Skocz do zawartości

PROBLEM Z odpaleniem PO ZIMIE


mimi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z odpaleniem mojego moto po zimowej przerwie MOŻE KTOŚ POMOŻE!!!

MOJA APRILIA RSV MILLE 2003R stała całą zimę w garażu(bez ogrzewania),niestety nie chodziłem maszyny odpalać.Więc pare dni temu kupiłem nowy akumulator założyłem,no myśle zaraz zrobię rundkę po mieście i do serwisu zmienić płyny i maszyna gotowa do sezonu.A TU DUPA! :icon_eek: Nie słychać jak zaciąga pompa i nie ma rozrusznika.Sprawdziłem wszystko (tak mi się wydaje).Bezpieczniki,wszystkie łączenia wtyczek(wypnij wepnij),rozebrałem przycisk startera,stopkę boczną,cały zadupek bo tam jest komp i większość instalacji elektrycznej.Spawdziłem nawet miernikiem czy dochodzi prąd do kabli wychodących z pompy paliwa w zbiorniku.ZAZNACZAM ŻE MOTO MA 6000 km NA BUDZIKU NIGDY NIE LEŻAŁO I NIE MA IMMOBILAIZERA. :icon_evil: JEŻELI KTOŚ Z FORUMOWICZÓW MIAŁ PODOBNY PROBLEM LUB MA JAKIŚ POMYSŁ CO SIĘ STAŁO !!!!!!!PROSZĘ O POMOC!!!!!!!!!!!!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawdziłem nawet miernikiem czy dochodzi prąd do kabli wychodących z pompy paliwa w zbiorniku.

 

A sprawdzałeś czy napięcie jest w aku ? - jeżeli jest to jakie i najlepiej sprawdzać pod obciążeniem...

Od tego się zaczyna. Później dopiero reszta, stacyjka, moduł, czy jest iskra itd. (banalna sprawa jak się kontrolki nie świecą to albo aku /jeżeli nie ma immobilizera lub innego zabezpieczenia np. alarm/ to wszystko wskazuje na bezpieczniki choć napisałeś, że sprawdzałeś ale czy na pewno te główne od zasilania)

 

zdravim horko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem nowe aku. W instrukcji napisane było ,że zalać i po 30 min jest gotowy do pracy.Na zegarach mojego moto można sprawdzić stan akumulatora i pokazuje 11,2 Volta.Myślę ,że to wystarczy by zakręciła pompa a nie słychać jej wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli moto chodziło bez zarzutu przed zimą - to sam z siebie nie mógł paść w garażu. Szukaj przyczyny w drobiazgach. Sprawdź czy to jest dokładnie taki aku jak powinien być (amperaż), użyj WD40 na wszystkie przełączniki i czujnik stopki, sprawdź przewód 'przrzycisk rozrusznika - bezpiecznik', bezpiecznik główny. Ostatecznie naładuj stary aku i spróbuj odpalić.

PS

ja też nie odpalam moto w zimie i wiem oczym mówisz... :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem nowe aku. W instrukcji napisane było ,że zalać i po 30 min jest gotowy do pracy.Na zegarach mojego moto można sprawdzić stan akumulatora i pokazuje 11,2 Volta.Myślę ,że to wystarczy by zakręciła pompa a nie słychać jej wcale.

 

 

jesli pokazuje Ci napiecie 11,2 bez obciazenia to jest to stanowczo za malo! Aku naladowane bez obiciazenia pokazuje napiecie w granicach 13V

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

11,2V to jest padniety jak jasna cholera akumulator :icon_twisted:.

Dobry akus powinien pokazywac nawet ponad 13V.

 

Pozdro

 

Dopisek:

kmc, ubiegles mnie o pare sekund :crossy:.

 

Dopisek 2:

To, ze akus jest nowy i ze ma sie "sam naladowac" po zalaniu elektrolitem to tylko teoria, ktora moze miec sie nijak z praktyka :icon_mrgreen:. Po zalaniu i tych 30 minutach trzeba bylo sprawdzic napiecie na klemach.

Teraz wez te baterie i sprobuj podladowac. Sprawdzaj napiecie i czy elektrolit sie nie gotuje. Zawsze jest przeciez tez opcja, ze sprzedali Ci uszkodzony, wadliwy akumulator.

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem nowe aku. W instrukcji napisane było ,że zalać i po 30 min jest gotowy do pracy.Na zegarach mojego moto można sprawdzić stan akumulatora i pokazuje 11,2 Volta.Myślę ,że to wystarczy by zakręciła pompa a nie słychać jej wcale.

 

Ja ostatnio też kupiłem nowy aku. Zalałem go elektrolitem, zostawiłem na godzinę, potem zmierzyłem napięcie, wyszło coś jak tobie. Nasmarowałem klemy wazeliną techniczną, podłączyłem prostownik na noc. Rano wstawiłem do moto, i teraz hula aż miło.

 

Jak podłączysz pod prostownik, to ładuj go prądem nie większym jak 1/10 pojemności akumulatora. Jak masz 12Ah to 1,2A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!! Dzisiaj poszedłem z drugim aku ładowanym całą noc połączyłem grubymi klemami,nie wyjmując nowego aku z maszyny.I nic :D Zero reakcji to samo!!!! nie słychać pompy nie ma rozrusznika.Może komuś padł kiedyś koputer silnika i wie jaka była reakcja motocykla,bo tego nie jestem w stanie sprawdzić.Złość mnie bierze bo jak oddam moto do serwisu to mechaniory każą mi mwymienić pół motocykla zanim skumają w czym dym

 

Panowie!! Dzisiaj poszedłem z drugim aku ładowanym całą noc połączyłem grubymi klemami,nie wyjmując nowego aku z maszyny.I nic :banghead: Zero reakcji to samo!!!! nie słychać pompy nie ma rozrusznika.Może komuś padł kiedyś koputer silnika i wie jaka była reakcja motocykla,bo tego nie jestem w stanie sprawdzić.Złość mnie bierze bo jak oddam moto do serwisu to mechaniory każą mi mwymienić pół motocykla zanim skumają w czym dym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, ale jak podłąćzałeś te aqu + do + czy + do - :-)??

 

Kable sprawne?

 

A nie lepiej wyjąć ten nowy aqu naładować i odpalć na tym nowym? w koncu z jakiegoś powodu ten stary aqu zmieniłęś na nowy, a poza tym tak trudno wyjąćnowe awu i ładować je odpowiednim natężeniem i prze określony czas? Polecam motyw z żarówką

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...