Skocz do zawartości

Virago 535 problem z rezerwą paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Może ktoś by mi doradził mam virago 535 i gdy w czasie jazdy jest ten przełącznik z paliwa na on jest spoko ale gdy zaczyna brakopwać paliwa i przełączam na rezerwe to moto gaśnie bo nie dostaje paliwa chciaż w zbiorniku jest. co jest grane?? :lapad: z góry dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia czy dochodzi prąd do do włącznika rezerwy paliwa. Całe to urządzenie jest pod spodem dolnego zbiornika. Idą tam dwa przewody w koszulce igielitowej. Zakończone są płaską kostką 2-u stykową. Kostka powinna być gdzieś w pobliżu pompy paliwa lub wyżej, koło akumulatora. Po rozłaczeniu jeśli podłączysz małą żarówkę pod końcówki w kostce tej co idzie w wiązke przewodów i przełączysz na rezerwę to powinna żarówka się zapalić. Najprawdopodobniej się zapali bo przyczyna przeważnie jest w tym dziadostwie pod bakiem. Ale trzeba sprawdzić bo dobranie się do tego urządzenia jest kłopotliwe i lepiej mieć pweność że to nie przez elektrykę.

Jeśli będziesz chciał jednak tam się dostać to musisz

1. spuscić paliwo z górnego zbiornika

2. rozłączyć przewody paliwowe (do górnego zbiornika)

3. wyjąc akumulator

4. wymontować puszkę akumulatora

5. wymontować pompę paliwa

6. wymontować przekaźnik rozrusznika

7. rozłaczyć kostki tak by nie przeszkadzały w wyjęciu zbiornika

Pozostaje dalej tylko rozkręcanie ramy. O ile dobrze pamiętam to trzeba wyjąć plastikową część tylnego błotnika i chyba przynajmiej poluzować sam błotnik. jest sporo rozkręcania.

Zbiornik najlepiej wyjmowac jak jest pusty, bo lekki.

Jeśli Cię nie zniechęciłem to dalej pozostanie tylko nakrawa samego urządzenia.

Przykręcone jest dwoma śrubami do zbiornika. Ostrożnie bo poleci paliwo !!!!!!!!!!!!!

Trzeba ostrożnie wyjąc żeby rurki paliwowe nie zostały w zbiorniku. Powinny być dwie jedna długa druga krótka z siteszkami na końcach. Zapamiętaj która gdzie była. WAŻNE !!!!!!!!!!!

Głównym winowajcą na 95 % jest elektromagnes. Dostaje się tam woda i wszystko w środku rdzewieje.

Powinno się dać odczyścić. Nasmarować i podłączyć prąd do kostki, jak wszystko będzie OK to po podłączeniu prądu będzie przełączać paliwo z krótkiej rurki.

Działa to tak że poliwo pobierane jest zawsze przez długą aż poziom zejdzie poniżej i wtedy włączając rezerwę elektromagnes przełączy na krótką i paliwo zejdzie do końca.

I tyle. Jak będą pytania pociągnę temat dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki! Wlasnie mnie czeka rozbieranie tego przelacznika - chyba. ten opis na pewno pomoze!

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawosci ,ile kilometrow przejezdzasz zanim wlaczy ci sie rezerwa,ja przejezdzam ok 150km,w trasie,w miescie mniej.maciek

 

zawsze tankuje do pelna i robie kolo 200km nigdy wiecej

wtedy zalewam znowu itd. :bigrazz: , rezerwe wlaczylem tylko raz

ale przekroczylem 200 km.

 

 

dzięki ANDY za tą wyczerpującą odpowiedź. bedzietrochę czasu to biorę się o roboty bo głupio tak jeździć od stacji do stacji i trzymać litr w butelce w sakwie na szelki wypadek :evil:

 

przeciez stacji jest u nas tyle.... :banghead: co kawalek

chyba ze jedziesz bez przerwy 800 kilasow :clap:

jak robisz przerwe na fajke czy.... :icon_mrgreen: :D , to zatrzymujesz sie na stacji i wlewasz

jaki litr w skawie :banghead: :icon_eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj jestem również posiadaczem virago !!!!

Czy wiesz może jak wyregulować zawory, tak we własnym zakresie???

 

Ps. miałem ten sam problem z rezerwą

Pozdro z Olsztyna!!!!

Edytowane przez uzi-28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię 150 km na trasie a potem silnik mi zdycha i pchać trzeba. na szczęście za drugim razem gdy tak mi się stało zjarzyłem o co chodzi i że to najprawdopodobniej wina rezerwy. Pozdro dla viragovców i nie tylko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mmm757 czy te foto to twój motorek powiedz czym tak ładnie wypolerowałeś silniczek?

Może znasz jakiś złoty środek? Moja Virago zanim ją kupiłem stała parę lat w wilgotnym garażu i nie ukrywam ma pokrywy silnika troszkę ośniedziałe a i na felgach małe punkciki rdzy. Pokrywy przeczyściłem bardzo drobnym papierkiem ale to jeszcze nie to

Pozdro uzi-28 :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się jeśli moje rady komuś się przydadzą. Ja ten motocykl, poza silnikiem parę razy rozebrałem i troszkę go poznałem. Wobec czego nic nie stoi na przeszkodzie abym podzielił się swoimi spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam virago 535 i gdy w czasie jazdy jest ten przełącznik z paliwa na on jest spoko ale gdy

> zaczyna brakopwać paliwa i przełączam na rezerwe to moto gaśnie bo nie dostaje paliwa

> chciaż w zbiorniku jest. co jest grane??

 

Hehe ja bardzo niedawno kupilem Virazke 535 i sprzedajacy od razu mnie uprzedzil, ze o kraniku i rezerwie moge zapomniec :D Doradzil zerowac licznik (jezdzi ok. 200 km na baku) i nie liczyc na rezerwe. Widac to jakis grzech Virazek :D

Nie wiem czy bedzie mi sie chcialo to naprawiac. Jak juz tu napisano, stacji ci u nas pod dostatkiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go kiedyś popchasz do stacji to zaczniesz wtedy pewnie myśleć. Mogę dać jeszcze jedną radę. Jak pewnie zauważyliście kupno małego kanistra 1 -2 litry jest w zasadzie niemożliwa. Wozić 5 l ? ja zrobiłem sam taki mały z gaśnicy. Oczywiście plastikowej. Wywaliłem proszek i mechanizm odpolający. Umyłem dokładnie środek. I założyłem pełną okrągłą uszczelkę pod zakrętkę. Musi być tylko z gumy olejoodpornej i dość twarda by nie wciągneło jej do środka. Zanim naprawiłem rezerwę to mi służyła. W użyciu była raz, pomimo dokładnego liczenia kilometrów. Ma pojemność 0.9 l. I co wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...