im szybsze ruszy kierownicy, tym amortyzator usztywnia się coraz bardziej. Dlatego przy dużej prędkości, gdy następuje normalnie zjawisko rybki - szybkiego wpadania kierownicy w drżenie - amortyzator zaczyna działać progresywnie i likwiduje to zjawisko.

 

Reasumując - w enduro powinno używać się amortyzatorów progresywnych - czyli takich, które działają tym mocniej, im silniejsze jest zjawisko shimmy (rybka) oraz pozwalających na swobodne kręcenie kierownicą przy niskich prędkościach.

 

To tak obrazowo...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...