Skocz do zawartości

Kawasaki VN 750 z pustymi wydechami ?


bwoj
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Założyłem do VNa puste wydechy i zaczął się problem z odpalaniem moto gdy jest ciepły.

W oryginale rury z cylindrów wchodzą do wspólnej "puszki" zamontowanej centralnie pod moto i dopiero stamtąd wychodzą tłumiki końcowe. Przy pustych wydechach musiałem zdemontować wspólny baniaczek, każdy z cylindrów ma własną rurę. Zwracam się do forumowiczów, którzy testowali w swoim moto przejście z oryginalnego układu wydechowego na pusty wydech nie koniecznie w Kawasaki VN 750 o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie pamięć nie myli to gdzieś na forum czytałem o pustych wydechach :icon_rolleyes: Osobiście nie przerabiałem, ale ludzie wspominali o korekcji składu mieszanki po zabiegu wypruwania flaków z tłumika.

Edytowane przez twizzter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie pamięć nie myli to gdzieś na forum czytałem o pustych wydechach :icon_rolleyes: Osobiście nie przerabiałem, ale ludzie wspominali o korekcji składu mieszanki po zabiegu wypruwania flaków z tłumika.

 

Skorygowałem skład mieszanki, mimo to przy nagrzanym silnkiu mam problemy z odpaleniem, początkowo podejrzewałem, że problem tkwi w świecach ( że się przegrzewają), ale przyczyna ta została jednoznacznie wykluczona, objawy są takie jakby dostawał za mało paliwa, skład mieszanki korygowałem do max. wartości, bez efektu. Jak już odpali chodzi bez zarzutu, wkręca się na obroty bez żadnych dołków i pracuje równo, gaźniki są przeczyszczone i przedmuchane,

 

Ja po zmianie w MAGNIE 750 wydechów na puste rury miałem ten sam problem,po synchronizacji gażników problem znikną

 

Czy magna ma połączone wydechy w jeden wspólny pośredni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam, się, czy brak "puszki środkowej" , do której najpierw schodzą się rury z cylindrów może miec wpływ na tą sytuację, przy pustych wydechach każdy cylinder ma swoją oddzielna rurę, w oryginale wydech tak jakby jest połączony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wywaliles puszke rozprezna to oprocz zmianu skladu mieszanki musisz jeszcze zrobic synchronizacje, przyczyna jest prosta, z puszka rozprezna i pelnymi wydechami miales wieksze cisnienie w cylindrach a teraz zanim mieszanka zdazy sie zapalic zostaje juz wydmuchana (zwlaszcza na cieplym silniku). W magnie mialem podobny problem i synchro pomoglo chociaz nie bylo tak jak przed wyprociem.

A w magnie 4 rury z cylindrow schodza sie do puszki i pozniej rozdzielaja na 2 wydechy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witas dobrze opisal efekt zalozenioa pustych wydechow, ja tylko dodam ze rowniez utraciles kilka koni mech, ktore zapewnialo ci "doladowanie" z wydechu ( a wlasciwe zabezpieczenie jakie dawal wydech przed wydmuchaniem niespalonej mieszanki w fazie przeplukania silnika ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witas dobrze opisal efekt zalozenioa pustych wydechow, ja tylko dodam ze rowniez utraciles kilka koni mech, ktore zapewnialo ci "doladowanie" z wydechu ( a wlasciwe zabezpieczenie jakie dawal wydech przed wydmuchaniem niespalonej mieszanki w fazie przeplukania silnika ).

 

Adam M.

 

co do utraty kilku koni, to efekt jest odwrotny, moto lepiej przyspiesza, ale niestety też więcej pali ( coś za coś ).

 

 

 

Dzięki za opinie,

potwierdzają one moje przypuszczenia- czas się umówić na regulację i synchronizację gaźników

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do utraty kilku koni, to efekt jest odwrotny, moto lepiej przyspiesza, ale niestety też więcej pali ( coś za coś ).

 

 

Byles na hamowni ???

Dobrze sprawdzic, czy przy tego typu przerobkach odczucia z jazdy odpowiadaja rzeczywistosci.

Puste wydechy daja wiecej mocy tylko w gornym zakresie obrotow, gdzie bywa sie raczej zadko w trakcie

normalnej jazdy, dol i srodek jest zdecydowanie gorszy. Mozna to do pewnego stopnia podrasowac

bogatszym skladem mieszanki.

Ja zawsze radze przerabiajacym udanie sie na hamownie przed i po przerobkach, ale jakos nikt nie chce poswiecic tych kilkuset zl na badania:).

Natomiast u mnie w Kanadzie ludzie sprawdzaja efekty swoich przerobek i nie jest zadna tajemnica ze puste wydechy oprocz dzwieku poprawiaja glownie samopoczucie wlasciciela - specjalnie wsrod ludzi scigajacych sie za wlasne pieniadze :icon_eek:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...puste wydechy oprocz dzwieku poprawiaja glownie samopoczucie wlasciciela - specjalnie wsrod ludzi scigajacych sie za wlasne pieniadze :icon_eek:

 

Taki mały offtopic - pamiętam jak kiedyś wywaliłem z motoryny tłumik...achh jakież to wrażenie mocy było...:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byles na hamowni ???

Dobrze sprawdzic, czy przy tego typu przerobkach odczucia z jazdy odpowiadaja rzeczywistosci.

Puste wydechy daja wiecej mocy tylko w gornym zakresie obrotow, gdzie bywa sie raczej zadko w trakcie

normalnej jazdy, dol i srodek jest zdecydowanie gorszy. Mozna to do pewnego stopnia podrasowac

bogatszym skladem mieszanki.

Ja zawsze radze przerabiajacym udanie sie na hamownie przed i po przerobkach, ale jakos nikt nie chce poswiecic tych kilkuset zl na badania:).

Natomiast u mnie w Kanadzie ludzie sprawdzaja efekty swoich przerobek i nie jest zadna tajemnica ze puste wydechy oprocz dzwieku poprawiaja glownie samopoczucie wlasciciela - specjalnie wsrod ludzi scigajacych sie za wlasne pieniadze :flesje:

 

Adam M.

 

Nie ukrywam, że puste wydechy założyłem głównie z powodu efektów dźwiękowych, co do hamowni, to uważam to za zbędny wydatek pieniędzy, jak bym chciał się ścigać, to nie jeździł bym choperkiem a Kawasaki VN 750 ma taki urok, że czy z oryginalnymi, czy pustymi wydechami dobrze zaczyna się zbierać od 4500 obr/min.

 

Wracając do sedna mojego pytania, zrobiłem synchronizację gaźników wraz z regulacją i problem odpalania moto gdy jest ciepły zniknął. Jeszcze raz dzięki za opinie.

pzdr bwoj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...