Skocz do zawartości

Honda CBR 1000 RR Fireblade


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...

Czy każda Honda CBR 1000rr ma zamontowany ABS ? Chodzi mi o modele 2008/2009 bo takie można kupić nowe.

Pytam, bo w salonie nowy kosztuje ok 67 tyś a np na allegro są nówki po ok 38 tyś. Różnica duża a nie orientuję się co może uzasadniać tak wielki rozrzut cenowy.

 

Dla przykładu ( pomijając na razie malowanie ):

http://www.allegro.pl/item700988272_nowa_h...00_rr_nowa.html

vs

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1303002

 

Jeszcze zapytam, jakie są orientacyjne koszty roczne utrzymania takiej Hondy ( przeglądy, pełne ubezpieczenie ).

 

Przepraszam jeśli pytanie głupie ale mam nadzieję, że wybaczycie "zielonemu".

Edytowane przez Acidus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pierwsza z Allegro to wersja USA, trzeba uzasadniać? Druga z otomoto najprawodopodobniej polski salon, jednak cena wyższa bo to dodatkowo malowanie Repsol, dużo droższe od standardowego.

 

Nie każda ma ABS - to opcja.

 

Koszty utrzymania bardzo wysokie jak każdego sporta. Jednak głównie uzależnione od intensywnośći śmigania. Jak będziesz traktował to moto jako niedzielny środek do przejażdżki to nawet nie odczujesz kosztów.

 

Przegląd (okresowy) - 62 zł, pierwszy - 120 zł

 

Ubezpieczenie (roczne), w Twoim wypadku zapewne w granicach 120 zł, przy założeniu maksymalnych zniżek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Ta pierwsza z Allegro to wersja USA, trzeba uzasadniać? "

 

- jeśli był byś taki miły to chętnie. Naprawdę nie orientuję się w temacie a im więcej czytam tym bardziej skołowany się czuję.

 

- bez ABSu to odpada, więc muszę na to zwrócić uwagę.

 

Ścigać się nie zamierzam, turystyka jak najbardziej ( a plastik dlatego, że mi się podoba )

 

Zniżek nie mam żadnych. A i nie zaryzykuję braku pełnego możliwego ubezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Usa nie ma immo, świecą kierunki (są większe), odblaski. Są po prostu tańsze niż rdzenne europejskie sztuki.

 

 

 

i mają około 6 KM na kole mniej, więc trzeba dołożyć kasy, żeby doprowadzić moc do europejskiej, wiem coś o tym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mają około 6 KM na kole mniej, więc trzeba dołożyć kasy, żeby doprowadzić moc do europejskiej, wiem coś o tym.

 

Więc Mor, oświeć mnie bo nigdy nie mogłem znaleźć potwierdzenia w faktach, że tak rzeczywiście jest. Myślałem, że tylko wersje kalifornijskie. Elektronika? Czy to ma coś wspólnego z mniejszą ilością oktanów w ich paliwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego warto dopłacić 30 kzł :icon_mrgreen:

 

A ja się nie zdecydowałem. I jak później się okazało to był trafny wybór bo jak moto by dopłynęło to dolec już kosztował ponad 3 zł.

 

A usilnie chcieli mi wcisnąć R1 za 28 tys. Teraz żałuję bo za 28 tys. nowe moto to nawet nie okazja była...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się nie zdecydowałem. I jak później się okazało to był trafny wybór bo jak moto by dopłynęło to dolec już kosztował ponad 3 zł.

 

A usilnie chcieli mi wcisnąć R1 za 28 tys. Teraz żałuję bo za 28 tys. nowe moto to nawet nie okazja była...

ale na dobrej 954 i tak nie stracisz :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

CBR 1000 rr na 2010r:

http://powersports.honda.com/2010/cbr1000rr.aspx

 

The new Fireblades get:

- Sharper rear styling with revised shape and new tail-light with clear lens

- Sharper end can appearance with aluminium cover

- New graphics and colours

- Increased crankshaft inertia mass

- Stronger crank

 

The new colours are:

- Graphite Black (White/Black stripes)

- Digital Silver Metallic/ Pearl Fire Orange

- Tweaked HRC tricolour

- Graphite Black (Black special)

 

Honda on the engine changes: “In order to maximise enjoyment of sports riding, innovations have been made to absorb fluctuations in engine torque and improve throttle control. The ACG flywheels have been made bigger and crankshaft rigidity has been enhanced to fit the flywheel size, increasing crankshaft inertia mass by 6.87%. This enables generation of optimal crankshaft inertia mass during racing, improving throttle control and racing potential. This has been achieved without any increase in weight through the use of lightweight components including an aluminium cylinder head sealing bolt, thin-walled flange section for the exhaust pipe and a smaller fan motor.”

 

Honda on its styling changes: “The 2010 Fireblade styling adds further highlights to the motorcycle’s pared-down and purposeful design. The overall form dispenses with anything that doesn’t support the twin goals of minimal weight and optimal mass centralisation. The rear fender has been sharpened and a clear-lens tail-light added. For 2010 the indicators and licence plate holder have been integrated into a compact and convenient assembly which can now be easily detached from the rear fender unit for closed track riding. The low-slung exhaust features a new, redesigned muffler with a top-quality aluminium finish.

Designed for excellent handling, the front cowl is short and compact, incorporating acutely styled dual ram-air intakes and striking line-beam headlights. Its styling emphasises the bike’s dynamic performance while maximising its aerodynamic efficiency. For 2010 its aggressive, race-ready appearance has been updated with new graphics and stripes on the middle front cowl on all versions but Graphite Black (Black special).”

 

I jeszcze informacje dla pracy: http://www.tenkatemotoren.nl/media/acties/pdf/141.pdf

Edytowane przez Acidus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc Mor, oświeć mnie bo nigdy nie mogłem znaleźć potwierdzenia w faktach, że tak rzeczywiście jest. Myślałem, że tylko wersje kalifornijskie. Elektronika? Czy to ma coś wspólnego z mniejszą ilością oktanów w ich paliwie?

 

Co do kalifornijskich, to mają dodatkowo instalację odsysania oparów paliwa i tyle. Zresztą tam jest jeszcze jeden problem z sc59 - w tym stanie nie przejdzie przeglądu pojazd, który kopci z rury widocznym dymem, hehe. A sc59 kopci... Ale mniejsza o to.

 

 

 

Wersja USA sc59 ma taki bajer fabrycznie, że komp nie widzi otwarcia przepustnicy powyżej 85%. Zobacz sobie wykresy pomiarów mocy na stronie Yoshimury USA. Tam wyraźnie widać, że powyżej 10kRPM jest lipa. Porównaj to ze stroną Akrapa, tam hamowali wersję EURO i jest do 12,5 KRPM. Żeby się pozbyć tego problemu, można założyć Z-bomb za ok. $150, lub z DynoJet IRC. Można też tak, jak ja mam od razu moduł zapłony, co pozwala zmienić nieco mapę zapłonu. Ja bym się pewnie w ten moduł nie pchał, ale jak ja zakładałem, to jeszcze IRC nie było, a na to Z-bomb ludzie narzekali. Także nie warto dopłacić 30kpln, jak tam ktoś napisał, bo nie ma z usunięciem tego problemu.

 

 

 

W ramach oftopa powiem, że nie dotyczy to tylko sc59. Na koniec roku chcę kupić nową R1, ale w żółtym malowaniu - czyli tylko USA. I z nią też jest ta sama jazda, tylko jak na razie nikt nie wie, jak tutaj przywrócić moc, poza wymianą kompa na racingowy. Ale to kiepskie wyjście jak dla mnie, bo jezdzić będę po ulicy, a w nim nie ma np. obsugi prędkościomierza i nie steruje wiatrakami. Wszystko da się oczywiście zrobić, ale rzeźba w nowym sprzęcie...

 

 

 

A cały ten numer z mocą spowodowany jest przez głośność, a w zasadzie hamerykański system jej pomiaru. Obniżyli obroty mocy maks, aby mieć pomiar głośności niżej, czyli żeby sprzęt dawał radę to przejść. Można sobie dokładniej poszukać, jeśli ktoś chce bliżej się zapoznać z problemem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...