_SB_ Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Czołem! Chcę wymienić przednią oponę (110/80 - 17 TL 57H) na szosę do Zephyra 550. Tylna - Metzeler jest w bardzo dobrym stanie i nie chcę jej wymieniać.Namierzyłem potencjalnych kandydatów:bridgestonemaxxis promaxxmetzeler lasertec Czy to ma duże znaczenie, żeby obie opony były z jednego kompletu (tutaj Metzeler), czy bez obaw mogę zakładać oponę innej firmy/modelu?Nie chcę też wydawać na oponę więcej niż 300PLN (może 350). Co poradzicie panowie i panie? Może jeszcze jakieś inne opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos_ Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 kazda opona ma swoje parametry np. złożenia w zakrecie wiec raczej bym odradzał 2 rożne. inne mieszanki inne bieżniki. lepiej kup drógą do pary. poza tym nie jestem pewien ale chba z 2 roznymi markami opon moga Cie nie wypuścić za granice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Ja mam założone 2 różne. W poprzednim sprzęcie miałem takie same. Nie widzę żadnych różnic pomiędzy obydwoma zestawami. Jeżeli nie jesteś ścigantem i nie potrzebujesz extremalnych przyczepności to 2 różne spokojnie się nadadzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturXJ Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Ja mam założone 2 różne. W poprzednim sprzęcie miałem takie same. Nie widzę żadnych różnic pomiędzy obydwoma zestawami. Jeżeli nie jesteś ścigantem i nie potrzebujesz extremalnych przyczepności to 2 różne spokojnie się nadadzą.Mimo wszystko proponuję Ci założenie opon od tego samego producenta. Ja zmieniam opony kompletami, bez względu na stopień zużycia. Z reguły zużywają sie równomiernie (może tylna trochę więcej). Pamiętaj, że z asfaltem łączy Cię tyljko kawałek gumy wielkości karty kredytowej (może trochę większy). I w razie podbramkowej sytuacji może się okażać, ze pieniądze nie grają roli. (marzę, żeby móc tak mówić :) ).Poczekaj, zaoszczędź i kup komplet. Wiem, że to łatwo się mówi, ale ... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janciownik Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Mi sie wydaje ze na przod spokojnie mozesz wsadzac znacznie "lepsza" (bardziej klejaca) opone, generalnie przod najwazniejszy, niech klei jak najlepiej, tyl moze sie tam slizgac, zawsze go opanujesz, nic strasznego a czasem wrecz przyjemne ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 hmm... ciekawie w tym temacie wyglądają moje opony. po pierwsze wszyscy wiedzą, jakiego jobla na tym punkcie mają wujki helmuty: opona musi być uznana do danego sprzętu, znaczy posiadać odpowiedni wpis urzędowy, że wolno ją zakładać do konkretnego modelu motocyklai dalej: z niemieckimi papierami do motura dostałem ekstra karteczkę urzędową, że te battlaxy, co je mam, to wolno zakładać. tyle że... to są dwie RÓŻNE opony! BT57 i 56 - jedna sportowa (przód), druga sportowo-turystyczna (tył). i taki układ zakładany był w niemcowie do mojej rs-ki dwa razy. czyli najwyraźniej możnateraz mam tylko zagwózdkę, bo tył się kończy i nie wiem, czy nie zdecydować się na pilot roada... :icon_razz:jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_SB_ Opublikowano 17 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 Po zastanowieniu postanowiłem, że poszukam przedniej opony tego samego modelu co tylnaPrzyjrzałem się dokładniej tylnej oponie i jest to Metzeler Me 880 Marathon 140/70-18 M70 73H Reinforced. Taki Tylko teraz okazuje się, że nie ma dedykowanej przedniej opony tego typu a już na pewno nie ma żadnej w rozmiarze który mnie interesuje (110/80-17). Jedyna na przód od Metzelera w tym rozmiarze to Lasertec. Czy jeśli opony są od jednego producenta, ale różne modele i nawet przeznaczenie (lasertec-sport touring, marathon-touring) to nadal się będą zachowywać jak komplet? Chodzi mi o kształt profilu itp. Czy nadal jest sens kupować od jednego producenta różne modele, czy równie dobrze mogę kupić z innej firmy? Trochę dużo się nad tym rozwodzę, ale jednak opona to inwestycja na parę sezonów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 (lasertec-sport touring, marathon-touring) Ja u siebie mam obydwie metzelerki w zestawieniu przód: Sportec M-1 (sport), tył: Roadtec Z6 (sport/turystyka), bo zwykle przednia wolniej się zużywa. Gdyby było mnie stać na częste wymiany, na tył również zastosował bym sportową M-1, a tak poszedłem na kompromis przyczepność/żywotność :D Tak jak janciownik napisał:"Mi sie wydaje ze na przod spokojnie mozesz wsadzac znacznie "lepsza" (bardziej klejaca) opone, generalnie przod najwazniejszy, niech klei jak najlepiej, tyl moze sie tam slizgac, zawsze go opanujesz, nic strasznego a czasem wrecz przyjemne" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekB Opublikowano 17 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2007 poza tym nie jestem pewien ale chba z 2 roznymi markami opon moga Cie nie wypuścić za granice.Skąd taka wiedza? Jesteś pewien? Ostatnio kupiłem w ASO Suzuki oponę, którą mi sami polecali i założyli nie wspominając o tym fakcie. Mam teraz 2 różne marki opon. Tył Heidenau, przód oryginalny Bridgestone. Obie opony są dedykowane przez producentów do GS`a... Wiedziałem, że Heidenau to klocek i o taki mi chodziło bo tył mam zawsze upakowany (może przetrwa do końca sezonu). Nie jeżdzę solo i nie drę kolanami o asfalt więc takie zestawienie nie przeszkadza mi w jeździe. Za kilka dni jadę na Bałkany, więc to co piszesz trochę mnie niepokoi... W tamtym roku w całej europie zachodniej nikt nie zwracał uwagi na opony przy przekraczaniu granic (a nie były to tylko granice UE) Jak znasz jakiś przypadek lub podstawy prawne to napisz o tym. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.