MACIAS1989 Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Sprzęty nie świecą pradem :) lampy świeca światłem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skizo Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Ja w swojej hondzie przerobiłem to w taki sposób, ze do tego kabla co idzie z cewki na światła zamontowałem dwie diody prostownicze, a za nimi wpiąłem kabel z + aku. Jest to dobre rozwiązanie, ponieważ nie zużywa tyle prądu z akumulatora, tylko na wolnych obrotach. I lampa zawsze mocno świeci :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 Może nie jestem znawcą elektroniki ale czy 2 diody to nie za mało żeby uzyskać w miarę "ładny" prąd stały potrzebny do ładowania? Akumulator nie będzie ładowany impulsowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skizo Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 (edytowane) A kto ci powiedział , ze to ma służyć do ładowania akumulatora, zapomniałem dodać ze na kablu od akumulatora musi być dioda, żeby prąd z cewek nie płynął na akumulator. Te dwie diody działają jako zapora, żeby prąd z akumulatora nie płynął na cewki po zgaszeniu motorka a na włączonym zapłonie, ponieważ mogą się uszkodzić1.Żarówka dwuwłóknowa(niestety takiej nie miałem w programie więc są dwie)2.Przełącznik świateł kr/dł3.Cewka od świateł4.Akumulator5.Diody prostownicze Schemat Edytowane 16 Marca 2007 przez skizo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Skizo, a skad wiesz ze czestotliwosc zmiany napiec z cewki to az 1Ghz??? pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skizo Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 częstotliwośc prądu z cewki nie ma tu zadnego znaczenia tak ustawiłem i tyle :crossy: :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 Czyli jeśli przerobie elektyrke tak jak Ty to zrobiłeś to światła będą świeciły na wolnych obrotach dość mocno przy niskim poborze prądu?A przy wysokich obrotach będzie pobierany prąd tylko zcewki?Mógłbyś zamieścić jakieś zdjęcia pokazujące świecenie lampy na wolnych i wysokich obrotach?A co jeśli mam 2 żarówki i dwie sa 2-włóknowe? Wystarczy zamontować same diody? I czy diody maja jakieś swoje charakterystyczne właściwości i musze kupić odpowiednie, czy obojętnie jakie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skizo Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 (edytowane) Mógłbyś zamieścić jakieś zdjęcia pokazujące świecenie lampy na wolnych i wysokich obrotach? Zdjęć nie zamieszczę bo nie mam czym zrobićA przy wysokich obrotach będzie pobierany prąd tylko zcewki?Teoretycznie tak, ale tak na prawdę będzie pobierać minimalny prądWystarczy zamontować same diody? I czy diody maja jakieś swoje charakterystyczne właściwości i musze kupić odpowiednie, czy obojętnie jakie?Co do diod to mają być takie (mogą być większe znaczy się 3A)http://www.allegro.pl/item173539332_dioda_...ostownicze.htmlA co jeśli mam 2 żarówki i dwie sa 2-włóknowe?To nie ma znaczenia czy masz 1 czy 2 żarówki i tak ten kabel z akumulatora musisz wpiąć przed przełącznik. Edytowane 17 Marca 2007 przez skizo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 17 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2007 A kto ci powiedział , ze to ma służyć do ładowania akumulatora, zapomniałem dodać ze na kablu od akumulatora musi być dioda, żeby prąd z cewek nie płynął na akumulator. Te dwie diody działają jako zapora, żeby prąd z akumulatora nie płynął na cewki po zgaszeniu motorka a na włączonym zapłonie, ponieważ mogą się uszkodzić1.Żarówka dwuwłóknowa(niestety takiej nie miałem w programie więc są dwie)2.Przełącznik świateł kr/dł3.Cewka od świateł4.Akumulator5.Diody prostownicze Schemat Pomysł jest dobry ale ma jedną zasadniczą wadę: Prąd z cewek zasilających żarówkę przy wysokich obrotach silnika jest prostowany jednopołówkowo co oznacza że wykorzystujemy tylko połowę mocy jaką mogą nam dostarczyć cewki. Lekarstwem na to mogłoby być zastosowanie mostka Gretza (prąd byłby prostowany dwupołówkowo) ale do takiego zabiegu trzeba by było odizolować oba końce cewki od masy (często jeden koniec cewki jest bezpośrednio przy niej połączony z masą motocykla). Dobrze by też było zastosować kondensator o dużej pojemności dla wygładzenie prądu tak aby nawet przy przejściu napięcia cewek przez zero prąd nie był pobierany z akumulatora. Rozwiązanie które opisałem też ma swoje wady, a główną wadą jest to że prąd z cewek musiał by przepłynąć przez 3 diody zanim dotarł by do żarówki a każda dioda to spadek napięcia o 0.6V co daje nam w sumie aż 15% stratę mocy. Wystarczy zamontować same diody? I czy diody maja jakieś swoje charakterystyczne właściwości i musze kupić odpowiednie, czy obojętnie jakie?Diody musisz dobrać do mocy żarówek (niepolecam równoległego łączenia diod w celu zwiększenia obciążalności prądowej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 18 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 To się troche pogubiłem :banghead: Czyli żarówki beda świeciły lepiej na niskich obrotach, ale gorzej na wyższych? Biorąc pod uwage to, że tdrka, moim zdaniem, ma słabe światła to chyba zostawie tak jak jest :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.