Sienkos Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Witam,znajomy kupil sobie opone do swojego motocykla(vt 250F). Kupil ja przez allegro koles mu powiedzial ze to obojetne czy przod czy tyl(ja nie bardzo w to wierze) ale mowil ze ta jest na tyl. Opona doszla jest to dunlop D220 ST 120/70 R18. i oczywiscie na nie jest jak byk: "for front wheel use only".Jakie moga byc konsekwencje zalozenia taki j opony na tyl do takiego male moto? Pytam czysto teoretycznie, poradzilem mu odeslac i jeszcze kolesia opier... Ale co sie moze stac jesli bedze jezdzila na takiej oponie? Dzieki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sienkos Opublikowano 26 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 (edytowane) Witam,znajomy kupil sobie opone do swojego motocykla(vt 250F). Kupil ja przez allegro koles mu powiedzial ze to obojetne czy przod czy tyl(ja nie bardzo w to wierze) ale mowil ze ta jest na tyl. Opona doszla jest to dunlop D220 ST 120/70 R18. i oczywiscie na nie jest jak byk: "for front wheel use only".Jakie moga byc konsekwencje zalozenia taki j opony na tyl do takiego malego moto? Pytam czysto teoretycznie, poradzilem mu odeslac i jeszcze kolesia opier... Ale co sie moze stac jesli bedze jezdzila na takiej oponie? Dzieki za odpowiedz Edytowane 26 Marca 2007 przez Sienkos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiertara Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Nic się stanie oprócz gorszej przyczepności. Ja bym zamienił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 ja bym nie tragedyzowal..sam montuje przednie laczki na tylne kolo mojego motocykla jak jade w trase gdzies (bo mam felge 17") i przy predkosciach maksymalnych mojego moto (~140 kmh) wszystko jest ok.tylko wowczas trzeba zalozyc taka opone odwrotnie niz wskazuje strzalka dla uprzedzenia ew komentarzy - na kolano na takiej oponie nie schodze, to jest po prostu zastepstwo na pareset km, zeby nie marnowac opony crossowej na asfalcie Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Nic się stanie oprócz gorszej przyczepności. Ja bym zamienił hahahahahahaha. idz do szkoły bo pojecia nie masz. Zupełnie nie zachowane sa wlasnosci trakcyje kiedy nastepuje zamiana opon p/t. nasz znajomy tak zrobil i motcykl nie skladal sie jak nalezy, albo odwrotnie, kladl sie w najmniej oczekiwanym momencie. generalnie nie da sie tak jezdzic. jak lubi swoje zdrowie i zycie to niech nie zaklada. Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał22 Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 Dokładnie tak jak bart_b pisze, nie ryzykuj.Taką samą opinie dostałem u wulkanizatora gdy ze znajomymchcieliśmy założyć oponę od Hondy VTX 1800 przednią na tył do Aprilli Pegaso na tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 ja raz mialem taka opone, ale przez ok 700 km.zalozylem jako laczka zastepczego, bo jechalem na zlot.a jak wiadomo, na asfalcie opona crossowa szybko sie konczy.nie zauwazylem u siebie zadnych zlych skutkow jazdy na takim kapciu, ale tez i na niej nie pałowałem.. vmax to 120 kmh, a w zakretach na kolanko nie schodzilem. jezeli sprzet ma jezdzic na takiej oponie przez caly czas, to chyba lepiej zamontowac dedykowanego laczka na tyl Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 generalnie glowny problem to sterowanie motocyklem. zlozyc w zakret jest baaaaardzo ciezko, jak juz ci sie uda to sie samo prostuje a jak przekroczysz pewien prog to sie kladzie samo. tak wiec masakra Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomprz Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Równie dobrze taką zamianę mozna porównać np. do zamiany buta z lewej nogi na prawą. Chodzic pewnie się da - ale czy wygodnie i bezpiecznie. Proponuję sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.