Skocz do zawartości

Tylna zębatka


GregoriaN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jaka tylną zębatkę dobrać do Sendy (z cylindrem 70). Aktualnie mam oryginalną, chyba coś około Z=44 (nie jestem pewien). Chciałbym zwiększyć trochę v-max'a. Czy zmiana o 1 - 2 zęby będzie odczuwalna? Jak to sie przekłada na osiągi i jaka zębatka byłaby odpowiednia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 1-2 zeby nie ma sensu bo tego praktycznie nie odczujesz

o 8 zebow juz odczujesz tylko wtedy moze byc gorzej z przyspieszeniem ale mysle ze warto to zrobic na rzecz predkosci ktora nie jest zapewne zadowalajaca... jak zalozysz jakis sportowy wydech i gaznik wtedy mozesz jeszcze wiecej zebow zarzucic ....

 

Co innego zebatka z przodu tam kazdy zabek robi roznice...

Edytowane przez siara_1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o 1 2 zęby to jest róznica tylko jak byś zmienił zębatke z przody a z tuły trzeba konkretnie o kilka zębów, jeśli chcesz miećlepszy v max a troche gorsze przyspiesznie to musisz założyć taką 40zębów i na przodzie 13-14 a jeśli chcesz mieś lepszego kopa a mniejszy v-max to przód 12 a tył 53-63 :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jak dużą moc masz do dyspozycji . Jeśli czujesz że silnik błyskawicznie wkręca się do obrotów maksymalnych (czerwone pole ? ), To możesz poeksperymentować z przełożeniami . Bo jeśli rozpędza się kiepsko , i nie jest w stanie osiągnąć czerwonego pola ,to znaczy że szybciej nie pojedziesz .

Zakładamy że koła łańcuchowe masz przód 13 , tył 53 - prędkość np 82 km/h

przód 15 , tył 53 - prędkość ok 94 km/h

jeśli nadal masz nadmiar koników - przód 17 , tył 53 - prędkość ok 111 km/h

Musisz sprawdzić czy większa zębatka Ci się zmieści . No i czy w ogóle są jakieś dostępne w sprzedarzy .

13/48 - 90 km/h

13/43 - 101 km/h

13/38 - 114 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem w manualu wielkość zębatek: przód Z=14, tył Z=53. Jeśli chodzi o moc to wg producenta z mojego cylindra 72ccm mozna wycisnąć 12KM (oczywiście trzeba brać na to poprawkę). Senda szybko wchodzi na obroty, szczególnie od 5tyś obrotów dostaje kopa. Co do prędkości to nie rozwijałem więcej niż 80, ponieważ silnik dostaje takich obrotów, że aż chce wyskakiwać z motoru, ale myślę że 90km/h można z niego wycisnąć.

Niestety oferta zębatek jest do tego modelu ograniczona, jedyna przednia jaką znalazłem w sklepach internetowych to Z=14, a najmniejsza tylna Z=46.

Z tego wynika, że z przód zostanie Z=14, a na tył założę Z=46 i zobaczymy co z tego wyniknie.

Interesuje mnie prędkość około 70km/h z którą można się spokojnie przemieszczać, bez trzęsienia i katowania silnika. Oczywiście po założeniu napiszę jak się sprawuje, ale to niestety za jakieś dwa tygodnie :notworthy:

 

A jeśli chodzi o skrzynię, to jakaś firma zajmuje sie produkcją wyczynowych podzespołów (do derbi)? Jeszcze się z taką nie spotkałem.

Edytowane przez GregoriaN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...