piotr123 Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Witam.Mam pytanie odnośnie temperatury pracy silnika w CBR 1000 F...Zauważyłem że poza miastem(na trasie) temperatura utrzymuje sie stabilnie na 1/3 skali zegara temp.Troche wyżej niz biała skala oznaczajaca zimny silnik.Jednak gdy wjade w miasto wskazowka temperatury podnosi sie na polowe skali lub ponad połowe.Pół biedy, gdy na mieście nie ma rorków i nie musze stać często pod światłami.To wskazania temperatury są w okolicy połowy skali lub troche ponad.Jeżeli stanie na swiatłach i czekam to wskazowka wędruje na około 3/4 skali i zaczyna się zabawa-włączony wentylator-wyłaczony....;-)i tak cały czas.Jak Wy macie to w CBR 1000? Wiem żeby zagrzać np.cbr6000f to jużmusi być skwar na powietrzu i korki w mieście.Jak to jest z cbr 1000??Czy w miescie czesto załącza sie Wam wentylator?Dodam że plyn wymieniony,nie zauwazylem ubytków płynu,wentylator działa poprawnie....pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) Tak właśnie działa histerezowy układ regulacji.W tym przypadku jest to jak najbardziej normalne.Pozdrawiam Edytowane 14 Maja 2007 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Histerezowy....hmmm-może tak.Niestety nie znam sie na takich fachowych nazwach :icon_twisted: Też mysle że wentylator powinien się załączać, ale czy aż tak często??Myślałem że układ chłodzenia w CBR 1000 jest bardziej wydatny(trudniej go zagrzać).A tu takie wysokie temperatury podczas jazdy po mieście.....Musze rozebrać termostat i sprawdze czy dobrze działa.Może się troche przyciera i nie zawsze otwiera na max.przepływ do chłodnicy.W czasie jazdy na trasie chłodzenie jest większe i wskazowka temperatury schodzi na 1/3 skali czyli jak najbardziej w normie.Porównuje wskazania zegara temp.z moim w samochodzie_Fiesta -tam gdy stoje w długo w korku nieznacznie tylko podnosi sie temperatura, a tu w moto szybko.Może tak jest bo silniki motocyklowe sa bardziej wysilone...nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 To jak często włącza się i wyłącza wentylator zależy głównie od dwóch czynników:- szybkości nagrzewania płynu przez silnik oraz szybkości chłodzenia go przez wentylator.- różnicy temperatur załączenia i wyłączenia wentylatora czyli właśnie histerezy.To tyle teorii.Może się zdarzyć, że niedomaga pompa płynu chłodzącego lub za mało otwiera się termostat.W takim przypadku wentylator szybko schładza płyn w samej chłodnicy i się wyłącza.Nie wiem jak często powinien załączać się wentylator akurat w tym moto.Jeśli temperatura w różnych warunkach jazdy utrzymuje się w granicach normy to chyba nie ma co wnikać.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 15 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Dziś sprawdze działanie termostatu.Wole sprawdzić teraz niż ma mi sie przegrzewać moto w upalne dni-a takie niewątpliwie nadejdą;-)dzięki-pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek778 Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Witam, ja mam CBR 600f4 i powiem Ci że wcale nie musi być skwar :biggrin: Dziś wracając z pracy (jest 19 stopni) kilkakrotnie załączał się wentylator. W mojej Cbr-ce poza miastem temp. oscyluje około 78-84 stopni, ale w mieście wystarczy parę świateł, stopów i mam 106 - wtedy u mnie załącza dmuchawa, nie wiem czy to normalne, zgłaszałem mechanikowi na przeglądzie (moto jest nowe), po przeglądzie nic się nie zmieniło więc chyba tak ma być :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Sytuacja najbardziej normalna. Jak koniecznie chcesz to możesz sam posprawdzać tylko ostrożnie abyś czegoś nie zepsuł z nadgorliwości. Jeżeli naprawdę bardzo często załączy i szybko wylącza to może czujnik jest samochodowy bo oryginalny z Hondy jest bardzo drogi ? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elvisl Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Szybkie nagrzewanie się silnika w mieście tego typu to standard, masz chłopie 136KM a nie 50 jak w samochodzie( a wentylator japońce pocoś tam wsadzili) daj spokój z rozbieraniem, po co szukać roblemu tam gdzie go niema>pozdrawiam i miłego śmigania ( podziwiam każdego zapaleńca który ma Honde CBR 1000f-- straszna bestia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Z Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Nie napisałeś który masz model tej CBR bo w sc21 faktycznie występował problem przegrzewania się była za mała chłodnica, często przy bardzo wolnej jeździe np. parada, nawet mimo pracującego ciągle wentylatora motocykl potrafił się zagotować. Od modelu sc24 sytuacja się poprawiła zastosowano większe chłodnice, zarówno oleju jak i wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 16 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Witam ponownie.Wczoraj przejrzałem wszystko:-wymontowałem całą chlodnice-płukałem woda i sprawdzałem czy nie jest zakamieniona-jest okAaa przedmuchałem radiatory z much i innego syfu i poprostowałem niektóre pogiete blaszki miedzy nimi.-rozebrałem termostat-sprawdzałem czy sie otwiera w goracej wodzie-ok-(wprowadzilem innowacje może dla innych głupia i niepotrzebna-mianowicie nawierciłem w wsadzie termostatu trzy otworki 3mm)-po co?Żeby w czasie jazdy po mieście wiecej cieczy przepływało do chłodnicy.Dzis sprawdzałem-pojeździłem troche po Bydgoszczy i jakby lepiej-wskazowka tez czasem wędrowała na 3/4 skali ale potrzeba było na to wiecej czasu i szybciej sie schładzało...Za miastem natomiast przed ta "innowacja" wskazówka była na 1/3 skali.Teraz (dzis było zimono i wiało-wskazowka mieściła sie w Normie,jej położenie było troche niższe niz ostatnio ,ale nie wchodziło na pole "Białe-zimne").Tak więc mysle że otworki te troche pomogły.-Co do cieczy chłodzacej........Ostatnio zalałem układ nowym płynek-koncentrat +woda destylowana w proporcji 50:50Wczoraj przy rozbieraniu troche rozwodniłem mieszanke wodą -woda niby ma lepsze oddawanie ciepła niż koncentrat.Czy dobrze -nie wiem....jesli sądzicie że ma być 50;50 to piszcie.Ale w końcu na wyscigach w chłodnicy maja czysta wode....Teraz pojeżdże i poobserwuje jak to się wszystko sprawuje Dodam że mam wersje SC24 Dual z 94roku.Nie 135 KM tylko 98 :) Niestety........pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.