Skocz do zawartości

zużycie opon


diobol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ale ten sam zakręt jadąc w prawo i w lewo zwykle ludzie odbierają jako lewy łatwiejszy.

 

Dla mnie też na początku prawe zakręty to była zmora, a teraz chyba nawet je wolę. Jestem praworęczna, ale chyba to zależy od dobrej pozycji na moto - dużo lepiej kontroluję gaz niż w skręcie w lewo. Nie wiem, ale tak mam...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie też na początku prawe zakręty to była zmora, a teraz chyba nawet je wolę. Jestem praworęczna, ale chyba to zależy od dobrej pozycji na moto - dużo lepiej kontroluję gaz niż w skręcie w lewo. Nie wiem, ale tak mam...

Zawsze uwazałem że kobiety to inny gatunek człowieka :D

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wg mnie wynika to z siły Coriolisa która to powoduję,ze na naszej półkuli "lepiej" jest nam pokonywać zakręty lewe, ... natomiast na półkuli południowej "lepiej" się składać w zakręty prawe...

Nie jest to duża siła niemniej jednak ma wpływ np na kierunek wiru przy spuszczaniu wody z wanny :D.

W lewym zakręcie ( na naszej półkuli) siła ta ogólnie mówiąc "podtrzymuje nas" ( działa w druga stronę jak pochylenie) natomiast w prawym zakręcie powoduje większe pochylenie.

pozdrawiam

nezka

Tyyy, napisz, że żartowałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadne tamo prawo Coroliosa. Raczej prawo "Krzywej lagi" powoduje nierównomierne zużycie oponki.

 

Ja jako leworęczny jednak wolę prawe winkle. Jakoś tak pewniej się czuję.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyyy, napisz, że żartowałeś.

Witam.

Wcale nie żartowałem... taka jest fizyka czy Ci się podoba czy nie :D

Jeśli się nie zgadzasz z tym - wyjaśnij lepiej.

Qurim --> Mój post dotyczył nie zużycia opony tylko starałem się wytłumaczyć dlaczego większość z nas woli lewe zakręty - czytaj ze zrozumieniem.

pozdrawiam

nezka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę mam nadzieje że żartujesz.

 

Gdyby istotnie miało to znaczenie to w zależnosci od kierunku świata w którym jedziemy inaczej by się skręcało. O odległosci od równika nie wspomną.

Woda zawsze spływa w dół, nie w prawo czy w lewo.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siła coriolisa to znikoma siła... Na pewno nie ma wpływu na jazdę motocyklem w zakręcie. Moim zdaniem w lewe wchodzi się łatwiej dlatego że są szersze, no i w razie przedobrzenia mamy pobocze a nie tira przed sobą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam, gdyby to była kwestia tego że są szersze to na torze by to było niezauważalne, bo jedzie sie i tak cała szerokościa asfaltu.

 

To kwestie fizjologiczne i budowy motocykla jedynie.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...