granat Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Temat ten załorzyłem bo sprawa rasowania sprzeta przewija sie dosc czesto i mozna by zebrac to do kupy, wiec jak ktos ma jakis pomysł to podzielic sie z ko0legami:-) a teraz ja Ostatnio wpadł mi w rece numer automobilisty i tam opisuja komara 232 9 2330 z silnikiem S38, pisz ze komar miał wieksza predkosc i moc niz zakładały przepisy dla motorowerów i przy pomocy prostego zabiegu -nadlewów w kanałach przelotowych zdławiono go nieco o 0,4KM, czy ktos moze mnie oswiecic o co dokładnie chodzi? I jakie sa, proste acz skuteczne metody podkrecenie komara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Temat się tyczy komarów czy ogólnie starych motocykli??Ja u siebie w rusie wyrównałem a następnie wypolerowałym na lustro kanały dolotowe w cylindrach Dremlem. Były tam niezłe kalafiory, później dam jakieś zdjęcie. Kanały wydechowe również troche poprawilem. Nie sprawdzalem jeszcze jak będzie się to spisywać, ale na pewno coś da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareczek804 Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Witam! Jak zrobiłeś kanały na lustro, to bez skutku to zrobiłeś, bo powierzchnia powinna być troche chropowata, żeby po drodze parowało, była mgiełka, i lepiej powstawała mieszanka paliwo-powietrzna. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 EEEE, tam, nieprawda:-) wlasnie polerka kanałów obniza spalanie a zawrowania wpływaja na gorsze mieszanie paliwa z powietrzem, tak tłumaczył mi to mój kolega garazowa alfa i omega z którym w ten sposób robilismy silnik do UAZa a potem z moja warszawa i S21, efekt-spadek spalania o 2-3litry na stówe, polerka to poczatek w czterosuwach a cwajtakt? Co z nim? Ktos wie?Wiem ze szlif glowicy czyli zmniejszenie komory spalania, a konkretnie komar? Ktos wie co to za patent z tymi nadlewami?Jakies foty? acha tam w pierszym poscie jest bład-zamiast "załorzyłem" powiino byc "założyłem" to dla licznych na forum polonistow acha tam w pierszym poscie jest bład-zamiast "załorzyłem" powiino byc "założyłem" to dla licznych na forum polonistow acha tam w pierszym poscie jest bład-zamiast "załorzyłem" powiino byc "założyłem" to dla licznych na forum polonistow acha tam w pierszym poscie jest bład-zamiast "załorzyłem" powiino byc "założyłem" to dla licznych na forum polonistow acha tam w pierszym poscie jest bład-zamiast "załorzyłem" powiino byc "założyłem" to dla licznych na forum polonistow net zwariował!!!!!usuncie nadmiar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Puzel Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Zdjęcie przedstawia kanały dolotowe przed i po operacji :notworthy: http://img476.imageshack.us/img476/6746/image1nl0.jpgZdjęcia nie obrazują tego efektu trzeba by to zobaczyc w realu :notworthy: Jeszcze zdjęcie kanału wydechowego jak wyglądałhttp://img397.imageshack.us/img397/2705/dsc5bj4.jpg Oczywiście też go poprawiłem, ale juz bez polerki i nie tak dokladnie bo mialem tam gorszy dostęp, (szlifierka troche za szeroka i trzepień za krótki). Myślałem aby wypolerować jeszcze głowicę od strony komory spalania i denko tloka. A czy przypadkiem temat nie powinien być w mechanice?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 wiec tak...te polerowania w 2t to daja tyle co umarłemu kadzidło;] lepiej sie pobawic z wydechem, gaźnikiem i innymi sprawami niz polerowac :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Zeczywiscie dałem d.... (JESLI OCHRONA MOGŁABY PRZEZUCIC BEDE WDZIECZNY)a co do polerowania to ma to ogromne znaczenie nie zbiera ciepła, a tym samym lepiej pracuje, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 a zawrowania wpływaja na gorsze mieszanie paliwa z powietrzem, tak tłumaczył mi to mój kolega garazowa alfa i omega Twój kolega nie wytłumaczył tego do końca. Przepływ ma być w kanałach laminarny, nie powinno być żadnych niepotrzebnych nadlewów, występów, wypłynięć materiału, powodujących niepotrzebne turbulencje mieszanki paliwowo powietrznej. Sam kanał powinien być tak skonstruowany, by mieszanka pal.-pow. miała odpowiednie zawirowanie, była odpowiednio wymieszana, aby trafila do komory spalania pod odpowiednim kątem w odpowiednie miejsce z właściwą prędkościa i ciśnieniem. I po to są czasami kanały dolotowe zakręcone w różne dziwne kształty. Miałem Uaza. Zrobiłem remont głowicy, polerki kanałów między innymi. Na szczescie nie miałem prawie żadnych wad odlewniczych. Niechce mi sie wierzyc, że Twojemu koledze spadło aż o tak dużą wartść spalanie. Różne rzeczy słyszałem, najczesciej były bardzo przesadzone. Chyba że kolega robił kapitalkę silnika i regulacje, bo przed tym auto paliło jak smok. Prometeusz, one nie wpływają w duzym sptopniu na moc czy moment, ale ziarnko do ziarnka.... i sam wiesz co będzie. W 2T trzeba dodatkowo dostrajać dolot i wylot bo one w znacznym stopniu odpowiadaja za pracę silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 12 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 to racja w UAZie poszło jeszcze tak:kapitalka silnika,wywarzenie wału i korbowodupolerka kanałów dolot-wylotplanowanie głowicyEfekt-spalanie spadło znacznie tak samo i moc silnika. Mój kolega jest mechanikiem samochodowym z dziada pradziada z wykształcenia i zamiłowania wiec wierze mu jak nikomu:-) jego patenty sie sprawdzały w Uazie i mojej warszawie uaz przed remontem palił 15-17 po 11-12, moja warszawa miała norme 14 po remoncie (bez wyważania wału i korbowodów) spalanie spadło na 9-10 przy predkosciach 90-100km/hNa pewno jest to efekt kuli snierznej, czyli klazdy zabieg poprawia prace silnika, jednak polerka w domowych warunkach jest najłatwiejsza do przeprowadzenia i daje w miare dobre efekty, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Glownie dostarcza sporo roboty polerujacemu, ale w wypadku Puzla samo wyrownanie i oczyszczenie kanalow powinno zaowocowac lepszym przeplywem mieszanki / gazow wydechowych i lepsza praca silnika. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Na poczatek :) na tym forum jesteś Wueska:P Praktycznie nic w zyciu nie poleruje bo mnie strasznie to wkurza, wole lekko wygładzic;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 16 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 możesz potłuc młotkiem to sie rozładujesz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2007 sa inne sposoby. W kazdym razie kocham 2t i w niejednym małym silniku zwiekszyłem moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
granat Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2007 dawaj szczegóły, najbardziek mnie ineteresuje komar bo mam na warsztacie:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2007 najprostsza a zarazem najskuteczniejsza przeróbka to mebrana;) łatwo da sie wymodelowac odpowiednie okno;) nowa mebrana od jakiegos skutera to koszt nie wyższy niz 40zł w ag-mocie. Do tego mozna dołozyć gaźnior np. od MZ 150 na nieco zmienionych dyszach i bedzie spoko;) Cały koszt przeróbki zamyka sie w 100zł a wzrost mocy momentyu i zmiany charakterystyki da sie bardzo wyraźnie odczuc;) 2 patent jest nieco bardziej skomplikowany polega na załozeniu czegoś w rodzaju EXup do kolanka wydechowego;) Do swojej Mz taki zawór wynokanłem z czesci starych gaxników samochodowych, idea prosta na niskich obrotach przepustnica przymyka nieco wydech proporcjonalnie otwieracjac sie do wzrostu obrotów, ja mam ustawione w MZ na wolnych obrotach 1/4 otwarcia. Silnik dostaje troche momentu z najniższych parti obrotów, poprostu miodzio:P Sterowanie odbywa sie za pomoca linki podłaczonej do rolgazu. Skoro mamy juz wiecej momentu w nizszych obrotach zmieniamy nieco czasy rozrzadu na tłoku na agresywniejsze, zmniejszy to moment na dole i przeniesie go wyżej ale uzyskamy wyższa predkosc obrotowa naszego silnika przez co zwiekszy sie V-max maszyny. Powinienes odczuć duzego kopa po zrobieniu tylko 3 rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.