wujcio10 Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 Witam. Pewnego słonecznego dnia postanowiłem umyć swojego MTX`a myjką ciśnieniową, bo nie dawno było mokro i troche sie ubłocł. Wcześniej myłem go już z 5 razy i nigdy nie było żadnych problemów. Zawsze gdy zabierałem sie za mycie moto zapałem silnik i zostawiałem go na dosyć wysokich obrotach aby nie zgasł, tym razem równierz postąpiłem tak samo. Podczas mycia zgasł mi 2 razy ale bez problemu odpalił, troche go przegazowałem, bo coś przerywało i wszystko było ok. Jakieś 5min po myciu zgasł i już nie odpalił. Sprawdziłem dokładnie fajkę, kabel od fajki i iskry jak nie było tak nie ma. Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 Na początek osusz dobrze moto. jeśli to nic nie da musisz posprawdzac czy przez wode nic sie nie spalilo jednak nie bedzie to takie proste bo jest sporo rzeczy ktore mogly sie spalic bo to juz nie motorynka. Zeby zobaczyc co jest spalone musisz pokoleji badac instalacje miernikiem i szukac elementu z ktorego nie wyplawa lub nie wplywa prąd. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 Witam. Pewnego słonecznego dnia postanowiłem umyć swojego MTX`a myjką ciśnieniową, bo nie dawno było mokro i troche sie ubłocł. Wcześniej myłem go już z 5 razy i nigdy nie było żadnych problemów. Zawsze gdy zabierałem sie za mycie moto zapałem silnik i zostawiałem go na dosyć wysokich obrotach aby nie zgasł, tym razem równierz postąpiłem tak samo. Podczas mycia zgasł mi 2 razy ale bez problemu odpalił, troche go przegazowałem, bo coś przerywało i wszystko było ok. Jakieś 5min po myciu zgasł i już nie odpalił. Sprawdziłem dokładnie fajkę, kabel od fajki i iskry jak nie było tak nie ma. Proszę o pomoc.Mycie odpalonego motocykla to chyba nienajlepszy pomysł. A myjka podciśnieniowa tylko wtłacza błoto i piasek głębiej w zakamarki motocykla. Po takim myciu trzeba by przesmarować cały motocykl i w szczególności wszystkie kalamitki. Mokry układ wysokiego napięcia jest bardziej podatny na przebicia bo woda może tworzyć z płynem lub brudem elektrolity. A po przebiciu w dielektryku powstaje kanał kótry może spowodować stałe zwarcie w tym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 No też uwazam ze nie należy myć włączonego motorka,jak myłeś jeszcze pod ciśnieniem myjką to woda pewno dostawała sie i gdzies musiało dość do zwarcia i iskra znikła na mase.sprawdz czy nie ma przebicianajlep miernikem czy kable od iskry nie stykają z masą.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 odczkej 2-3 dni, bądź jeśli chce ci się to wyciągnij duperele od elektryki po kolei i osusz kompresotem złuż i patrz czy pomogło jeśli nie to po kolei z multimetrem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 odczkej 2-3 dni, bądź jeśli chce ci się to wyciągnij duperele od elektryki po kolei i osusz kompresotem złuż i patrz czy pomogło jeśli nie to po kolei z multimetrem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 29 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2007 a sprawdziłeś na innej swiecy. Może to tylko ona padła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujcio10 Opublikowano 30 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Sprawdziłem. I jeżeli omomierzem ustawionym na sprawdzanie obwodu dotknę kabel od od świecy i mase to obwód sie zamyka. Sprawdziłem cewke i dotykając omomierzem mase i kabel od świecy to też samyka obwód, czyli myślę że cewka do wymiany jak się nie myle, albo może jeszcze coś.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Sprawdziłem. I jeżeli omomierzem ustawionym na sprawdzanie obwodu dotknę kabel od od świecy i mase to obwód sie zamyka. Sprawdziłem cewke i dotykając omomierzem mase i kabel od świecy to też samyka obwód, czyli myślę że cewka do wymiany jak się nie myle, albo może jeszcze coś....Jeżeli wystąpiło przebicie na wysokim napięciu to omomierzem tego nie sprawdzisz. To po pierwsze, a po drugie to to że cewka przewodzi od przewodu wysokiego napięcia do masy to dobrze bo to oznacza że uzwojenie wtórne cewki nie jest przerwane. Powiedz mi jeszcze jaką wartość pokazuje omomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujcio10 Opublikowano 30 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Ja nim mierze tylko obwód, nie napięcie, więc gdy stykne do cewki i do głowicy to zamyka skale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tokassh Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Mam podobny problem, niedawno remontowałem motocykl i kiedy wszystko spowrotem poskładałem okazało się że nie mam iskry... Macie propozycje czego to może być wina ?? (akumulator mam załadowany) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 http://forum.motocyklistow.pl/index.php?ac...lite=brak+iskry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.