gregor7903 Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Witam wszystkich tym razem potrzebuje pomocy przy rozpoznaniu pewnego iskrownika. Podejrzewam że może on pochodzić od sportowego Urala ale to tylko moje zdanie. Oznaczenie M68B. Jest to wyrób radziecki raczej do dwucylindrowego czterosuwa, rok produkcji 64, przyspieszacz kąta zapłonu odśrodkowy, kopułka bardzo podobna do typowych "bokserowych", mocowanie do karteru też podobne na trzy śruby z możliwością regulacji zapłonu( jak Dniepr i Ural) Z jednej strony przycisk "gaszenia" czyli zwarcia z masą impulsu z przerywacza. Przerywacz mniejszy niz motocyklowe coś na wzór samochodowych. Tyle co do opisu, zdjęcia poniżej. Dziękuje za pomoc Grzegorz. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e7991dbaf737a7a1.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3617d37f8ad7509.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 To iskrownik do rozrusznika ciagnika DT wg mnie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 22 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 To raczej odpada bo silniki rozruchowe w spychaczu DT były jednocylindrowe i iskrowniki nie miały odsrodkowego przuspieszacza zapłonu. Stąd znalazły zastosowanie w Junakach lecz czy z powodzeniem?-ja twierdze że nie. Może to byc prędzej iskrownik z motopompy lub czegoś takiego z silnikiem dwucylindrowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 No moze to i prawda, ale rozni sie tylko tym ze jest 2 cylindrowy.Cala sprawa stosowania go w Junaku byla pomylka bo nie bylo przyspieszenia zaplonu.Poza tym jak jest 2 cylindrowy i dziala to swietna sprawa zeby go zastosowac w jakims 2 cylindrowcu. Iskra "z niczego" :icon_mrgreen: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 26 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 Zleciłem dochodzenie pewnej mysi i ona znalazł coś takiego:http://avtocom.com/catalog/item/M68B1.htm "Z tego by wynikało, że to magneto stosowane jest do silnika UD-2.UD-2 to małolitrażowy silnik stacjonarny, np. do agregatówprądotwórczych. Ale do traktorów też stosują.To wszystko tylko takie poszlaki. Nic konkretnego nie znalazłam." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 cos mi sie zdaje ze te sportowe urale mialy ten iskrownik zamiast pradnicy/alternatora (chodzi mi o polozenie), a sam przerywacz byl w tradycyjnym miejscu. Ten iskrownik co jest na zdjeciach trzeba by upchnac z przodu silnika (naped z walka rozrzadu), bo pradnica alternator kreci sie okolo 1,6 raza szybciej (nie pamietam dokladnie) niz silnik (nie bedzie mozna zgrac zaplonu). Z wygladu bedzie prawie jak Zundapp :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor7903 Opublikowano 27 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 Witam i dziękuje za pomoc. Nie miałem zamiaru montować go do silnika bo raczej nie zmieści się pod żaden bigośnik, lecz po modyfikacji wałka rozrządu pewnie było by to możliwe. Widziałem na jakiejś fotografi drezyny napędzane bokserem (oczywiście z radzieckim żołnierzem na pokładzie) może tam coś takiego było montowane dla podniesienia niezawodności i uproszczenia konstrukcji? Stawiam raczej na jakiś stacjonarny silnik gdzie sprawa oswietlenia a co za tym idzie ładowania jest nieistotna. Pozdrawiam Grzegorz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.