Skocz do zawartości

ostrzegam przed zwiększaniem mocy


aker6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Żebyście się nie czepiali ze jak mam zamiar zwiększać sobie moc to lepiej żebym sobie ścigacza kupił to odrazu piszę, że chciałem zwiększyć moc, bo w tym sezonie podczepiam przyczepkę PAv i stwierdziłem ze przydałby się z 1 kuc więcej do niej.

Co zrobiłem

Wstawiłem korki w otwory wyważające wału, zamalowałem je lakierem nitro tak jak radził Sałek. Nie dociąłem ich na super równiutko z przeciwwagami, wystawały ok 0,5mm

Nie odczułem przy tym żadnego wzrostu mocy, silnik jedynie miał inny zakres obrotów można było trochę szybciej na każdym biegu pojechać. Źle wjeżdżała pod górki. A największy problem to, że silnik bardzo się grzał, zwłaszcza na mniejszych obrotach. Raz przejechałem ok 15 km i po powrocie do domu słyszałem jak mi się paliwo w gaźniku gotuje.

Wczoraj rozebrałem silnik wydłubałem te korki w czorty i złożyłem. Dzisiaj po przejażdżce silnik był ledwo letni :buttrock:

Ostrzegam przed zwiększaniem mocy :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kolego bede proponował troche inaczej do tego sie zabrac... na poczatek wskazany byłby lepszy gaxnik(z komora centralna, gaxnik przyda sie zeby napełniac odpowiednio cylider. po 2 zabreac sie za kolanko, ma wchodzic tylko 3cm w wydech, nastepnie przydało by sie deczko moment obrotowy zwiekszyc wiec potrzebne jest lekko wieksze sprezenie. Wtedy to moze wszystko w sumie da 1KM wiecej lub pełna moc fabryczna. Silnik nie powinien sie grzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, weteranow sie nie tuninguje, tym bardziej dwusuwów - w takich motocyklach nie licza sie osiagi tylko satysfakcja, z sie go dlublao prze kilka miechow lub (ja w moim przypadku) pare lat. Chcesz zeby ci lepiej pod gory podjezdzal to zaaplikuj mniejsza zebatke zdawcza. W starych socjalistycznych motocyklach tuning nie ma sensu- odbije sie to na trwałosci silnika napewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego dochodzi zmeczenie materiału...

Zmeczenie materiału może wystąpić nawet w motorze nowym nieodpowiednio ekspluatowanym lub też źle zaprojektownym, wykonanym. Nie znaczy że silnik czym stary to ma większe "zmęczenie". Zmęczenie materiału jest wtedy, gdy na powierzchni elementu zaczynają pojawiać się mikro pękniecia spowodowane przekroczeniem warunków pracy danego elementu. Np. wprzekroczenie dopuszczalnej temperatury (pełzane) lub brak odpowiedniego smarowanie w momencie, gdy element współpracyje z innym. Fakt czym silnik straszy tym bardziej bedzie "zużyty"

Edytowane przez GaCek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...