Skocz do zawartości

Wiatr


Mar_Cin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś po raz kolejny zmagałem się z wiatrem w czasie jazdy.

Motocykl pochylony, przeciwstawia się wiatrowi. Nie wiadomo z jaką prędkością się poruszać by dojechać w całości.

 

Mam w związku z tym pytanie...

Jakie niebezpieczeństwa czyhają na motocyklistę w czasie jazdy przy dużym wietrze?

Czy możliwe jest "zdmuchnięcie" motocykla z toru jazdy i przy jakiej prędkości jest to prawdopodobne?

Jakie motocykle najgorzej znoszą boczny wiatr?

 

Być może miał ktoś jakąś przygodę z wiatrem i może podzielić się wrażeniami.

 

Pees. Może to śmieszne o co pytam ale wolę zapobiegać niż leczyć sqtki.

 

 

 

;)

Edytowane przez Mar_Cin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, pewnie bym o tym samym dzisiaj napisał gdybym nie miał akurat ciekawszej przygody. Wiart dzisiaj był silny , na trasie Włocławek - Toruń jakieś 70 km/h, jechało się fatalnie, jak żaglówka, w pochyleniu, i do tego silne porywy i makabra przy wyprzedzaniu tirów, kiedy się wchodziło i wychodziło z cienia aerodynamicznego, pewnie ten wiatr też miał jakiś wpłym na mój stan ( zmęczenie i kompletne przemarznięcie ) i mój dzisiejszy wypadek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie odpowiem na Twoje pytanie, ale powiem tak: dziś w mieście o mało nie wylądowałem na zaparkowanym przy jezdni Volvo, a po za miastem to dzieją się rzeczy następujące, otóż po pokonaniu zakrętu osłoniętego jakimiś krzewo-drzewami (tak było na tej drodze że zakręty osłonięte) nagle wyrzuca na środek jezdni, która sądząc po szerokości powinna być jedno kierunkowa. Podejrzewam że zjawisko to jest potęgowane małą masą mojego bzyczka tj. 62kg + moja normlana co razem daje 123kg... ;) jak sobie z tym radzę? Trzymam mocno kierownicę :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po raz kolejny zmagałem się z wiatrem w czasie jazdy.

Motocykl pochylony, przeciwstawia się wiatrowi. Nie wiadomo z jaką prędkością się poruszać by dojechać w całości.

 

Mam w związku z tym pytanie...

Jakie niebezpieczeństwa czyhają na motocyklistę w czasie jazdy przy dużym wietrze?

Czy możliwe jest "zdmuchnięcie" motocykla z toru jazdy i przy jakiej prędkości jest to prawdopodobne?

Jakie motocykle najgorzej znoszą boczny wiatr?

 

Być może miał ktoś jakąś przygodę z wiatrem i może podzielić się wrażeniami.

 

Pees. Może to śmieszne o co pytam ale wolę zapobiegać niż leczyć sqtki.

:banghead:

To wszystko zależy od motocykla, jego wysokości, aerodynamiki, masy a najważniesze OD KIEROWCY.

Trudno odpowiedzieć na twoje pytanie. Przy wietrze najlepiej wogule nie jeździć, a jeśli trzeba to bardzo wolno ;)

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzis walczylem z wiartem najpierw boczny z przodu

okropnosc, maks 90 km\h a przy wymijaniu TIRa zjezdzalem jak najblizej prawej osi jezdni

 

z powrotem boczny z tylu

tu juz nie bylo tak zle, troche szybciej nawet do 130 km\h

ale mimo to zwalnialem jak pojawial sie jakis TIR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend przejechałem 800 km, z tego większość na Gierkówce (Wawa - Rybnik i z powrotem). No i owszem, wiało bardzo...

 

Wydaje mi się, że po prostu na chłopski rozum najbardziej podatne na podmuchy boczne będą te motocykle, które są jak żagiel - np. w wypadku CB750 vs CBR600 wydaje mi się, że CBR będzie bardziej podatna na wiaterek bo jest bardziej zabudowana i ma większą powierzchnię boczną*:

 

http://www.motorbikes.be/en/compare/96/102/

 

Poza tym waga gra jeszcze swoją rolę. Moje obserwacje (w sumie być może oczywiste, ale zawsze):

1. Jak wieje mocno z boku, to motocykl sam składa się w zakręt, więc do zakrętów "pod wiatr" trzeba użyć większej siły / przechylenia bo inaczej można się wylogować w drzewostan

2. Przy wyprzedzeniu ciężarówek trzeba uważać na moment wyjechania zza takowej bo jak wiatr jest z prawej strony, to mocno kiwnie motocyklem w lewo.

3. Trzeba uważać przy dojeżdżaniu do tyłu ciężarówki - tam, gdzie "rozbita" przez ciężarówkę struga powietrza się ze sobą łaczy, występują niezłe turbulencje

4. Trzeba jechać możliwie środkiem bo silniejsze podmuchy naprawdę potrafią przestawić o sporo (mnie w sobotę w pewnym momencie zepchnęło tak o pół metra)

5. Przy wyprzedzaniu trzeba zachowywać większy odstęp od wyprzedzaneg samochodu

 

Na TDM-ie dało się jechać w tych warunkach 120-140 kmh. Dopiero na A4 ucichło jakoś i mogłem jechać ciut szybciej :buttrock:

 

pozdr

LYsY

 

* Przyznam, że w sumie na korzyść CBR może przemawiać to, że jest obła z boku i wiatr może się "ześlizgiwać".. może by się wypowiedział ktoś kompetentny? :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tamtym roku wracałem MZ 251 z nad morza, w okolicy Wrześni na prostej pomykałem sobie 110km/h, etka z mini owiewką to dobrze się jechało, nagle duży podmuch wiatru wepchnął mnie w dość dużą koleinę, taki prawie rów, spróbowałem wyjechać z niej na prawo, koło zaczęło skrobać marchewkę i chciało mnie przewrócić, zbalansowałem w drugą stronę to na drugim brzegu to samo, wiatr się rozwiał na całego tak, że nie mogłem utrzymać się na wprost w koleinie, znowu spróbowałem z prawej strony tam mnie odbiło nagle dostałem potężnego szymiego, już nie mogłem utrzymać kierownicy, koło wpoprzek, salto przez przód, za mną moto także salto i tak się skończyła pierwsza przygoda z silnym wiatrem.

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po raz kolejny zmagałem się z wiatrem w czasie jazdy.

Motocykl pochylony, przeciwstawia się wiatrowi. Nie wiadomo z jaką prędkością się poruszać by dojechać w całości.

 

Mam w związku z tym pytanie...

Jakie niebezpieczeństwa czyhają na motocyklistę w czasie jazdy przy dużym wietrze?

Czy możliwe jest "zdmuchnięcie" motocykla z toru jazdy i przy jakiej prędkości jest to prawdopodobne?

Jakie motocykle najgorzej znoszą boczny wiatr?

 

Być może miał ktoś jakąś przygodę z wiatrem i może podzielić się wrażeniami.

 

Pees. Może to śmieszne o co pytam ale wolę zapobiegać niż leczyć sqtki.

:biggrin:

 

Mar|_cinie pytania całkiem poważne, wiadomo, że z wiatrami nie ma żartów. Co do czychajacego niebezpieczeństwa przy dużym wietrze to musisz szczególnie uważać na możliwość popuszczenia przy okazji bo wiadomo, ze z pełnymi spodniami, nawet skórzanymi kiepsko sie człowiek czuje.

Możliwość zdmuchnięcia motocykla z toru jazdy jest niewielka, natomiast jesli jedziesz mocno pochylony to istnieje niebezpieczeństwo niekontrolowanego gwałtownego przyspieszenia.

Miałem swego czasu przygody z wiatrami ale odkad używam "manti gastop" juz mi przeszło.

Jak wiadomo najważniejsze jest zapobieganie: nie jedz grochówki przed jazdą a nie bedziesz miał problemów z wiatrami.

pozdrawiam pepe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...