Jędker Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Mam suzuki gs 500 zbiornik jest nieco podrapany i owiewki takze. Zamierzam to pomalowac tylko nie weim czy sie oplaca i czym najlepiej. Co powinienem po kolei zrobic majac dobry pistolet, co musze zakupic i jaki koszt tego bedzie? Jaki najlepiej lakier kupic (polysk)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 najpierw muisz te miejsca zmatować drobnym wodnym papierem ściernym następnie nałożyć cienką warstwę szpachli natryskowej poczekać do wyschnięcia, i potem w zależności mżesz dać podkład lub gotowy lakier, po wyschnięciu lakieru miejsce pomalowane należało by walnąć polerkę maszyną polerskąw zasadzie to nawet nie nazywa sie malowaniem tylko cieniowaniem :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jędker Opublikowano 29 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Zle sie wyrazilem zamierzam na te elementy narzucic nowy lakier(caly bak owieki blotnik).Najpierw bede wyciagal wgniecenie a pozniej wszystko malowal.I chodzi mi o dokladny opis co po kolei mam zrobic, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Truemaker Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 Tylko sie postaraj jak najbardzie, zeby nie bylo widac roznicy z oryginalem, bo moze to odstraszyc potem potencjalnego kupca (malowany to na pewno po dzwonie). pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni22222 Opublikowano 29 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2007 przedewszystkim dobrze przygotuj powierzchnie potem na lakierze wyjdzie kazde niedociągniecie lepeij poswiec wiecej czasu przygotowaniu :) a efekt bedzie rewelacyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 nie maluj samego wlewu do baku Nie rozumiem. To znaczy jak?? w ogóle go nie malowac?? Malowalem cala Gazele i uzywalem do tego Autorenolaku i musze przyznac... Tak sobie. Farba miekka, mimo iz uzylem utwardzacza...Takie pytanie: Czy mozna uzywac utwardzacza do bazy i do claru?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ekimm Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 (edytowane) Ja swojego malowałem miesiąc temu:Owiewki:1. zmatowiłem całą powierzchnię papierem wodnym 600 i odtłuściłem2. połorzyłem szpachle natryskową 3. wyrównałem szpachlę papierem ściernym 800 i odtłuściłem4. pomalowałem lakierem bazowym pomieszanym z rozcienczalniekim 2:15. po oddczekaniu jakies 30 min nałożyłem lakier bezbarwny pomieszany z utwardzaczem i plastyfikatorem -- palstyfikatora dodałem jakieś 10% ilosci lakieru (plastyfikator tylko do malowania plastiku) -- utwardzacza 2:1 na lakier bazowy trzeba nałożyć lakier bezbarwny przed całkowitym wyschnieciem lakieru bazowego by lakier bezbarwny powiązała sie z bazą. dodam że malowałem owiewki w pasy srebno czarne a zrobiłem to tak:zakleiłem papierem lakierniczym pasy które miały być czarnenałozyłem lakier baze srebną po 30 min nalepiłem naklejki na baze po czym psiknąłem wszystko bezbarwnym i odlepiłem papapier trzeba to zrobic odrazu po malowaniu by lakier nie trzymał taśmynastepnego dnia obkleiłem to co pomalowalem i psiknałem czarnym po 30 min naklejki i bezbarwnym Wyszło całkiem ok niestety nie miałem profesjonalnej lakierni bez pyłkowej i troszke jakiego kurzu osiadło ale nie widać prawie a z naklejkami trzeba uwazac i dobrze je przylepić by nie było bombli powietrza bo po nałożeniu lakieru wszystko bardziej wychodzi. Lakierowanie motocykla wynioso mnie za same lakiery utwardzacze szpachle itp około 350 zł wyszło by taniej gdybym miał wprawe bo zrobiłem błąd i położyłem baze i dopiero pare dniu puźniej chciałem połozyć bezbarwny, musiałem wszystko od początku zmatowić i jeszcze raz psiknąc koszt końcowy wyniusł by wtedy 250 zł za 400 ml lakieru bazowego płaciłem koło 100 zł z domieszką mieniących się drobinek i kolory były mieszane dlatego tyle kosztowały Edytowane 30 Maja 2007 przez ekimm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol_85 Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 ekimmPochwal sie efektem końcowym, no chyba ze sie wstydzisz ;) Jak malowałem moje plastiki to lakier strasznie sie łuszczył/odparzał. Nie wiem jaka była przyczyna. Być może dlatego, ze nie zerwałem całej farby do gołego plastiku tylko lakier kładłem na zmatowany stary lakier. Poradziłem sobie kładąc właśnie szpachle natryskową a na nią lakier. Teraz kupiłem nowy motocykl, który również jest do drobnych poprawek lakierniczychhttp://bikepics.com/pictures/707768/ jest dokładnie w takim malowaniu. Do malowania jest czacha. Chciałbym zachować oryginalny wygład. Nie wiedziałem jak poradzić sobie z tymi niebieskimi wstawkami. Myślę ze pomysł ekimm’a jest dobry. Motor jest już wiekowy. Kilku miejscach lakier jest taki matowy a gdzieniegdzie ma płytkie rysy. Czy da się spolerować te miejsca? Da się w ogóle pomalować motor tak żeby wyglądał jak oryginał? Czy są do tego jakieś specjalne arkusze lub cos w tym stylu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzia Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 ' date='30 maj 2007 - 11:48' post='924168']Czy mozna uzywac utwardzacza do bazy i do claru?? Utwardzacz dodaje się tylko do clarlaku (nie pamiętam dokładnie w jakiej proporcji, chyba 2:1).do bazy dodajesz tylko rozcieńczalnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IG x] Opublikowano 30 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2007 Jeszcze jedno pytanie. Mam do malowania Janka. Niestety na baku jak i innych elemetach jest sporo takich jakby odpryskow glebokich do blachy. Jest sporo tego. I nie wiem co z tym zrobic. Czy uzyc szpachlu natryskowego?? Czy lepiej wypiaskowac i pomalowac?? Jesli wypiaskuje to w jaki sposob mam nalozyc na gołą blache wszystko od nowa?? Aaaa i w jaki sposob dziala szpachel natryskowy?? Pistoletem sie go naklada?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jędker Opublikowano 1 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2007 Ok dzieki wszystkim za pomoc niedlugo sie zabieram do malowania pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 2 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2007 Co do dodawania utwardzacza to nie możemy powiedzieć sztywnej proporcji.Bardzo często jest 2+1 ale przez około 3 miesiące lakierowałem Novolem 4+1.Nie zapominajmy ze poza utwardzaczem bardzo ważne jest przestrzeganie ilości dodawanego rozpuszczalnika.Przykładowo Iwat zaleca do 30% a Standox Easy nawet do 100%(ja osobiście robię na 50% i jest ślicznie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynka1987 Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 (edytowane) koledzy, a ktos z was sie orientuje w malowaniu lakierami perlowymi, jak to sie robi. Lakierowalem juz kilka motorkow we wlasnym zakresie ale tymi smiesznymi farbami za 30zl autorenolak. Widzialem jak kolega pomalowal jakims metalicznym lakierem, to wygladalo jakby na baku byly wrzery. Jak dobrze pomalowac owiewke perlowym lakierem, jak sie kladzie ten lakier? Czy to jest jakas sztuka ktorej trzeba sie nauczyc? Edytowane 12 Marca 2008 przez szynka1987 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek3210 Opublikowano 12 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2008 Perła czy metalic....nie ma różnicy.Chyba że mówimy o 2 warstwie.Czyli tło plus czysta perła.Aby nie było wżerów to powierzchnia musi być idealnie wyprowadzona.Podkład dotarty 800setką na mokro i nie na odwal tylko prysnąć kontrast żeby nie było później "dziurek"w niedoszlifowanych miejscach.Po podkładzie kładziesz tło czyli np.czarna baza jak masz już ładne tło to kładziesz na to perłę w ten sam sposób co bazę.NIE SZLIFOWAĆ TŁA TYLKO PRZETRZEĆ ściereczką antystatyczną I KŁAŚĆ PERŁE NA tło.Robisz to w ten sam sposób co baze tylko robisz to w cienkich warstwach aby nie zaczęło to wszystko pływać bo powychodzą "chmury".Kładziesz kilka cienkich warstw.Czekasz 10 minut i lecisz po całość bezbarwnym.Najlepiej DOBRYM np.PPG,STANDOX w HSie wtedy kolor będzie dobrze odbijał światło.Co za tym idzie...perła będzie się ładnie mienić.Musisz pytać bo cieżko mi tak dokładnie wszystko opisywać bo wydaje się dużo rzeczy oczywistych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynka1987 Opublikowano 13 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2008 ok dzieki za info, zanotuje sobie w pamietniczku, a jak juz sie za to zabiore i bede mial jakies watpliwosci to znow sie doezwe. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.