gobert Opublikowano 30 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 Słuchajcie a tak przy okazji, jak mozna odróznic cewke do gUrala 6v od 12V? jesli ktos jest taki madry ze po napisach to niech spada, bo nic nie jest napisane :)Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale ja mam 6V instalację i jeżdżę na cewce od malucha, dzięki temu nie korzystam już z rozdielacza zapłonowego, bo z cewki mam dwa wyjścia, na obu świecach iskra jest jednocześnie, ale to nie ma znaczenia. Wszystko to spięte jest z modułem zapłonowym, a przerywacz pełni jedynie rolę przekaźnika, lub nadajnika impulsów, kondensator jest już niepotrzebny, bo przez styki płynie bardzo mały prąd rzędu kilkudziesięciu mA.Istotne w tym wszystkim jest opór uzwojenia pierwotnego cewki.Dla klasycznych układów z przerywaczem, powinien on wynosić od 3-5 omów.Cewki z niższym oporem prawdopodobnie będą wypalały styki, bo pobór prądu ich będzie większy.Ja ma cewkę o oporze około 2 omów, dokładnie nie wiem ile, ale mnie problem wypalania styków nie dotyka, bo jak napisałem cały prąd potrzebny cewce przepływa przez moduł, a przerywacz jedynie podaje mu sygnał kiedy ma być iskra. Kiedyś byłem zmuszony w wyniku awari podłączyć 12V akumulator do 6V instalacji. Bez świateł przejechałem kilkadziesiąt kilometrów. Cewka przeżyła i przerywacz też.Być może nie będzie miało to znaczenia czy podłączysz tą cewkę na 6 czy 12V, ale niech się o tym wypowiedzą mądrzejsi w tej kwesti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 30 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2007 (edytowane) Pytanie odnośnie koła zamachowego. Jak wstawić nowe sworznie na których są osadzone przekładki sprzęgłowe?? Jak to było oryginalnie robione?? Podejrzewam że na gorąco (a może koło było schładzane w jakimś azocie) i wtedy wprasowywane są sworznie?? Zastanawiam się czy jakiś zakład się podejmie tego w okolicy. A może wogle tego nie tykać tylko wstawić nowe przekładki sprzęgłowe??Pytanie dotyczące wału korbowego. Jak go zamontować w silniku, chodzi mi o to czy wbić czop wału na łożysko przednie wału przy pomocy drewienka i młotka a następnie, podporę wału w podobny sposób jeżeli nie da się zamontować jej przez ściąganie tych śrób trzymających podporę, przy pomocy tych narzędzi jak i koło zamachowe. Do ściągnięcia tych elementów dorobiłem sobie ściągacz. Może głupie pytania ale przezorny zawsze ubezpieczony Jak dobrze pójdzie to sprzęt w przyszłym tygodniu wyjedzie z garażu Edytowane 30 Marca 2007 przez Puzel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 (edytowane) Z jakiego powodu chcesz wymieniac kolki w kole sprzeglowym ?Tak dawno skladalem te a wlasciwie nie te tylko podobne silniki BMW, ze niewiele pamietam, ale jezeli chcesz wbijac lozysko na przedni, czy tylny czop walu, to jego przeciwwaga musi byc podparta, tak aby uderzenia nie przenosily sie na dalsza czesc walu.Zawsze jest bezpieczniej nagrzac karter przed wsadzaniem do niego lozysk, nawet niezbyt silne nagrzanie dziala cuda dla rozszerzalnosci alu.Tyle uwag ogolnych.A jeszcze jedno, gdyby ci przyszlo do glowy montowac tloki w korbowodach i wpadlbys na pomysl ze tloki trzeba podgrzac, a sworznie oziebic, to od razu mowie ze to nie dziala :icon_rolleyes:Tloki trzeba podgrzac a sworznie musza miec temperature pokojowa - niska temperatura sworznia blyskawicznie oziebia material podstawy tloka dookola niego i sworzen zostaje "schwytany" przez tlok.Nie pytaj skad to wiem... Adam M. Edytowane 31 Marca 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 31 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2007 Kołki tak jak piszesz jesli są wyrombane to na ciepło by wypadało . W beemach i tam gdzie była pojedyncza tarcza kołki nie były tak tłamszone (brak tarczy srodkowej). Sprawdz wysokość wystawania kołków i pokombinuj jak będzie Ci najłatwiej zgrać je razem .Jeszcze uważaj na właściwe ich wprowadzenie (Mają nie zobczyć młotka ) Reszta jak Adam :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.