Skocz do zawartości

Probelm z kopką "kick starter" w KTM


Gawron
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z kopką.

Kopka sama podczas jazdy odchyla się (otwiera) i bardzo to przeszkadza. wyrobiła sie dziurka w którą wchodzi śrut na spręzynce i ten śrut juz nie trzyma kopki w pozycji zamknietej. Jak to zregenerować?? Czy jak oddam do nadspawania (a potem bym sobie wszystko od nowa podszlifował i fresikiem zrobił dołek na tegośruta) to czy nie przegrzeje sie ten kawałek metalu i nie pęknie przy 3 kopnięciu?? A moze rozwiercic i wprasować tam cieniutką tulejkę z nowym dołkiem?? Nowa kopka nie wchodzi w grę bo kosztuje 367zł w salonie KTM.

Załanczam zdjęcie uszkodzenia mojego kickstartera:

http://w2.bikepics.com/pics/2007%5C03%5C07...822255-full.jpg

http://w2.bikepics.com/pics/2007%5C03%5C07...822256-full.jpg

http://w2.bikepics.com/pics/2007%5C03%5C07...822257-full.jpg

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten sam problem w poprzedniej Hondzie. Najprostszym i najtanszym sposobem, zeby to obejsc jest zalozenie na rame elastycznej gumki (np. takiej jakiej uzywa sie do przypinania bagazy na motorze). Gumke (10-15 cm) przywiazujesz do ramy i robisz petelke, w ktora chowasz koncowke kickstartera, jak juz odpalisz motor. Mi ten patent sluzyl kupe czasu. Nadspawywanie nie pomoglo, bo spaw sie bardzo szybko wycieral.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem dodac ze niecierpie patentow i okropne jest dla mnie rozwiazanie gdy motor jest pełen sznureczków, drucików i gumeczek. Zalezy mia na tym zeby to zregenerować :biggrin: czekam na dalsze podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsadź mniejszą kulkę, u mnie pomogło

jak to mniejszą kulkę :crossy: bedize mniejsza to juz wogole nie bedzie sie zamykała ta kopka bo ta dziórka bedzie dla neij za głęboka.

Chyba ze chdzi Ci o to zeby ta mnejsza kulka nie była trzymana przez to do czego jest wbita i wtedy bez ograniczenia bedzie głębiej wchodziła w dziórkę. Ale jak wyjąć tą kulkę co mam teraz?? to w zasadzie jest chyba nie realne.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zaspawasz to jak potem wywiercisz dziurke na kulke ?

 

mozesz sprobowac dac mocniejsza sprezyne , w ecie mialem cos podobniego i mocniejsza sprezyna pomogla.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zaspawasz to jak potem wywiercisz dziurke na kulke ?

 

mozesz sprobowac dac mocniejsza sprezyne , w ecie mialem cos podobniego i mocniejsza sprezyna pomogla.

Dawnej w telewizji była reklama takich "frezareczek" (chyba "dremel") dla majserkowiczów z np jakimis tam diamentowymi końcówkami. Są tam tez takie okrągłe końcówki w kształcie kuleczki (coś jak u dentysty). Z tym nie ma najmniejszego problemu. Ta spręzyna to jest mega twarda na tyle ze palcami to jej nie wcisniesz tylko jak sie wysilisz śrubokrętem czy innym zelastwem :lalag: poprostu zamiast dołka na kulkę zrobił sie rowek na kulkę o tej samej głębokości :D

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, dotknąłe :lalag: ś ciężkiego tematu.

Regenerowałem tą wajchę, ale paskudnie się to robi.

Jeśli u Ciebie jest wyrobiony kanałek na drodze przesuwania się kulki-mozesz to podspawać, i obrobic na tokarce, i potem przeszlifować. Jeśli utrzymasz wymiar, może być o.k

Jeśli kopniak kosztuje ok. 350 PLN, to szczerze-wolałbym to kupić, niżbym miał po raz drugi to robić (tyle że ja mialem kopniak totalnie z luzami, rozkalibrowany jak nie wiem co)...Do LC4 był sporo droższy, dlatego uparłem się, i zrobiłem to ustrojstwo.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcpol

Miałem identyczny problem, poradziłem sobie przesuwając cały system na drugą stronę - przelotowe rozwiercenie otworu, kulka po dwóch stronach, w miejscu z którym kulka wcześniej nie współpracowała został wykonany otwór które zapobiega rozkładaniu startera. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to mniejszą kulkę ;) bedize mniejsza to juz wogole nie bedzie sie zamykała ta kopka bo ta dziórka bedzie dla neij za głęboka.

Chyba ze chdzi Ci o to zeby ta mnejsza kulka nie była trzymana przez to do czego jest wbita i wtedy bez ograniczenia bedzie głębiej wchodziła w dziórkę. Ale jak wyjąć tą kulkę co mam teraz?? to w zasadzie jest chyba nie realne.

 

 

no tam jak ta sprężyna to zamiast normalnej kulki wsadziłem 2x mniejszą żeby głębiej w otwór wchodziła.

 

miałem identyczną "koleinę"

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udalo mi sie wyciagnąc kulkę i spręzynkę. Spręzynka jest bardzo twarda. Teraz wiedze ze jak wsadze mnejszą kulkę to ta wpadnie głębiej na spręzynkę i mniej bedzie wchodzić do zagłębienia. Widocznie miałeś dluzszą spręzynkę. A gdybym tak pogłębił poprostu dołek i dał dłuższą spręzynke lub coś podłozył pod spręzynkę wtedy kulka bardziej by wystawała a zagłebienie na nią byłoby głębsze i byłoby jak na poczatku. Spręzynka byłaby dłuzsza o głębokość tego wyrobionego rowka. co Wy na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aluminiowa kopka w KTM to prawdziwy badziew, braciak właśnie przerabia temat. Jak naprawisz kulkę, za chwilę wyszczerbi się ogranicznik wychylenia i żadne spawanie juz nie pomoże. Proponuję zawczasu zaopatrzyć sie w akcesoryjną stalową lub takową dorobić. Drugie rozwiązanie zdecydowanie tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe Naprawiłem :banghead: poprostu wydlubałem kulkę bo jak sie okazało jest taj samej srednycy co otwor w którym jest umieszczona i wydłubałem tez spręzynkę. Na dno dziórki skąd wydłubałem powyzsze czesci wsadziłem podkładeczke o grubosci 0.8mm i o 0,4mm pogłębiłem ręcznym frezikiem dołeczek w kopce. Po zlozeniu wszystko działa jak nowe i idealnie :D

Generalnie wszystko wrociło do tego samego stanu co nowe bo kulka zagłebia sie tyle co powinna a sprezyna "odzyskała" zapewnę swą "dawną długosć".

Dzięki za wszystkie rady!

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...