Creeping Death Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 WitamNiestety, ale ostatnio w mojej Hondzie dzieją sie złe rzeczy.Otóż w filtrze powietrza gromadzi się olej.Obecnie jeżdże bez filtra, gdyż był już przemoczony i dławił mi motocykl, ale do "komory" gdzie powinien znajdować się filter napływa olej, oczywiście są to znikome ilości, ale dochodzi do tego że będę musiał uzupełniać stan oleju :/Jakim cudem olej z silnika tam sie dostaje?Co należało by zrobić żeby temu zaprzestać? :(pomocyNie jestem biegły w tych sprawach więc w miarę możliwości proszę o "przejrzyste" wyjaśnienia.Z góry dziekuje za wszelkie podpowiedzi i rady.Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) WitamNiestety, ale ostatnio w mojej Hondzie dzieją sie złe rzeczy.Otóż w filtrze powietrza gromadzi się olej.Obecnie jeżdże bez filtra, gdyż był już przemoczony i dławił mi motocykl, ale do "komory" gdzie powinien znajdować się filter napływa olej, oczywiście są to znikome ilości, ale dochodzi do tego że będę musiał uzupełniać stan oleju :/Jakim cudem olej z silnika tam sie dostaje?Co należało by zrobić żeby temu zaprzestać? :) pomocyNie jestem biegły w tych sprawach więc w miarę możliwości proszę o "przejrzyste" wyjaśnienia.Z góry dziekuje za wszelkie podpowiedzi i rady.Cezary A wcześniej go nie było?Olej z silnika dostaje się tzw. "odmą" czyli odpowietrzeniem skrzyni korbowej - tak jest w większości silników i motocyklowych też. Rozumiem, że masz "suchy" filtr? W VT500 były tez stosowane "mokre", nawilżane olejem i tam olej powinien byc właśnie. Jedną z głównych przyczyn dawania olejem przez odmę są niestety przedmuchy z cylindra czyli np. nieszczelne pierścienie - wtedy w karterze tworzy się znaczne ciśnienie które ucieka odpowietrzeniem ciągnąc ze sobą mgłę olejową. Ale trzebaby dokładnie sprawdzić w którym miejscu jest ten wlot - do filtra czy do kolektora.Jeśli mam rację, to co możesz zrobić - remont w okolicach tłok/pierścienie/cylinder. Masz możliwość pomierzenia kompresji w cylindrach?Pozdrawiam Dodane: A... Kolega z Otwocka... :) Czyli po sąsiedzku właściwie... Jakby co to mam miernik do pomierzenia tego ciśnienia. Edytowane 14 Maja 2007 przez shadok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Creeping Death Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Oooo było by super jakbym mógł sobie to zmierzyć bo własnie szukam kogoś z takim sprzętem...Mogli byśmy się gdzieś jakoś spotkać i to zmierzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Ok, ok, ale tłok poruszajacy sie w dół wytwarza również ciśnienie powietrza, które porywa mgłę olejową i poprzez przewód - drobinki oleju dostaja sie do filtru powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Ok, ok, ale tłok poruszajacy sie w dół wytwarza również ciśnienie powietrza, które porywa mgłę olejową i poprzez przewód - drobinki oleju dostaja sie do filtru powietrza. Niom... A drugi w tym czasie idzie w górę i się wszystko wyrównuje.... :) Natomiast jak są przedmuchy, to nadmiar powietrza musi gdzieć ujść.... W niektórych rozwiązaniach (zwłaszcza jednocylindrówki i boxery) są stosowane specjalne zawory odpowietrzające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Niom... A drugi w tym czasie idzie w górę i się wszystko wyrównuje.... A czy uważasz, że rozkład ciśnień jest idealny? Wiem, że drugi idzie w górę. Dlaczego nawet w nowym silniku z odmy dmucha dużo powietrza a następnie jest zasysana? Nigdy nie czułeś tego? Mówie tu o dwu i wiecej cylindrowym silniku. Może przez nieszczelności tłok - tuleja - pierścienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Skoro już wziąłeś się za takie rozważania, weź pod uwagę objętość karteru silnika - mam tu na mysli objętość przedziału wału korbowego, skrzyni biegów, kanałów w których są łańcuchy rozrządu i objętość przestrzeni pod deklami głowicy i zmianę tej objętości przez pracujące tłoki - w tej V-ce jest trochę inaczej nż np. w rzędówce albo singlu. Po to jest ta "odma" żeby nadmiar powietrza i resztki przedmuchów (są zawsze jakieś, czyli bilans wciągania/wydmuchiwania jest na plus po stronie wydmuchiwania) mógł spokojnie ujść sobie najłatwiejszą (czytaj najmniej oporna) drogą, a nie np. przez simeringi. Zawsze tą drogą będzie się tez wydowywały ślady oleju, albo minimalne albo ciut większe. Ale jeśli już wali olejem, to najbardziej prawdopodobne jest jednak "dodatkowe" ciśnienie z przedmuchów znad tłoka podczas sprężania i suwu roboczego. Tym bardziej, że odmy są zwykle tak skonstruowane, żeby powietrze mogło wychodząć "oddać" rozproszony olej.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konse Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 kolego Creeping Death, właśnie od braku filtra silnik się zużywa dużo DUŻO szybciej. to tak jakbyś nasypał drobniutkiego piasku w gaźniki, w dużym uproszczeniu. Jak długo jeździsz bez filtra ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Creeping Death Opublikowano 7 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Już mam nowy filtr, a odme wyprowadzoną pod motocykl... Jeździłem bez.. około miesiąca, ciężko powiedzieć ile km zrobiłem, ale głównie jeździłem po mieście, może syfu nienałapałem w gaźniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 No powiedzialbym ze to rozwiazanie jest moze skuteczne ale bardzo tymczasowe. pociagnij sobie to wyprowadzenie odmy za tylne kolo, zebys sie sam na nim nie posliznal. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.