bobek358 Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Witam Co prawda pisałem o tym problemie w temacie o GSX550 ale tutaj jest większa szansa że więcej osób zobaczy temat i może coś poradzi. Mam suzuki GSX 550 ES i niemały problem. Otóż gdy motor jest zimny to zapala na dotyk - wszystko ładnie i pięknie, ale gdy już dojdzie do swojej odp. temperatury to nagle gaśnie i już nie idzie go odpalić (czasami nie gaśnie ale gdy sam go zgaszę to już nie jestem w stanie odpalić). Po odczekaniu jakiś 2 godzin podchodzę i moto pali na dotyk. Pomierzyłem wczoraj napięcia na cewkach (kable wchodząxce do cewek): Jak motor zapalił (jest oczywiście zimny) to na obydwu cewkach było napięcie około 5,2 - 5,4.Natomiast jak już się rozgrzał i nie dało się zapalić to na prawej cewce podczas kręcenia rozrusznikiem jest napięcie 8,4 natomiast na lewej nie ma wcale tego napięcia (strony - siedząc na motorze) Iskry nie ma zarówno na prawej i lewej cewce - jak jest rozgrzany. Jak przed ponownym zakręceniem rozrusznikiem wyłączę i włączę zapłon to zachowuje się tak, jak by próbował załapać ale tylko przez pierwszą sekunkę.... Mam nadzieję że jasno wyjaśniłem o co chodzi i że jakoś uporamy się z tym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Wyjasniles jasno.Konrad 1F mial problem z modulami w swoim, moze napisze o objawach, albo sprobuj poszukac jego starych postow na ten temat.Jesli chodzi o cewki to nie badasz napiecia na nich ale przejscie na zwojach niskiego i wysokiego napiecia. Badanie robisz ohmomierzem.Jezeli wszystko jest dobrze to pomiar miedzy stykami niskiego napiecia (Tam gdzie mocowane sa kable niskiego napiecia ) powinien pokazac 2 - 5 Ohmow, miedzy stykami wysokiego napiecia (koncowki miernika wkladasz do wnetrza fajek nakladanych na swiece ) - 30 - 40 KiloOhmow.Mozliwe ze polaczenie pada na goracej cewce, wiec zrob pomiar na zimnym i goracym silniku, gdy silnik przestanie dzialac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropelka_350 Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 Mialem takie same objawy u siebie, to jest w XJ 600. Na ''szczescie" okazalo sie ze to tylko jedna cewka padla, a poczatkowo balem sie za cos z modulem. Pomierz tak jak Adam mowi. Modul mozesz sprawdzic w prosty sposob, mianowicie odpinasz cewki i wich miejsce podlaczasz zarowke powiedzmy 2W lub diode. Jak zarowka "mruga" to znaczy ze modul powinien byc dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 Ok, dzisiaj tam zrobię .... i zobaczymy co z tego wyniknie. Dodano: Znalazłem właśnie temat o który mówiłeś. Konradf1 napisał że musiał wymienić impulsatory i było ok, a Arni GS tylko akumulator i także wszystko wróciło do normy. Dzisiaj podmienię akumulator od kumpla i będę sprawdzał. No niestety jednak to impulsatory Kupiłem nowe aku, założyłem i tak samo chodził ładnie i zgasł ... (klumpel potrzebował nowe aku to mu odsprzedam). No więc odkręciłem dekiel od impulsatorów no i są popękane itp. Niestety dzwoniłem już do 2 ludzi ale nie mają impulsatorów. Macie może jakieś kontakty?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 (edytowane) Nie szukaj kontaktow tylko impulsatorow :) Jak mi polecial jeden, to przykrecilem zupelnie inny od innego moto i chodzi do dzis. BARDZO WAZNE - musisz tak podmianke zamocowac, zeby ta metalowa koncowkq (odbiornik impulsu) wychodzila dokladnie tam gdzie poprzednio. Znajdz jakiekolwiek, dowierc dziurki, czy co, i bedzie chodzic. Edytowane 24 Maja 2007 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobek358 Opublikowano 24 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 (edytowane) A jeszcze dopytam czy impulsatory od GS550 czy chyba gs500 także podejdą? Bo podobno są takie same. Edytowane 24 Maja 2007 przez bobek358 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2007 No jak sa takie same to chyba nie ma problemu ?Nie sadze zeby Suzuki zmienialo ten element w calej serii GS / GSX - pewnie w kazdym modelu z tych czasow ( lata 78 - 86 ) sa identyczne. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.