Skocz do zawartości

Iskrownik-czy do Urala?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich tym razem potrzebuje pomocy przy rozpoznaniu pewnego iskrownika. Podejrzewam że może on pochodzić od sportowego Urala ale to tylko moje zdanie. Oznaczenie M68B. Jest to wyrób radziecki raczej do dwucylindrowego czterosuwa, rok produkcji 64, przyspieszacz kąta zapłonu odśrodkowy, kopułka bardzo podobna do typowych "bokserowych", mocowanie do karteru też podobne na trzy śruby z możliwością regulacji zapłonu( jak Dniepr i Ural) Z jednej strony przycisk "gaszenia" czyli zwarcia z masą impulsu z przerywacza. Przerywacz mniejszy niz motocyklowe coś na wzór samochodowych. Tyle co do opisu, zdjęcia poniżej. Dziękuje za pomoc Grzegorz.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7991dbaf737a7a1.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3617d37f8ad7509.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej odpada bo silniki rozruchowe w spychaczu DT były jednocylindrowe i iskrowniki nie miały odsrodkowego przuspieszacza zapłonu. Stąd znalazły zastosowanie w Junakach lecz czy z powodzeniem?-ja twierdze że nie. Może to byc prędzej iskrownik z motopompy lub czegoś takiego z silnikiem dwucylindrowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moze to i prawda, ale rozni sie tylko tym ze jest 2 cylindrowy.

Cala sprawa stosowania go w Junaku byla pomylka bo nie bylo przyspieszenia zaplonu.

Poza tym jak jest 2 cylindrowy i dziala to swietna sprawa zeby go zastosowac w jakims 2 cylindrowcu. Iskra "z niczego" :icon_mrgreen:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zleciłem dochodzenie pewnej mysi i ona znalazł coś takiego:

http://avtocom.com/catalog/item/M68B1.htm

 

"Z tego by wynikało, że to magneto stosowane jest do silnika UD-2.

UD-2 to małolitrażowy silnik stacjonarny, np. do agregatów

prądotwórczych. Ale do traktorów też stosują.

To wszystko tylko takie poszlaki. Nic konkretnego nie znalazłam."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie zdaje ze te sportowe urale mialy ten iskrownik zamiast pradnicy/alternatora (chodzi mi o polozenie), a sam przerywacz byl w tradycyjnym miejscu. Ten iskrownik co jest na zdjeciach trzeba by upchnac z przodu silnika (naped z walka rozrzadu), bo pradnica alternator kreci sie okolo 1,6 raza szybciej (nie pamietam dokladnie) niz silnik (nie bedzie mozna zgrac zaplonu).

Z wygladu bedzie prawie jak Zundapp :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dziękuje za pomoc. Nie miałem zamiaru montować go do silnika bo raczej nie zmieści się pod żaden bigośnik, lecz po modyfikacji wałka rozrządu pewnie było by to możliwe. Widziałem na jakiejś fotografi drezyny napędzane bokserem (oczywiście z radzieckim żołnierzem na pokładzie) może tam coś takiego było montowane dla podniesienia niezawodności i uproszczenia konstrukcji? Stawiam raczej na jakiś stacjonarny silnik gdzie sprawa oswietlenia a co za tym idzie ładowania jest nieistotna. Pozdrawiam Grzegorz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...