Skocz do zawartości

Jawa 50 + tuning -> porady


m16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przegladalem sobie ostatnio wasze forum (wszystkie posty na temat motorowerow) i spotkalem sie z kilkoma prosbami o podanie jakiegos sposobu na tuning jawki.

Byly tam jakies pojedyncze porady ale w sumie jasnej i klarownej odpowiedzi nie podano.

Ja mam jawke mustanga sport (nie mylic z mustang 23 ani 23a) i poddalem ja dosc duzemu (jak na 50 ccm z 72r) tuningowi. Ponizej przedstawiam co najbardziej polecam w celu osiagnieca lepszych osiagow (nie sa to wszystkie zeczy jakie zmienilem u siebie ale niektorych nie da sie zrobic w "zwyklych" mustangach)

 

A wiec:

-po pierwsze zmieniamy zebatki:

przednia na wieksza a tylnia na mniejsza. Co prawdna powoduje to ze nasz sprzet traci "kopa" ale za to zyskujemy na predkosci

-nastepnie mozna zajac sie wydechem: proponuje sporortowy od simsona z komora rozprezna (mam taki i sprawuje sie niezle) - troche trzeba pokombinowac przy matazu ale ogulnie nie ma wiekszych problemow. Jesli ktos nie ma kasy na taki wydech (ok 70 zl) to warto sprubowac ostatnia komore standardowego wydechu nawiercic w dwoch miejscach (tak zeby byly 4 dziury ktore utworza kwadrat)

-kolejnom rzecza za ktora sie bierzemy jest maxymalne podniesienie iglicy (tego chyba ni emusze tlumaczyc jka sie to robi :wink: )

-Proponuje takze rozejrzec sie za storzkowym filtrem powietrza (koszta ok 100 - 150zl) jak ktos ma kase to bedzie z tego zadowolony

-kolejnym krokiem jest szlif :) i odpowiednie dopasowanie tloka

-troche mocy uzyskamy takze przez zeszlifowanie gory tloka na prosto - nie jest to trudne acz kolwiek wymaga narzedzi (szfifierka) i dokladnosci.

-proponuje zamatowanie filtru paliwa od malucha - co prawda mocy nam to nie da ale calkiem fajnie wyglada a pozatym jak pojezdzicie ze 2 miesiace na filtrze to zobaczycie ile syfow jest w paliwie.

-fajnym sposobem jest terz "lekkie" poprawienie gaznika czyli rozwiercenie dysz itp... jesli ktos czesto jezdzi do niemiec to mozna spotkac tam gazniki od jawek mustangow sport (takich jak moja) ktore byly produkowane w baaaaaaaardzo malej ilosci i nigdy oficjalnie nie trafily na polski rynek :/ jesli komus si euda trafic na taki gaznik to polecam - sa to 15 (wiecejchyba pisac nie musze :P)

-oprucz tego niektorzy lekko podkrecaja obroty - ja osobiscie mam "ciut" wyzsze niz standard i jestem zadowolony

-jesli wasza jawka (przed przerubkami) nie chce isc wiecej niz 45-50km/h to radze sprawdzic czy nie jest ona "sztucznie ztlumiona" - wszystkie jawki jakie trafily na nasz rynek byly blokowane poniewaz byly szybsze niz na to pozwalaly przepisy. Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy nasz sprzet nia jest blokowany jest odkrecenie gaznika i obejrzenie sobie kolanka (tego od gaznika do cylindra) jesli w kolanku tym jest otwor taki jka w gazniku to jest Ok jesli natomiast jest mniejszy to trzeba go powiekszyc do rozmiarow tego z ganika.

-jest jeszcze pare innych sposobow na poprawe osiagow w jawce ale sa juz one kosztowniejsze - dla przykladu: ja w tuning mechaniczy swojej jawki wlozylem juz ok 600zl + 250 zakup jawki + 200 tuning wizualny + 100 rejestracja + 100 przeglad i ubezpieczenie = ok. 1250 zl - wiec mialbym juz za ta kase simka ale to nie bylo by to samo co moja kochana jawcia :P

 

Jesli cos napisalem niejasno lub chcecie uzyskac jakies info na temat tuningu wizualnego to piszcie a napewno odpowiem :-)

PS: Sorki za moja ortografie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !!!

Może zapodałbyś jakieś zdjęcia swojej jawencji jeśli masz

Tak na marginesie linki do zdjęć mojej jeśli chcial byś zobaczyć

http://forum.motocyklistow.swiata.pl/album...view.php?id=330

http://forum.motocyklistow.swiata.pl/album...view.php?id=331

http://forum.motocyklistow.swiata.pl/album...view.php?id=332

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę' date=' podajcie jakieś strony ze stuningowanymi jawami mustangami, najlepiej zagraniczne[/quote']

 

Zagraniczne ????

Chyba se żartujesz. Prawdopodobnie nawet w czechach nie znajdziesz tyle jawek co w Polsce.

Ja żadnej zagranicznej strony o jawkach nie widziałem, aczkolwiek jeśli ktoś widział to tez proszę o zapodanie linka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-kolejnym krokiem jest szlif i odpowiednie dopasowanie tloka

to nie tuning tylko remont.

-troche mocy uzyskamy takze przez zeszlifowanie gory tloka na prosto

Mógłbyś to wyjaśnić z technicznego punktu widzenia ??

-fajnym sposobem jest terz "lekkie" poprawienie gaznika czyli rozwiercenie dysz itp...

O tak :!: Zaiście FAJNY sposób !!!!!!! Zaraz biorę wiertare i rozwiercam dysze bo to jest takie FAJNE że hej!!

Może by tak napisać do jakiego wymiaru te dysze rozwiercić? co my wróżki jesteśmy???

-oprucz tego niektorzy lekko podkrecaja obroty - ja osobiscie mam "ciut" wyzsze niz standard i jestem zadowolony

chłopie' date=' zastanów się co piszesz :!: Obroty ustawia się jak najwolniejsze ale jednocześnie takie aby się nie dławił. Ustawianie obrotów na szybsze mija się z celem :!:

-jesli wasza jawka (przed przerubkami) nie chce isc wiecej niz 45-50km/h to radze sprawdzic czy nie jest ona "sztucznie ztlumiona" - wszystkie jawki jakie trafily na nasz rynek byly blokowane poniewaz byly szybsze niz na to pozwalaly przepisy. Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy nasz sprzet nia jest blokowany jest odkrecenie gaznika i obejrzenie sobie kolanka (tego od gaznika do cylindra) jesli w kolanku tym jest otwor taki jka w gazniku to jest Ok jesli natomiast jest mniejszy to trzeba go powiekszyc do rozmiarow tego z ganika.

Nie wiem jak mustang sport, ale zwykła jawka nie miała blokady na wspomnianym przez ciebie krućcu tylko na kolanku wydechowym - trzeba je skrócić.

 

Jeśli ktoś chce się dowiedzieć czegoś KONKRETNEGO o tuningu jawki to polecam artykuł tomasza Sałka w śm nr 6/2000 (Boże, który to już raz polecam ten artykuł?)

Zrobiłem skany i posłałem do cypheriusa. Jakoże ja mam modem, poproście o nie raczej cypheriusa a nie mnie.

 

Z3us & m16 >>> Pod każdym postem jest taki magiczny przycisk "pw" :!: Pamiętajcie o tym :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-troche mocy uzyskamy takze przez zeszlifowanie gory tloka na prosto

Mógłbyś to wyjaśnić z technicznego punktu widzenia ??

 

mi sie zdaje, ze chodzi o zwiększenie pojemności... ale nie wiem czy faktycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...