Skocz do zawartości

zx6r 98 kawasaki temperatura


tomekk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam kawasaki zx6r 1998 model g. Problem dotyczy temperatury silnika. W poprzednim sezonie raz moze dwa wlaczyl mi sie wentylaro na chlodnicy. Z tego co pamietam to na wskazniku temp. widnialy prawie caly czas 3-4 kreski. Dzis przejechalem sie po miescie, ok 15stopnii, przeciskalem sie w korkach caly czas 1wszy-2gi bieg, w skotek czego temperatura podskoczyla masakrycznie do gory, brakowalo moze 3-4 kresek do zamkniecia skali, wentylator krecil. Nie wiem czy przypadkiem nie panikuje bez potrzeby, ale troche mnie to martwi i to tylko dlatego ze wczesniej nie przypominam sobie zeby takie wysokie temperatury osiagala, nawet przy takiej jezdzie.

 

Drugi problem dotyczy zapalania, mianowicie gdy przejade ok 15km (zdarzy sie rozgrzac), zgasze moto i po 10 minutach probuje znowu zapalic to moge o tym zapomniec.... rozrusznik kreci, a silnik ani mysli zeby zaskoczyc, mozna tak krecic az do rozladowania akumulatora. Wtedy prubuje na pych i zaskakuje odrazu. Dodam ze problem nie wystepuje zawsze, ale coraz czesciej i zaczyna mnie wkurzac... Z gory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam kawasaki zx6r 1998 model g. Problem dotyczy temperatury silnika. W poprzednim sezonie raz moze dwa wlaczyl mi sie wentylaro na chlodnicy. Z tego co pamietam to na wskazniku temp. widnialy prawie caly czas 3-4 kreski. Dzis przejechalem sie po miescie, ok 15stopnii, przeciskalem sie w korkach caly czas 1wszy-2gi bieg, w skotek czego temperatura podskoczyla masakrycznie do gory, brakowalo moze 3-4 kresek do zamkniecia skali, wentylator krecil. Nie wiem czy przypadkiem nie panikuje bez potrzeby, ale troche mnie to martwi i to tylko dlatego ze wczesniej nie przypominam sobie zeby takie wysokie temperatury osiagala, nawet przy takiej jezdzie.

 

Drugi problem dotyczy zapalania, mianowicie gdy przejade ok 15km (zdarzy sie rozgrzac), zgasze moto i po 10 minutach probuje znowu zapalic to moge o tym zapomniec.... rozrusznik kreci, a silnik ani mysli zeby zaskoczyc, mozna tak krecic az do rozladowania akumulatora. Wtedy prubuje na pych i zaskakuje odrazu. Dodam ze problem nie wystepuje zawsze, ale coraz czesciej i zaczyna mnie wkurzac... Z gory dzieki.

Z pierwszym problemem to wogole daj sobie spokoj!!! Wazne ze wentylator sie wlacza.A czy kreska na zegarze w ta czy w tamta to pewne nieodokladnosci wskazan.Jak cie to stresuje to go odlacz :) W drugim problemie moze byc kilka przyczyn.Ale najpierw sprawdz wszystkie polaczenia cewek,rozrusznika,i ich kostek(polaczen) Moze byc tak ze gdy moto ci sie rozgrzeje nastepuje rozszezalnosc cieplna polaczen i caly prad idzie na rozrusznik a na zaplon jest go za malo. Dlatego na pych nie ma problemu.Powodzonka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt PITERRO;

"...Z pierwszym problemem to wogole daj sobie spokoj!!! Wazne ze wentylator sie wlacza.A czy kreska na zegarze w ta czy w tamta to pewne nieodokladnosci wskazan.Jak cie to stresuje to go odlacz ..."

 

Buhahahaha. Jak będzie ci świeciła kontrolka oleju podczas jazdy to też ją odłącz, co by nie stresowała. i rozejrzyj się za nowym silnikem póki jeszcze jesteś w ruchu. Buhahaha.

 

 

Ogólnie to masz problem z regulacją silnika. Mogą być gaźniki. Zalewa się silnik to się grzeje bardzo. Albo problem z układem chłodzenia - np. zapowietrzony. Spuszczałeś płyn chłodzący na zimę? W jakich temperaturach moto stało? Bo jak dostało mrozu to układ chłodzenia jest wrażliwy na mróz. Sprawdź siwece zapłonowe. Jaki kolor itp. Przez zime mogło sie dostać syfu do gaźników i przyblokować pływak i przez to zalewa silnik. Może też być elektryka ale to poxniej sprawdź. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze popropstu wystarczy go odpalic na ssaniu , albo z gazem ( nie wiem jak palisz )

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cyt PITERRO;

"...Z pierwszym problemem to wogole daj sobie spokoj!!! Wazne ze wentylator sie wlacza.A czy kreska na zegarze w ta czy w tamta to pewne nieodokladnosci wskazan.Jak cie to stresuje to go odlacz ..."

 

Buhahahaha. Jak będzie ci świeciła kontrolka oleju podczas jazdy to też ją odłącz, co by nie stresowała. i rozejrzyj się za nowym silnikem póki jeszcze jesteś w ruchu. Buhahaha.

Ogólnie to masz problem z regulacją silnika. Mogą być gaźniki. Zalewa się silnik to się grzeje bardzo. Albo problem z układem chłodzenia - np. zapowietrzony. Spuszczałeś płyn chłodzący na zimę? W jakich temperaturach moto stało? Bo jak dostało mrozu to układ chłodzenia jest wrażliwy na mróz. Sprawdź siwece zapłonowe. Jaki kolor itp. Przez zime mogło sie dostać syfu do gaźników i przyblokować pływak i przez to zalewa silnik. Może też być elektryka ale to poxniej sprawdź. pzdr.

Buhaha....czy jakos tak...No jesli dla ciebie takie samo znaczenie ma przycinajaca sie wskazowka temp.jak kontrolka oleju to...hm :icon_rolleyes: A uklad chlodzenia(buhaha) jest wrazliwy gdy jest zalany WODA. A silnik sie bardziej przegrzewa gdy jest mieszanka uboga(a nie zalewa) :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to mechanika, wiec bez wycieczek osobistych prosze.

Co do pierwszego problemu to czy dawno sprawdzales stan plynu chlodzacego ???

Tez sie starzeje i co 2 lata powinien byc wymieniony.

Problem z zapalaniem ?

Sprawdz jakie masz ladowanie, bo wydaje mi sie ze robi sie niewystarczajace. Radze sprawdzic na obciazonym aku ( swiatla wlaczone ) ile V masz na klemach aku z chodzacym i nie chodzacym silnikiem.

Jezeli jest niskie ( ponizej 12 V na wylaczonym silniku i ponizej 13.5 V na chodzacym ) i masz niedoladowane aku to sprawdz plastikowa laczke orzewodow miedzy aku i altkiem - mozliwe ze sie zgrzala.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ochnaście powtórzonych tematow o tym samym, a Moderatorzy porządku nie robią :banghead: Ale do meritum...

 

Wentylator powinien się włączać, gdy na wyświetlaczu jest 5-6 kresek (chyba jakoś pod koniec 5-tej). Jeśli korek był bardzo długi, to miał prawo się załączyć na mieście, aczkolwiek mi zdarza się to bardzo rzadko. Jeśli sprzęt wyraźnie szybciej się grzeje, to sprawdź to co radzili koledzy.

 

Jeśli chodzi o odpalanie, to na 90% kwestia akumulatora - żadne tam gaźniki, zawory, regulacje czy inne cuda. Wiem, bo miałem dokładnie ten sam problem. Jeśli nie pomoże porządne ładowanie, to czeka cię zmiana aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wentylator powinien się włączać, gdy na wyświetlaczu jest 5-6 kresek (chyba jakoś pod koniec 5-tej). Jeśli korek był bardzo długi, to miał prawo się załączyć na mieście, aczkolwiek mi zdarza się to bardzo rzadko. Jeśli sprzęt wyraźnie szybciej się grzeje, to sprawdź to co radzili koledzy.

 

A ja bym jeszcze dopisał - zobacz, kolego, czy nie masz zaklejonej chłodnicy, np błotem. Ja raz wjechałem w deszczu na rozsypany cement. Jeżeli masz zaklejoną - spuścić płyn (zakładam, że jego poziom jest właściwy), zdjąć chłodnicę, odkręcić mocowanie wiatraka, i wsadzić chłodnicę na dzionek do wody, żeby rozmiękczyło błotko. Potem delikatnym strumieniem bieżącej wody (w żadnym wypadku myjką ciśnieniową!) płuczesz chłodnicę w kierunku przeciwnym do zwykłego przepływu powietrza - czyli lejesz wodę na tę stronę chłodnicy, która jest bliżej silnika.

 

Pisałem o tym niemal dokładnie rok temu, o tu:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?s=...ndpost&p=548537

 

--

pzdr

yah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 17 lat później...

Ja mam problemem nie pokazuje mi wgl temperatura na zegarze przejadę kawałek nagrzeje się wodę wypie**ala wymieniłem czujnik dalej to samo wentylator się nie włącza nie wiecie panowie co to może być w obiegu prawie że wgl brak wody jak odkręciłem od chłodnicy węża tyle co w 2 szklankach a Zalewalem full 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...