Skocz do zawartości

Honda VT500C '85 Olej w filtrze powietrza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niestety, ale ostatnio w mojej Hondzie dzieją sie złe rzeczy.

Otóż w filtrze powietrza gromadzi się olej.

Obecnie jeżdże bez filtra, gdyż był już przemoczony i dławił mi motocykl, ale do "komory" gdzie powinien znajdować się filter napływa olej, oczywiście są to znikome ilości, ale dochodzi do tego że będę musiał uzupełniać stan oleju :/

Jakim cudem olej z silnika tam sie dostaje?

Co należało by zrobić żeby temu zaprzestać? :(

pomocy

Nie jestem biegły w tych sprawach więc w miarę możliwości proszę o "przejrzyste" wyjaśnienia.

Z góry dziekuje za wszelkie podpowiedzi i rady.

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety, ale ostatnio w mojej Hondzie dzieją sie złe rzeczy.

Otóż w filtrze powietrza gromadzi się olej.

Obecnie jeżdże bez filtra, gdyż był już przemoczony i dławił mi motocykl, ale do "komory" gdzie powinien znajdować się filter napływa olej, oczywiście są to znikome ilości, ale dochodzi do tego że będę musiał uzupełniać stan oleju :/

Jakim cudem olej z silnika tam sie dostaje?

Co należało by zrobić żeby temu zaprzestać? :)

pomocy

Nie jestem biegły w tych sprawach więc w miarę możliwości proszę o "przejrzyste" wyjaśnienia.

Z góry dziekuje za wszelkie podpowiedzi i rady.

Cezary

A wcześniej go nie było?

Olej z silnika dostaje się tzw. "odmą" czyli odpowietrzeniem skrzyni korbowej - tak jest w większości silników i motocyklowych też. Rozumiem, że masz "suchy" filtr? W VT500 były tez stosowane "mokre", nawilżane olejem i tam olej powinien byc właśnie. Jedną z głównych przyczyn dawania olejem przez odmę są niestety przedmuchy z cylindra czyli np. nieszczelne pierścienie - wtedy w karterze tworzy się znaczne ciśnienie które ucieka odpowietrzeniem ciągnąc ze sobą mgłę olejową. Ale trzebaby dokładnie sprawdzić w którym miejscu jest ten wlot - do filtra czy do kolektora.

Jeśli mam rację, to co możesz zrobić - remont w okolicach tłok/pierścienie/cylinder. Masz możliwość pomierzenia kompresji w cylindrach?

Pozdrawiam

 

Dodane: A... Kolega z Otwocka... :) Czyli po sąsiedzku właściwie... Jakby co to mam miernik do pomierzenia tego ciśnienia.

Edytowane przez shadok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ok, ale tłok poruszajacy sie w dół wytwarza również ciśnienie powietrza, które porywa mgłę olejową i poprzez przewód - drobinki oleju dostaja sie do filtru powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ok, ale tłok poruszajacy sie w dół wytwarza również ciśnienie powietrza, które porywa mgłę olejową i poprzez przewód - drobinki oleju dostaja sie do filtru powietrza.

 

Niom... A drugi w tym czasie idzie w górę i się wszystko wyrównuje.... :)

Natomiast jak są przedmuchy, to nadmiar powietrza musi gdzieć ujść....

W niektórych rozwiązaniach (zwłaszcza jednocylindrówki i boxery) są stosowane specjalne zawory odpowietrzające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niom... A drugi w tym czasie idzie w górę i się wszystko wyrównuje....

 

A czy uważasz, że rozkład ciśnień jest idealny? Wiem, że drugi idzie w górę. Dlaczego nawet w nowym silniku z odmy dmucha dużo powietrza a następnie jest zasysana? Nigdy nie czułeś tego? Mówie tu o dwu i wiecej cylindrowym silniku. Może przez nieszczelności tłok - tuleja - pierścienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już wziąłeś się za takie rozważania, weź pod uwagę objętość karteru silnika - mam tu na mysli objętość przedziału wału korbowego, skrzyni biegów, kanałów w których są łańcuchy rozrządu i objętość przestrzeni pod deklami głowicy i zmianę tej objętości przez pracujące tłoki - w tej V-ce jest trochę inaczej nż np. w rzędówce albo singlu. Po to jest ta "odma" żeby nadmiar powietrza i resztki przedmuchów (są zawsze jakieś, czyli bilans wciągania/wydmuchiwania jest na plus po stronie wydmuchiwania) mógł spokojnie ujść sobie najłatwiejszą (czytaj najmniej oporna) drogą, a nie np. przez simeringi. Zawsze tą drogą będzie się tez wydowywały ślady oleju, albo minimalne albo ciut większe. Ale jeśli już wali olejem, to najbardziej prawdopodobne jest jednak "dodatkowe" ciśnienie z przedmuchów znad tłoka podczas sprężania i suwu roboczego. Tym bardziej, że odmy są zwykle tak skonstruowane, żeby powietrze mogło wychodząć "oddać" rozproszony olej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kolego Creeping Death, właśnie od braku filtra silnik się zużywa dużo DUŻO szybciej. to tak jakbyś nasypał drobniutkiego piasku w gaźniki, w dużym uproszczeniu. Jak długo jeździsz bez filtra ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...