b.w Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Przymarzanie cieczy wody (wilgoci zawartej w powietrzu) to jedno, a drugie to po prostu oszczędność paliwa. Faktycznie, jak pisał Morpiel powietrze zimne posiada większą gęstość, i w tym przypadku podnosi się moc silnika, i tym samym wzrasta zużycie paliwa. Jak mamy bardziej gęste powietrze potrzebujemy większej ilości paliwa na poszczególny cykl pracy. Moc nie bierze się z powietrza. Także, by zużycie paliwa spadło najprostszym sposobem jest rozrzedzenie powierza przed komorą spalania. W przypadku motocykli nastawionych na moc nie stosuje się tego rozwiązania z wiadomych względów. Nie chce mi się rozpisywać procesu spalania jeśli chodzi o jego termodynamikę, choć może to tu dorzucę.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morpiel Opublikowano 31 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 True true true :buttrock: Skoro tak, to zamiast tunningować całą resztę (nie mówię o blokadach) to lepiej odpiąć te wężyki, i spiąć ze sobą. Silnik ma jakąś sprawność i ona jest raczej niezmienna, wtedy każdy wzrost mocy musi powodować wzrost spalania. Nie ma bata. Pozdro,Morpiel B.W. Jakby Ci się chciało, to napisz o tej termodynamice spalania, bo ja jestem ciekaw :flesje:Wiem to i owo, ale zawszę chętny na nowe wiadomości :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 jeśli chodiz o modele motorów które ja znam z tymi podgrzewanymi gaźnikami to wiele ksuterów min. Aprilia sr 50 , małe ścigacze.np Rieju rs2, czy enduro rieju rr 50, Yamahy dt... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 PV = nRT => n = PV/RT gdzie: P- Ciśnienie gazu (Pa)V- Objętość gazu (m3)R- Stała gazowa (8,31 [J/mol*K])T- Temperatura (K)n- Ilość gazu (mol) Pozdrawiam,MorpielMoze po prostu konstruktor zaprojektowal tak gaznik zeby zwiekszyc P -czyli cisnienie gazu. Wzor jest bardzo ogolny i wartoby wprowadzci zamiast uniwersalnej staleg gazowej, stala gazowa dla powietrza uwzgledniajac wykladnik adiabaty dla powietrza no i warto zaznaczyc ze n to w tym wypadku nie tyle ilosc gazu, a strumien gazu. Nie wiem czy to ma az taki wplyw na dzialanie motocykla, ale moze jakis tam ma. Bez celu raczej nikt tego nie zaprojektowal. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 a drugie to po prostu oszczędność paliwa. Faktycznie, jak pisał Morpiel powietrze zimne posiada większą gęstość, i w tym przypadku podnosi się moc silnika, i tym samym wzrasta zużycie paliwa. Jak mamy bardziej gęste powietrze potrzebujemy większej ilości paliwa na poszczególny cykl pracy. Moc nie bierze się z powietrza. Także, by zużycie paliwa spadło najprostszym sposobem jest rozrzedzenie powierza przed komorą spalania. W przypadku motocykli nastawionych na moc nie stosuje się tego rozwiązania z wiadomych względów. Czyżby konstuktor silnika przeraził się mocą jaką zdołał uzyskać i postanowił ja ograniczyć wprowadzając bądz co bądz kosztowne ogrzewanie gaźnika? Jak dla mnie to jest bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
b.w Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Czyżby konstuktor silnika przeraził się mocą jaką zdołał uzyskać i postanowił ja ograniczyć wprowadzając bądz co bądz kosztowne ogrzewanie gaźnika? Jak dla mnie to jest bez sensu.Nie moc a zużycie paliwa, co wiąże się z obniżeniem mocy. Moze po prostu konstruktor zaprojektowal tak gaznik zeby zwiekszyc P -czyli cisnienie gazu. Wzor jest bardzo ogolny i wartoby wprowadzci zamiast uniwersalnej staleg gazowej, stala gazowa dla powietrza uwzgledniajac wykladnik adiabaty dla powietrza no i warto zaznaczyc ze n to w tym wypadku nie tyle ilosc gazu, a strumien gazu. Nie wiem czy to ma az taki wplyw na dzialanie motocykla, ale moze jakis tam ma. Bez celu raczej nikt tego nie zaprojektowal. PozdrNie można tego tak rozpatrywać. Ponieważ mamy tutaj przepływ w kanale zamkniętym musimy brać pod uwagę ciśnienie całkowite (statyczne+dynamiczne). W przypadku zmiany objętości zmienia się zarówno ciśnienie statyczne jak i dynamiczne. Jest to dość skomplikowany przypadek, gdyż nie można też pominąć podciśnienia panującego w gardzieli spowodowanej ruchem tłoka. Ponieważ podciśnienie występuje w obu przypadkach, najprościej jest założyć stałe ciśnienie panujące w dolocie i uwzględnić tylko zmianę temperatury płynu. Założyć jakąś stałą sprawność silnika np 30%, paliwo o określonej wartości opałowej i obliczyć strumień paliwa w obu przypadkach. Oczywiście wszystkie wartości oprócz temperatury (i gęstości) byłyby takie same. Oczywiście trzeba znać sklad chemiczny paliwa (najprościej założyć jakiś gaz - nie musi być to benzyna, która ze względu na skład chemiczny utrudniłaby obliczenia). Temperaturę powietrza i paliwa można założyć na tym samym poziomie. Oczywiście spalanie zachodzi w idealnych warunkach (całkowite i zupełne). Dla czysto teoretycznych rozważań można założyć że lambda = 1, czyli nie ma wolnego tlenu w spalinach. Wtedy zrobić bilans spalania i po sprawie. Tak z dwie godziny roboty jest z obliczeniem tego. Oczywiście w rzeczywistości procesy zachodzą w nadmiarze tlenu (do 6% O2 w gazach wylotowych), zachodzi spalanie niecałkowite (nagar) i niezupełne (CO, PAH, H2...).Prościej jest wziąć to na logikę. Jak powietrze jest bardziej rzadkie to mniejsza ilość trafia do komory spalania - co za tym idzie mniejsza ilość paliwa na każdy suw pracy. Oczywiście powoduje to stratę mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sivymirek Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 WitamPrzeczytałem wszytko .ale wczoraj a że pamięc nie za długa mam więc mogę coś palnąc o czym już ktoś pisałJa w odróżnieniu od odoby która założyła tem temat chiał bym założyć w swoim motorki (aprilia af1 125)ogrzewanie gaźnikaMi bardziej zależy na ograniczeniu spalania ( bo teraz to poniżej 7 litrów na sto nie mogę zejść;/)Dziś zauważyłem ze po dłużeszj podróży gażnik był bardzo zimny a po chwili postoju upokrył sie wodąI moje troszke inne pytanieJak wygląda ogrzeanie gaźnika? A tej dt 125 nrW gaźniku sa już kanały przez które przepływa ciecz podłączona bezpośrednio pod silnik?Czy jest jakas przystawka przykręcona do gaźnika?Może ktoś by pokazał mi taki gaźnik?Czekam na odpowiedźhey;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej_mi Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 HEJ! (sorry za odgrzewanie kotleta). Ale honda CRM 250R ma także system ogrzewania gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 HEJ! (sorry za odgrzewanie kotleta). Ale honda CRM 250R ma także system ogrzewania gaźnika. wejdź przywitaj sie w powitalni i pokaż foty moto i opisz je troche zawsze mnie większa siostra mojej interesowała :D crm 125 1992 ogrzewania gaźnika nie ma............ w sumie ciekawy temat odkopałeś aż przeczytałem od deski do deski :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.