OlsenMZ Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Mam wątpliwości co do mojej GPZ 500. NIe jestem pewny czy ma tyle mocy ile powinna. Ostatnio jechałem z bratem (razem 150 kg) i jechaliśmy max. 160 km/h. Kawa nie chciała iśc więcej a manetka przekręcona max. Przy 110km/h miałem 5,5 tys rpm. CZy to jest w porżądku? Może moto jest zdławione? Jest to wersja EX 500 A 87' rok. Może siadła już kompresja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Może masz wersje 50KM? A może juz zjechany silnik? Jaki przebieg ma GPZ? I kiedy robiłeś regulacje? Filtr powietrza czysty? GPZ500 idzie prawie 200km/h a z górki to nawet i wiecej powinna :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlsenMZ Opublikowano 13 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Na liczniku mam 37 tys ale kolega oglądając wałki rozrządu powiedział że z 50 tys ma przejechane. Regulacja gaźnika robiona bez wakuometrów, a filtr powietrza przykurzony niestety. A czy zły olej (samochodowy Mobil 10W40) tez może jakos negatywnie wpływać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 (edytowane) wesja EX jest wersja amerykańską ( z jedną tarczą z przodu awaryjnymi światłami itp) a amerykańskie wersje nie są dławione Edytowane 13 Maja 2007 przez kiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlsenMZ Opublikowano 13 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 Ale na liczniku nie mam mil, tylko kilometry. Nie mam też awaryjnych świateł. Jedna tarcza z przodu faktycznie. Jak jechaliśmy 160 km/h to miałem około 8000 obr . Na niższych biegach kręci się na czerwone pole. Może faktycznie wina gaźnikow i filtra. Po regulacjach na wakuometrach i zmianie oleju na motocyklowy (planuje Motul lub Castrol 20W40, ze względu na wiek motorka) sprawdze osiągi dokładnie. Do uzytkowników GPZ 500 -Może mi ktoś powiedzieć ile macie mniej więcej obrotów macie przy konkretnych prędkosciach i na konkretnych biegach, bo nigdzie nie moge znaleźc wykresu charakterystyki silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 wesja Ex ma orginalnie licznik w milach itp jeśli tego nie masz to najprawdopodobniej kiedyś przez wiele lat przy okazji jakiegos małego cracha ktos je wymienił . Jeszcze raz ci mówie wesja ex jest wersją amerykańską nie dławioną (w każdym razie tak było fabrycznie ale przez wiele lat uzywania moze być w niej zmienione i nakombinowane dosłownie wszystko ) kompresją sie nie przejmuj tak bardzo - moja miała na jednym cylindrze 6 a na drugim 3,5 a jechała ok 180-185. Na początek sprawdź jakie masz przełożenie główne (zębatki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 w er5 przy 100km/h mam okolo 5300obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) U mnie w ER-5 wygląda to mniej/więcej tak: Bieg 3, 4000 RPM, 50 km/hBieg 4, 4000 RPM, 60 km/hBieg 5, 4000 RPM, 70 km/hBieg 6, 4500 RPM, ok. 95 km/h Dodam, że zębatki mam standardowe 17/42 zęby. Edytowane 14 Maja 2007 przez theBald1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Wakuometry są potrzebne tylko do wolnych i lekko średnich obrotów a nie średnich i wysokich!!!!!!!! Możliwe, że masz juz lekko silnik zjechany, przeżył on juz swoje najlepsze lata. Robiłby ok. 3000km rocznie? Wymień filtr powietrza. Sprawdz prędkość w jedna osobę. Kompresje mozesz sprawdzić dla pewności i dla ogólnej wiedzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabi Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 (edytowane) Ja tez mam maly klopot z wycisnieciem wspominanych 200km/h. waze ok 90kg i najwiecej jechalem ok 180-190. wersje mam niby 60 konna. moje pytanie brzmi na ktorym biegu wyciagacie maxa?? na 6 biegu mam dokladnie 6000obrotow przy predkosci rowno 120km/h Edytowane 14 Maja 2007 przez fabi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlsenMZ Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 na 6 biegu mam dokladnie 6000obrotow przy predkosci rowno 120km/hNo ja podobnie. 5,5 tys i 115 na liczniku. Przeczycze ten filtr powietrza. Sprawdze też świece, może są brudne, zakopcone lub odstęp na elektrodach jest za mały. Przychodzi mi jeszcze jeden fakt, jak jechaliśmy to miałem zalane dużo za dużo oleju więcej. Prez to też silnik miał ciężej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Jeżeli masz pod ręką jakiś manometr to zmierz mu ciśnienie sprężania. miałem kiedyś GPZ500 89 i całkiem miło go wspominam. 5000 przy 100 km/h to normalne parametry zarówno dla wersji 50 jak i 60 konnej, ponieważ zmiany są tylko w gaźnikach.Jeżeli moto było dławione to w brifie powinno to być odznaczone. Z kobitą na pace łącznie jakieś 150 kg śmigałem bez problemu po 170 wersją 60KM. A o 200 z pasażerem to raczej zapomij, nie na tym sprzęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OlsenMZ Opublikowano 18 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 No i się wyjaśniło. Wymieniłem olej na JMC, filtr, wyczyściłem całą komore filtra powietrza i wyregulowałem skład mieszanki (dziwne bo około 2,75 obrotu wykręciłem śrubki). Na 5 biegu miałem 170 a wskazówka obrotomierza nie osiągnęła jeszcze 10 tys rpm. Zgodnie z danymi to GPZ powinna mieć 174 km/h na 5 biegu, kiedy wskazówka wkracza na czerwone pole. Z tego wznioskuje że jest wszystko wporzadku. Oczywiście kompresja też może szwankować, bo ona bardziej wpływa na przyspieszenie niż na prędkość maksymalną (tak mi się wydaje), więc to jest dalej do sprawdznia. PS: Coś mi się odzywa w czasie jazdy i wydaje mi się że to przód silnika. Jest to dźwięk jakby tłukących się blaszek metalowych wchodzący w syk. Nie wiem co to moze być bo w układzie korbowym raczej nie ma takich elmentów, co moga coś takiego wydawać. Mam małą dziurke w tłumiku i z niej wydobywa się syk, w czasie zchodzenia z obrotów ale oprócz tego któraś blaszka w tłumiku się rusza, nie wiem czy to przypadkiem nie ona. co sądzicie??Kolektor wydechodzy został przerobiony przez poprzednika prowizorycznie, lewa rura wpuszczona i przysp[awana do drugiej i zrobuiony jest 2w1. Tłumik nie jest orginalny a długości kolanek nie są jednakowe, czy to może powodować jakiś hałas? Może spaliny nie są odpowiednia odprowadzane i coś się z zaworami dzije?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franek Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Ja mam wersję 60 KM i na 6 biegu przy 5500tyś obr/min jest 110km/h, przy 6000 obr/min mam 120 km/h i tak dalej aż do czerwonego pola gdzie przy 10500 obr/min jest tak około 200km/h Więc chyba z twoim moto jest wszystko ok. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 18 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2007 Zmień wydech na oryginalny bo coś masz przekombinowane z tym. Gdzie sie w końcu to odzywa? W przodzie silnika czy w kolektorach/tłumiku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.