olorol Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Witam Chciałbym kupić sobie nowe opony do mojej hondy NSR 125. U kumpla widziałem większe niż w standardzie, więc postanowiłem, że kupie też jakieś duże :biggrin: Jakie wymiary opon polecacie do NSR-ki ? Jakie są wady i zalety większych opon ? Z góry dzięki za posty Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 kup takie jak miałeś poprzednio, przy tej pojemności stracisz na osiągach ,a znając życie zapewne masz zablokowaną wersję (mocowo) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dragip Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 temat wałkowany wiele razy... z tylu miesci sie 160tka jednak w sam wyglad nie patrz... lepiej na trakcje i bezpieczenstwoktos juz przemyslał i dał jakie są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olorol Opublikowano 31 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 hehe.. nie znam sie na tym :eek: Jeżeli dam większe to co będzie ? Strata mocy ? Bezpieczniej będzie na większych, mniejszych ? ;] kup takie jak miałeś poprzednio, przy tej pojemności stracisz na osiągach ,a znając życie zapewne masz zablokowaną wersję (mocowo) Wszystko jest odblokowane .. Chodzi lepiej niż R1 :icon_mrgreen: :flesje: :lalag: :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motowojtas Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 kolega ma 160 z tyłu i własnie bedzie zmieniał na seryjny rozmiar czyli 130.... na 160 opornie sie składa w zakręty no i słabsze osiągi.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonix Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 Nie prawda. Osiagi sa takie same, a w zakretach duuzo lepiej mozna sie skladac. mam z tylu 150/60/17 a z przodu 110/70/17 Michelin Pilot Power.Oponki zajebiste! tylko ze 1000zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 generalnie producent _trochę_ pomyślał, zalecając konkretne rozmiary opon. w związku z czym generalną wadą zakładania szerszych jest wzrost oporów toczenia, co przekłada się na osiągi, oraz większa trudność prowadzenia w zakrętachtemat wałkowany na forum kilka przynajmniej razy, powiem więc jak młodemu łebkowi: użyj opcji szukaj :wink:jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonix Opublikowano 21 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2007 powiem ci tak.. nie jezdziles na NSRce raczej napewno tyle co Ja. Zrobilem na niej 16tys KM przez sezon.I czym szersza opona tym sie lepiej wchodzi w zakrety bo wiadome ze ma wieksza powierzchnie. z osiagow nic nie stracilem jedzie tyle samo. Wiec sorry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 powiem ci tak.. nie jezdziles na NSRce raczej napewno tyle co Ja. Zrobilem na niej 16tys KM przez sezon.I czym szersza opona tym sie lepiej wchodzi w zakrety bo wiadome ze ma wieksza powierzchnie. z osiagow nic nie stracilem jedzie tyle samo. Wiec sorry. a jak się to ma do subiektywnego wrażenia silniejszego złożenia - z konieczności..? powszechnie znany jest fakt, że im szersza opona (z tyłu), tym mocniej trzeba położyć motocykl w zakręcie dla uzyskania tej samej prędkości przejazdu...cóż, jakoś jestem przeciwnikiem "poprawiania' chałupniczymi metodami fabrykijsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecek Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Nie ma co wydawac kasy na szerszego lacza - jakbys chcial moto do lansu to bys nie kupowal NSR :banghead:130 to i tak kawal mięcha - szkoda kasy na takie eksperymenty a jak się to ma do subiektywnego wrażenia silniejszego złożenia - z konieczności..? powszechnie znany jest fakt, że im szersza opona (z tyłu), tym mocniej trzeba położyć motocykl w zakręcie dla uzyskania tej samej prędkości przejazdu... ...chyba jednak nie tak strasznie znany :biggrin:. Mozesz wytlumaczyc o co chodzi z tym ze trzeba sie mozniej polozyc? Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonix Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Jak spadek osiagow? co ma za znaczenie szerokosc opony przy tymjak i tak jak jedziesz to opona przylega z asfaltem tylko na pasku na srodku a nie cala szerokoscia opony. O to wlasnie chodzi ze czym szersza tym masz wieksze mozliwosci złożyć sie w zakrecie. bo chyba nie chcesz by na 130 braklo ci opony przy zlozeniu sie bo w tedy bedzie nie za ciekawie. A osobiscie nie polecam 160 bo trze juz opona o lancuch no i o nadkole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 tutaj chodzi bardziej o bezwładność takiego lacza, jak nie wieżysz to zmierz drogę hamowania ze 100km/h oraz czas przyspieszenia np z 40 do 120km/h .następnie załóż oponę fabrycznych rozmiarów i dokonaj ponownych pomiarówze spalaniem tak samo ja nawet do drzty kupiłem lacza na asfalt 120, do terenu mam 110 , a moto 3x jak nie lepiej mocniejsze od nsr Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 jak i tak jak jedziesz to opona przylega z asfaltem tylko na pasku na srodku a nie cala szerokoscia opony. ROTFL!a nie przyszło ci przypadkiem do główki, że im szersza opona, tym większa powierzchnia przylegania..? ale to tak na marginesie, bo jak widzę masz własną wizję praw fizykiBTW gdyby sprawy wyglądały tak, jak ty je nam tu przedstawiasz, to zawodnicy używaliby na torze laczków o szerokościach po 300 albo i więcej. a jakoś tego nie widać :banghead: poczytaj trochę o teorii jazdy motocyklem, zanim zaczniesz się wymądrzać :notworthy: jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonix Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 ile masz wiekszy ten pasek? 2mm. wez....190 a 300 to jest wieksza roznica niz 130 a 150. to zrozum ze dlugo jezdze na tych kapciach i wiem co i jak, jesli by nawet to spalanie moze ci wzrosie 0,1 litra. porownujesz NSRke z motorami 1100 ktora robi 4 sec do 100. a NSRke Zadnej za uwazalniej roznicy w spalaniu nie ma! i prowadzenie nie jest w cale gorsze, tylko jak juz cos to lepsze.To jest moje zdanie. I najlepiej jakbys sie wzorowal na oponii innych posiadaczy NSRek. Najlepiej to sprawdz jak ci sie bedzie jezdzilo na takich i na takich. KONIEC! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 ROTFL!a nie przyszło ci przypadkiem do główki, że im szersza opona, tym większa powierzchnia przylegania..? ale to tak na marginesie, bo jak widzę masz własną wizję praw fizykiBTW gdyby sprawy wyglądały tak, jak ty je nam tu przedstawiasz, to zawodnicy używaliby na torze laczków o szerokościach po 300 albo i więcej. a jakoś tego nie widać :) poczytaj trochę o teorii jazdy motocyklem, zanim zaczniesz się wymądrzać :) jszSzkoda klawiatury, chlopak jest molody i ma swoje wizje ulepszania swiata. Pojezdzi, zrozumie. Albo nie...Na pewno na szerokich kapciach wolniej bedzie sie przezucalo motocykl z zakretu w zakret. Dopuszczalne jest dac jeden rozmiar wiecej. Zreszta ja w Super Tenere ma waziutkie oponki a chodzi po zakretach jak zloto, w gorach nie ustepuje wypasionym plastikom. Wiec to pewnie zalezy od techniki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.