GregoriaN Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 Jaka tylną zębatkę dobrać do Sendy (z cylindrem 70). Aktualnie mam oryginalną, chyba coś około Z=44 (nie jestem pewien). Chciałbym zwiększyć trochę v-max'a. Czy zmiana o 1 - 2 zęby będzie odczuwalna? Jak to sie przekłada na osiągi i jaka zębatka byłaby odpowiednia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara_1990 Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 (edytowane) O 1-2 zeby nie ma sensu bo tego praktycznie nie odczujeszo 8 zebow juz odczujesz tylko wtedy moze byc gorzej z przyspieszeniem ale mysle ze warto to zrobic na rzecz predkosci ktora nie jest zapewne zadowalajaca... jak zalozysz jakis sportowy wydech i gaznik wtedy mozesz jeszcze wiecej zebow zarzucic .... Co innego zebatka z przodu tam kazdy zabek robi roznice... Edytowane 9 Maja 2007 przez siara_1990 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiaan91 Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 o 1 2 zęby to jest róznica tylko jak byś zmienił zębatke z przody a z tuły trzeba konkretnie o kilka zębów, jeśli chcesz miećlepszy v max a troche gorsze przyspiesznie to musisz założyć taką 40zębów i na przodzie 13-14 a jeśli chcesz mieś lepszego kopa a mniejszy v-max to przód 12 a tył 53-63 :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Jeden ząb wiecej z przodu i będzie dobrze smigał. Jak zmienisz więcej to 50 dostanie muła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 10 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 Wszystko zależy od tego jak dużą moc masz do dyspozycji . Jeśli czujesz że silnik błyskawicznie wkręca się do obrotów maksymalnych (czerwone pole ? ), To możesz poeksperymentować z przełożeniami . Bo jeśli rozpędza się kiepsko , i nie jest w stanie osiągnąć czerwonego pola ,to znaczy że szybciej nie pojedziesz . Zakładamy że koła łańcuchowe masz przód 13 , tył 53 - prędkość np 82 km/h przód 15 , tył 53 - prędkość ok 94 km/h jeśli nadal masz nadmiar koników - przód 17 , tył 53 - prędkość ok 111 km/hMusisz sprawdzić czy większa zębatka Ci się zmieści . No i czy w ogóle są jakieś dostępne w sprzedarzy .13/48 - 90 km/h13/43 - 101 km/h 13/38 - 114 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregoriaN Opublikowano 10 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2007 (edytowane) Właśnie sprawdziłem w manualu wielkość zębatek: przód Z=14, tył Z=53. Jeśli chodzi o moc to wg producenta z mojego cylindra 72ccm mozna wycisnąć 12KM (oczywiście trzeba brać na to poprawkę). Senda szybko wchodzi na obroty, szczególnie od 5tyś obrotów dostaje kopa. Co do prędkości to nie rozwijałem więcej niż 80, ponieważ silnik dostaje takich obrotów, że aż chce wyskakiwać z motoru, ale myślę że 90km/h można z niego wycisnąć. Niestety oferta zębatek jest do tego modelu ograniczona, jedyna przednia jaką znalazłem w sklepach internetowych to Z=14, a najmniejsza tylna Z=46.Z tego wynika, że z przód zostanie Z=14, a na tył założę Z=46 i zobaczymy co z tego wyniknie.Interesuje mnie prędkość około 70km/h z którą można się spokojnie przemieszczać, bez trzęsienia i katowania silnika. Oczywiście po założeniu napiszę jak się sprawuje, ale to niestety za jakieś dwa tygodnie :notworthy: A jeśli chodzi o skrzynię, to jakaś firma zajmuje sie produkcją wyczynowych podzespołów (do derbi)? Jeszcze się z taką nie spotkałem. Edytowane 10 Maja 2007 przez GregoriaN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiaan91 Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 polukaj zębatki na prżód od gpr z tego samego rocznika co masz sende, one pasują a od gpr mozna kupić mniejsze żebatki np 12 ale można chyba znaleźć też z=15 www.olekmotocykle.pl sklep.mieloch.pl:eek: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radzia Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Nie ma sensu zmieniać przełożenia na v-max, bo motor ci się zrobi mulaty. wiem z doświadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 ogar sie zrobi mulaty japończyk niebardzo;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 ogar sie zrobi mulaty japończyk niebardzo;] derbi to hiszpan ....a propo ogórka to zdziwił byś się jak to może jeździć (silnik jawki) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpextreme Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 tez se musze zmienc w mojej nsr bo przy 60 to silnik wyje zabardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawik Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 tez se musze zmienc w mojej nsr bo przy 60 to silnik wyje zabardzo przy 60 to masz 9k ... wydaje ci sie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacpextreme Opublikowano 23 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2007 nawet jesli by mi sie wydawalo to moj stary juz tą zebatke zje*al jak ją odkrecal .............. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.