tomeek251 Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Siemaszko :icon_razz: możecie powiedzieć ze gdzieś to już na forum było lecz niestety nie. Przeryłem forum i są podobne rzeczy typu jak zmieniać bez sprzęgła (to najczęstsze). Problem polega na tym iż każdy mówi inaczej: Zmiana biegów niby banalnie prosta: sprzęgło, noga w górę, puszczenie sprzęgła. Tak jeździłem starymi motocyklami typu MZ. Od niedawna słynny program na TVN turbo "motocyklicznie" w którym gość tłumaczył jak najbezpieczniej dla skrzyni zmieniać biegi ... Mianowicie tłumaczył on to tak: jedziemy, obroty w jakimś tam zakresie, wywieramy już nacisk na dźwignie (chcąc oczywiście zmienić w gore) po czym dopiero następuje wciśniecie sprzęgła i bieg w tym momencie wskakuje. Gość mówił o tym żeby nie wciskać sprzęgła najpierw a dopiero szukać noga dźwigni tylko najpierw wywierać nacisk na dźwignie a później sprzęgło. Jeszcze inni z kolei mówią: "spokojnie stary, 1 i 2 wiadomo ze sprzęgłem a resztę wal bez, jeżdżę tak już 2 sezon i nic, wszystko ok" a teraz tak: 2 dni temu odebrałem swoja vtr 1000 F od mechanika po regulacjach. Pytałem go dosłownie o to samo co teraz was. Gość z wieloletnim stażem na moto i w warsztacie mówi ze stara metoda jest najzdrowsza. Czyli sprzęgło, bieg, puszczenie. Metody gościa z TVN turbo na wstępie udupił jak i metodę zmiany biegów bez sprzęgła. Zaczynając jazdę na vtr przyjąłem metodę gościa z turbo ponieważ 2 w ten sposób jak i inne biegi wchodzą elegancko, za to przy starej metodzie przy 2 jest głośny trzask a gdy kręcę na 1 do czerwonego to gdy zapinam tak dwójkę to po nodze idzie "prąd". Powiedzcie jak to jest u was, jak to robicie, kto i co wam na ten temat doradzał. Myślę ze nie jest to temat na straty dlatego proszę o zaangażowanie się w dyskusji :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2010 (...) Gość z wieloletnim stażem na moto i w warsztacie mówi ze stara metoda jest najzdrowsza. Czyli sprzęgło, bieg, puszczenie. Metody gościa z TVN turbo na wstępie udupił jak i metodę zmiany biegów bez sprzęgła. Zaczynając jazdę na vtr przyjąłem metodę gościa z turbo ponieważ 2 w ten sposób jak i inne biegi wchodzą elegancko, za to przy starej metodzie przy 2 jest głośny trzask a gdy kręcę na 1 do czerwonego to gdy zapinam tak dwójkę to po nodze idzie "prąd". (...) Rób tak, żeby nie waliło, nie stukało, nie trzaskało, czyli... według metody gościa z tv :crossy: Gdzie ten mechanik urzęduje, bo chciałbym go udupić? - ino jeszcze nie wiem jak... :icon_biggrin: Powodzenia :flesje: Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manitou Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ja tam jakiś kozak nie jestem, ale od paru tygodni stosuję metodę opisywaną na kulikowisku przez tego pana nade mną, a jest to metoda tefałenowska, że ją tak nazwę. No i powiem Ci tak - nie stuka, nie puka, znaczy się, że jest OK, czyż nie? :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Tomek 251, przeczytaj temat od poczatku to na pewno sam zrozumiesz ktora metode polecamy. Dla ulatwienia dodam ze twoj mechanik nie ma pojecia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeek251 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 No czytałem czytałem co wy tutaj piszecie :) w końcu trzeba kogoś się poradzić i coś przeczytać żeby móc coś zmienić w jeździe żeby było jak najlepiej. Odkąd zacząłem jeździć czymś większym czyli vtr, zacząłem stosować metodę tego gościa z tvn ponieważ przy normalnej metodzie występuje trzask z 1 na 2. Podczas metody z tvn ten trzask jest zniwelowany ale nie wchodzi to również tak jak reszta biegów w górę po za 2. A co do mechanika to nie mogę za dużo powiedzieć bo pierwszy raz oddałem do niego moto ale jestem zadowolony. Zmienił mi świece, wyregulował gaźniki i zawory i wziął 550 zł. Po tym zabiegu czuć że w moto wstąpiło nowe życie :), a i większość chłopaków z mojej okolicy polecało właśnie tego gościa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrio Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 (edytowane) Przy dynamicznej jeździe od 2 w górę biegi doskonale wchodzą bez sprzęgła. Wymaga to jednak dobrej koordynacji pracy stopy i manetki. Ja lekko ciagnę w górę dżwignię biegów i jednocześnie zdecydowanym ruchem odpuszczam manetkę. Bieg sam płynnie wchodzi w momencie gdy obroty silnika spadną do odpowiedniej wartości. Manetki nie muszę cofać do oporu i po wejściu biegu natychmiast ją ponownie odkręcam . Przy przełączaniu z 1 na 2 wciskam jeszcze lekko sprzęgło, również nie muszę wciskać go do oporu ponieważ w odpowiednim momencie bieg sam wchodzi. Sprzęgła używam również wtedy gdy jadę spokojnie ponieważ przy spokojnej jeździe biegi wchodzą lepiej ze sprzęgłem. Jednak każą zmianę biegów zaczyna noga od lekkiego napięcia dźwigni a potem w górę bez sprzęgła lub z minimalnym jego użyciem, w dół(redukcja) zawsze ze sprzęgłemi lekką przegazówką. Edytowane 19 Sierpnia 2010 przez marrio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcino Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Warto się nauczyć zmieniać bez sprzęgła. Może się przydać w sytuacjach kryzysowych, np. złamana klamka. Tak mi się dziś stało. Oparłem na bocznej nóżce, no niby na trawie ale dość stabilnie było. Za 15 minut jebudu. Podchodzę, moto leży na lewej stronie. Lustro zbite, bak lekko porysowany, patrzę na kierownicę... o kutwa klamke mi zjadło. A było postawić na centralnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.