Skocz do zawartości

Jakie największe opony do hondy nsr ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Chciałbym kupić sobie nowe opony do mojej hondy NSR 125.

 

U kumpla widziałem większe niż w standardzie, więc postanowiłem, że kupie też jakieś duże :biggrin:

 

Jakie wymiary opon polecacie do NSR-ki ?

 

Jakie są wady i zalety większych opon ?

 

 

Z góry dzięki za posty

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe.. nie znam sie na tym :eek:

 

Jeżeli dam większe to co będzie ? Strata mocy ?

 

Bezpieczniej będzie na większych, mniejszych ? ;]

 

 

 

kup takie jak miałeś poprzednio, przy tej pojemności stracisz na osiągach ,a znając życie zapewne masz zablokowaną wersję (mocowo)

 

 

Wszystko jest odblokowane .. Chodzi lepiej niż R1 :icon_mrgreen: :flesje: :lalag: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

generalnie producent _trochę_ pomyślał, zalecając konkretne rozmiary opon. w związku z czym generalną wadą zakładania szerszych jest wzrost oporów toczenia, co przekłada się na osiągi, oraz większa trudność prowadzenia w zakrętach

temat wałkowany na forum kilka przynajmniej razy, powiem więc jak młodemu łebkowi: użyj opcji szukaj :wink:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak.. nie jezdziles na NSRce raczej napewno tyle co Ja. Zrobilem na niej 16tys KM przez sezon.

I czym szersza opona tym sie lepiej wchodzi w zakrety bo wiadome ze ma wieksza powierzchnie. z osiagow nic nie stracilem jedzie tyle samo. Wiec sorry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak.. nie jezdziles na NSRce raczej napewno tyle co Ja. Zrobilem na niej 16tys KM przez sezon.

I czym szersza opona tym sie lepiej wchodzi w zakrety bo wiadome ze ma wieksza powierzchnie. z osiagow nic nie stracilem jedzie tyle samo. Wiec sorry.

 

a jak się to ma do subiektywnego wrażenia silniejszego złożenia - z konieczności..? powszechnie znany jest fakt, że im szersza opona (z tyłu), tym mocniej trzeba położyć motocykl w zakręcie dla uzyskania tej samej prędkości przejazdu...

cóż, jakoś jestem przeciwnikiem "poprawiania' chałupniczymi metodami fabryki

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co wydawac kasy na szerszego lacza - jakbys chcial moto do lansu to bys nie kupowal NSR :banghead:

130 to i tak kawal mięcha - szkoda kasy na takie eksperymenty

 

a jak się to ma do subiektywnego wrażenia silniejszego złożenia - z konieczności..? powszechnie znany jest fakt, że im szersza opona (z tyłu), tym mocniej trzeba położyć motocykl w zakręcie dla uzyskania tej samej prędkości przejazdu...

 

 

...chyba jednak nie tak strasznie znany :biggrin:. Mozesz wytlumaczyc o co chodzi z tym ze trzeba sie mozniej polozyc? Dlaczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spadek osiagow? co ma za znaczenie szerokosc opony przy tym

jak i tak jak jedziesz to opona przylega z asfaltem tylko na pasku na srodku a nie cala szerokoscia opony.

 

O to wlasnie chodzi ze czym szersza tym masz wieksze mozliwosci złożyć sie w zakrecie. bo chyba nie chcesz by na 130 braklo ci opony przy zlozeniu sie bo w tedy bedzie nie za ciekawie.

 

 

A osobiscie nie polecam 160 bo trze juz opona o lancuch no i o nadkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj chodzi bardziej o bezwładność takiego lacza,

jak nie wieżysz to zmierz drogę hamowania ze 100km/h oraz czas przyspieszenia np z 40 do 120km/h .

następnie załóż oponę fabrycznych rozmiarów i dokonaj ponownych pomiarów

ze spalaniem tak samo

 

 

 

ja nawet do drzty kupiłem lacza na asfalt 120, do terenu mam 110 , a moto 3x jak nie lepiej mocniejsze od nsr

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak i tak jak jedziesz to opona przylega z asfaltem tylko na pasku na srodku a nie cala szerokoscia opony.

 

ROTFL!

a nie przyszło ci przypadkiem do główki, że im szersza opona, tym większa powierzchnia przylegania..? ale to tak na marginesie, bo jak widzę masz własną wizję praw fizyki

BTW gdyby sprawy wyglądały tak, jak ty je nam tu przedstawiasz, to zawodnicy używaliby na torze laczków o szerokościach po 300 albo i więcej. a jakoś tego nie widać :banghead:

poczytaj trochę o teorii jazdy motocyklem, zanim zaczniesz się wymądrzać :notworthy:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile masz wiekszy ten pasek? 2mm. wez....

190 a 300 to jest wieksza roznica niz 130 a 150.

 

to zrozum ze dlugo jezdze na tych kapciach i wiem co i jak, jesli by nawet to spalanie moze ci wzrosie 0,1 litra.

 

porownujesz NSRke z motorami 1100 ktora robi 4 sec do 100. a NSRke

 

Zadnej za uwazalniej roznicy w spalaniu nie ma! i prowadzenie nie jest w cale gorsze, tylko jak juz cos to lepsze.

To jest moje zdanie. I najlepiej jakbys sie wzorowal na oponii innych posiadaczy NSRek. Najlepiej to sprawdz jak ci sie bedzie jezdzilo na takich i na takich.

 

KONIEC!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROTFL!

a nie przyszło ci przypadkiem do główki, że im szersza opona, tym większa powierzchnia przylegania..? ale to tak na marginesie, bo jak widzę masz własną wizję praw fizyki

BTW gdyby sprawy wyglądały tak, jak ty je nam tu przedstawiasz, to zawodnicy używaliby na torze laczków o szerokościach po 300 albo i więcej. a jakoś tego nie widać :)

poczytaj trochę o teorii jazdy motocyklem, zanim zaczniesz się wymądrzać :)

jsz

Szkoda klawiatury, chlopak jest molody i ma swoje wizje ulepszania swiata. Pojezdzi, zrozumie. Albo nie...

Na pewno na szerokich kapciach wolniej bedzie sie przezucalo motocykl z zakretu w zakret. Dopuszczalne jest dac jeden rozmiar wiecej. Zreszta ja w Super Tenere ma waziutkie oponki a chodzi po zakretach jak zloto, w gorach nie ustepuje wypasionym plastikom. Wiec to pewnie zalezy od techniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...