Skocz do zawartości

Ogrzewanie gaźnika w 2T


Morpiel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przymarzanie cieczy wody (wilgoci zawartej w powietrzu) to jedno, a drugie to po prostu oszczędność paliwa. Faktycznie, jak pisał Morpiel powietrze zimne posiada większą gęstość, i w tym przypadku podnosi się moc silnika, i tym samym wzrasta zużycie paliwa. Jak mamy bardziej gęste powietrze potrzebujemy większej ilości paliwa na poszczególny cykl pracy. Moc nie bierze się z powietrza. Także, by zużycie paliwa spadło najprostszym sposobem jest rozrzedzenie powierza przed komorą spalania. W przypadku motocykli nastawionych na moc nie stosuje się tego rozwiązania z wiadomych względów. Nie chce mi się rozpisywać procesu spalania jeśli chodzi o jego termodynamikę, choć może to tu dorzucę.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

True true true :buttrock:

 

Skoro tak, to zamiast tunningować całą resztę (nie mówię o blokadach) to lepiej odpiąć te wężyki, i spiąć ze sobą. Silnik ma jakąś sprawność i ona jest raczej niezmienna, wtedy każdy wzrost mocy musi powodować wzrost spalania. Nie ma bata.

 

Pozdro,

Morpiel

 

B.W. Jakby Ci się chciało, to napisz o tej termodynamice spalania, bo ja jestem ciekaw :flesje:

Wiem to i owo, ale zawszę chętny na nowe wiadomości :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PV = nRT => n = PV/RT gdzie:

 

P- Ciśnienie gazu (Pa)

V- Objętość gazu (m3)

R- Stała gazowa (8,31 [J/mol*K])

T- Temperatura (K)

n- Ilość gazu (mol)

 

Pozdrawiam,

Morpiel

Moze po prostu konstruktor zaprojektowal tak gaznik zeby zwiekszyc P -czyli cisnienie gazu. Wzor jest bardzo ogolny i wartoby wprowadzci zamiast uniwersalnej staleg gazowej, stala gazowa dla powietrza uwzgledniajac wykladnik adiabaty dla powietrza no i warto zaznaczyc ze n to w tym wypadku nie tyle ilosc gazu, a strumien gazu. Nie wiem czy to ma az taki wplyw na dzialanie motocykla, ale moze jakis tam ma. Bez celu raczej nikt tego nie zaprojektowal. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a drugie to po prostu oszczędność paliwa. Faktycznie, jak pisał Morpiel powietrze zimne posiada większą gęstość, i w tym przypadku podnosi się moc silnika, i tym samym wzrasta zużycie paliwa. Jak mamy bardziej gęste powietrze potrzebujemy większej ilości paliwa na poszczególny cykl pracy. Moc nie bierze się z powietrza. Także, by zużycie paliwa spadło najprostszym sposobem jest rozrzedzenie powierza przed komorą spalania. W przypadku motocykli nastawionych na moc nie stosuje się tego rozwiązania z wiadomych względów.

Czyżby konstuktor silnika przeraził się mocą jaką zdołał uzyskać i postanowił ja ograniczyć wprowadzając bądz co bądz kosztowne ogrzewanie gaźnika? Jak dla mnie to jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby konstuktor silnika przeraził się mocą jaką zdołał uzyskać i postanowił ja ograniczyć wprowadzając bądz co bądz kosztowne ogrzewanie gaźnika? Jak dla mnie to jest bez sensu.

Nie moc a zużycie paliwa, co wiąże się z obniżeniem mocy.

Moze po prostu konstruktor zaprojektowal tak gaznik zeby zwiekszyc P -czyli cisnienie gazu. Wzor jest bardzo ogolny i wartoby wprowadzci zamiast uniwersalnej staleg gazowej, stala gazowa dla powietrza uwzgledniajac wykladnik adiabaty dla powietrza no i warto zaznaczyc ze n to w tym wypadku nie tyle ilosc gazu, a strumien gazu. Nie wiem czy to ma az taki wplyw na dzialanie motocykla, ale moze jakis tam ma. Bez celu raczej nikt tego nie zaprojektowal. Pozdr

Nie można tego tak rozpatrywać. Ponieważ mamy tutaj przepływ w kanale zamkniętym musimy brać pod uwagę ciśnienie całkowite (statyczne+dynamiczne). W przypadku zmiany objętości zmienia się zarówno ciśnienie statyczne jak i dynamiczne. Jest to dość skomplikowany przypadek, gdyż nie można też pominąć podciśnienia panującego w gardzieli spowodowanej ruchem tłoka. Ponieważ podciśnienie występuje w obu przypadkach, najprościej jest założyć stałe ciśnienie panujące w dolocie i uwzględnić tylko zmianę temperatury płynu. Założyć jakąś stałą sprawność silnika np 30%, paliwo o określonej wartości opałowej i obliczyć strumień paliwa w obu przypadkach. Oczywiście wszystkie wartości oprócz temperatury (i gęstości) byłyby takie same. Oczywiście trzeba znać sklad chemiczny paliwa (najprościej założyć jakiś gaz - nie musi być to benzyna, która ze względu na skład chemiczny utrudniłaby obliczenia). Temperaturę powietrza i paliwa można założyć na tym samym poziomie. Oczywiście spalanie zachodzi w idealnych warunkach (całkowite i zupełne). Dla czysto teoretycznych rozważań można założyć że lambda = 1, czyli nie ma wolnego tlenu w spalinach. Wtedy zrobić bilans spalania i po sprawie. Tak z dwie godziny roboty jest z obliczeniem tego. Oczywiście w rzeczywistości procesy zachodzą w nadmiarze tlenu (do 6% O2 w gazach wylotowych), zachodzi spalanie niecałkowite (nagar) i niezupełne (CO, PAH, H2...).

Prościej jest wziąć to na logikę. Jak powietrze jest bardziej rzadkie to mniejsza ilość trafia do komory spalania - co za tym idzie mniejsza ilość paliwa na każdy suw pracy. Oczywiście powoduje to stratę mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

Przeczytałem wszytko .ale wczoraj a że pamięc nie za długa mam więc mogę coś palnąc o czym już ktoś pisał

Ja w odróżnieniu od odoby która założyła tem temat chiał bym założyć w swoim motorki (aprilia af1 125)

ogrzewanie gaźnika

Mi bardziej zależy na ograniczeniu spalania ( bo teraz to poniżej 7 litrów na sto nie mogę zejść;/)

Dziś zauważyłem ze po dłużeszj podróży gażnik był bardzo zimny a po chwili postoju upokrył sie wodą

I moje troszke inne pytanie

Jak wygląda ogrzeanie gaźnika? A tej dt 125 nr

W gaźniku sa już kanały przez które przepływa ciecz podłączona bezpośrednio pod silnik?

Czy jest jakas przystawka przykręcona do gaźnika?

Może ktoś by pokazał mi taki gaźnik?

Czekam na odpowiedź

hey;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
HEJ! (sorry za odgrzewanie kotleta). Ale honda CRM 250R ma także system ogrzewania gaźnika.

 

wejdź przywitaj sie w powitalni i pokaż foty moto i opisz je troche zawsze mnie większa siostra mojej interesowała :D

 

crm 125 1992 ogrzewania gaźnika nie ma............

 

w sumie ciekawy temat odkopałeś aż przeczytałem od deski do deski :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...