Skocz do zawartości

Drżenie kierownicy przy hamowaniu


wowo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W giksie 750 2001 podczas hamowania z prędkości powyżej 100km/h zaczyna ostro kierownicą??

Opona oki, koło wyważone. Przy podniesionym moto, ciągając za lagi był słyszalny i wyczuwalny luz. Okazało się, że łożysko na główce wymagało dokręcenia (nakrętka była totalnie luźna). Dokręciłem, luz zmalał, aczkolwiek jest nadal.

Teraz pytanie czy luz na łozysku główki może być przyczyną telepania kiery przy hamowaniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to się dzieje przy hamowaniu tylko to ja bym obstawiał sfalowane tarcze..Jak tam wygladają?

 

Edit: nie doczytałem - skoro masz luz ciągle, nawet po dokręceniu, to będzie raczej tak jak Thefex pisał.

Edytowane przez twizzter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przy hamowanie u przodem. Jednak jeśli podczas hamowania cisne i tylni hebel, przód się troszkę odciąża i drżenie jest mniejsze.

Tak czy inaczej łożysko do wymiany, bo nawet po ostrym skeceniu czuć luz.

Edytowane przez wowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tarcza przerabiałem ten temat . jak byś miał np taki zacisk do zgniatania przewodu hamulcowego to można ustalić która

zakładamy że łożysko masz ok

Edytowane przez Wieprz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne.

Jadna tarcza ma bicie 0,4mm, drguga 1,3mm :D

 

Kto ma namiary na jakieś dobre tarcze w rozsądnej kasie?

 

Znalazłem.

Waham się między EBC http://www.ridegear.com/rg/F-24599.html

a NG http://www.ngbrakedisc.com/fotografias.asp...tipo=d&pagina=1

 

cena jest zbliżona NG od ręki, EBC oczekiwanie 2 tygodnie :/

 

Ktoś używał tych tarcz? Mile widziane opinie.

Edytowane przez wowo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dodam swe trzy grosze. Jezeli tarcza hamulcowa jest krzywa to czuć wyraźnie pulsowanie na heblu hamulca. jak masz bicie na tarczy do 0.6 mm a jest ona na nitach, czyli pływająca to na pewno nic nie poczujesz, no chyba ze wieksze, to już poczujesz szarpanie i pulsowanie hebla. Jesli cze czujesz pulsowania to bym stawiał na główkę ramy. A motorek nie jest po strzale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dodam swe trzy grosze. Jezeli tarcza hamulcowa jest krzywa to czuć wyraźnie pulsowanie na heblu hamulca. jak masz bicie na tarczy do 0.6 mm a jest ona na nitach, czyli pływająca to na pewno nic nie poczujesz, no chyba ze wieksze, to już poczujesz szarpanie i pulsowanie hebla. Jesli cze czujesz pulsowania to bym stawiał na główkę ramy. A motorek nie jest po strzale?

 

Z moto wszystko oki. Proste, praktycznie bezwypadkowe.

Łożysko główki zmienione, tarcze również. Bicie zniknęło, ale na razie hamowanko delikatne by wszystko się ładnie dotarło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...