Skocz do zawartości

Varadero vs Africa Twin


Rekomendowane odpowiedzi

Z pewnym zdziwieniem zauważyliśmy, że pod względem kół i prześwitu viadro bardzo nieznacznie się różniło od sportowych kolegów.

Pewnie podnieśli zawieszenia przed "górską" jazdą. :icon_eek:

A viadro dobrze daje sobie radę na winklach. Na drodze na przełęcz Okraj pozamykałem obie opony. :)

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Cabaniero, a jak tam u Ciebie z cm ? Był tu na forum już taki jeden co kupił AT i zonk, za wysoko. Swoją drogą ciekawe jak to się skończyło.

Pozdrawiam

Edytowane przez sitars

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry.................... :crossy:

jestem posiadaczem .......szczęsliwym AT

posiadam rocznik 91 czyli model RD04 który był produkowany do 92 roku od 93 do 95 był model RD07 który miał poprawianą stylistyke plastików.. ale nie zminiajac wygladu

Rama troszke inna.. ale kosmetyka silnik ten sam 750 .. gazniki troszke zmienione

i co ważne Filtr powietrza przeniesiony z tyłu okolic tylniego koła na przód nad bak kosztem pojemnosci zbiornika o jakis litr .. w RD04 dzbanek ma 24 litry od 93roku ma 23

ale za to czysciejszy filterek jest jak sie wjedzie w piach..

I bzdura jaka jest do powiedzenia tym małym skosnookim ... :bigrazz: od roku 93 czyli model Rd07 nie jest montowany wskaznik poziomu paliwa w rd04 ( tej do92) mam aż 2 kontroliki paliwa. taki mały szczegół

od 96 modele RD07A. troske inna czacha ( poprzednia wersja tzw,,kocie oczy" )

Co do mankametów... jakie posiada At a które mogą się zdażyć....oczywiscie informacje mam zaciagniete od kolegów którzy śmigaja AT

Pompa paliwa..... może czasem paść - dobrze jest wstawić pompe Mikuni koszt 400zeta

regulator napiecia..... czasem pada ale to w modelach strszych jak mój i to też sporadycznie

Wiecej nie pamietam..

raz tylko ktoś zatarł silnik powodem było odkrecenie sie sruby i wyciek wczasie jazdy oleju.. :crossy:

 

Z technicznych

silnik standardowo 750

moc .. max 60 koni..

z Szwajcari wersje zdławione , 34 konne i 50 konne.. ale to jest dośc prosta operacja co by odblokować

od roku 89 ( jak się nie myle) są dwie tarcze hamulcowe na przód.

mankamęt to kanapa która została poprawiona w 96 roku .. ale i tak jest holernie twarda... wiekoszość ,,wygodniockich" tak jak oddała do przerobienia koszt od 250 w góre

Można by tak każdy element opisywać jak jet zrobiony jakie sa jego plusy . ale lepiej bedzie jak odwiedzisz strone www.africatwin.prv.pl i tam zadasz te pytanie , obiektywnie ci koledzy odpowiedza..

Spalanie .... nie da sie ukryć gazniki liczyć trza od 5 ( minimum 85 na aoutobanie) do 8 przy pałowaniu

średnio 6,5 na 100

Siedzenie na wysokosci ponad 82 cm.. czyli dla wysokich osób wsam raz. ale i osoby o 170 sa zadowolone

Chłodzenie- noo to tu sie popisali japońce.. można stwierdzic że w czasie jazdy z stałą predkoscia w piekny słoneczny dzien , silnik jest nie dogrzany :bigrazz: wskaznik na 1/3 jak wjedzisz w piach męczysz sie na pierwszym drugim biegu dopiero pojakimś dłuższym czasie wskażnik staje na 3/4 i właczać sie moze wentylator..Dziwne? dla mnietak było. Ale tak jest .. wytłumacznie jest takie że układ chłodzenia jest tak skonstruowany,że silnik pracuje na 100% dopiero w tzw, ,,terenie" ( nei wnikajac w szczególy bardziej)Także przy normalnym śmiagniu po asfalcie ciezko jest silnik ,,zagotowac" jest to też spowodowane tym że ,,wiecej" płynu chłodzacego jest w dwóch chłodnicach niż w bloku silnika ( ukłąd ma 2 litry) napewno jest to na plus dla silnika

 

przy wyborze AT musisz koniecznie zwrócić uwagę na jego stan techniczny.. To co jest na rynku nie zawsze jest w dobrym stanie i bez przygód.. zawsze możesz kogoś poprosuć z Forum AT o pomoc przy ogledzinach.

koszt to piwo .. :crossy: :bigrazz:

Najwikszy mankamęt to cofanie licznika ... mozesz natknąć siena sztuki z przebiegami 30000 - 50000 . trzeba uważać . Zaden Niemiec nei sprzeda AT za smieszne pieniadze z tak małym przebiegiem..

Silnik przebiegi 150 000 ..... ( np. Dzieju ma tyle zrobione w swojej AtRD03 ) czy też 200 000 sa do osiagniecia bez wiekszych remontów..( no wiadomo jak sie dba i wyminia oleje na czas to wszystkim mozna takie km.. zrobić)

 

przy zakupie zwróć uwagę na dodatki.. gmole, stopa, podgrzewane manetki , wyższa szyba, ewen pompa mikuni scuot oiler ( czy jak sie to pisze). . kufry .. sa to elementy które sie przydadza a zaoszczedza ci dodoatkowych koniecznych wydatków.. W kwocie za 17000 tysi mozesz sobie sprowadzic już rocznik AT 98 -00 ... lub nawet kupic na miejscu ... ( czasem sa takie okazje)

 

Nie krytykuje Varadero ... plusy to to ma spore .. bardzo dobra osłona przed wiatrem . wygodna pozycja za kiera, wygodna kanapa...silnik prawie 100 koni...dobra trakcja i jeszcze mnogo mnogo..

minusy które hmm sa moim zdaniem . spalanie duże srednio podobno 8 litrów.. zwłaszcza w wersjach do 2003 roku kiedy skrzynia była jeszcze 5 i gazniki. od 2003 wtrysk i 6 biegowa ( mam nadzieje że nic nei popierniczyłem)

Waga wieksza jak AT..

Wiecej plastiku niż w AT... moze tak to wyjasnie że wiecej miejsc narażonych na uszkodzenie w przypadku . położenia motocykla..w tzw. piachu ,

No są to moim zdaniem dwie konstrukcje które sa dopasowane do dwóch róznych odbiorców.

 

jeżeli miałbym wybierać to na trase Viadro- doskonała ochrona przed wiatrem, wygodna kanapa, moc wytarczajaca , wieksze predkosci

jak w teren szuter zabawe w śmiganiu po dołkach - Africe koło 21 przód układ chłodzenia na plus AT

 

Wybrałem AT .. bo spełniała moje oczekiwania,.,.patrzac na Viadro

-spalanie mniejsze ( nie było to główne kryterium)

-predkosci do 150 mi wystarczja nie musze szybciej smigac

-dostępczesci jest dobry tak samo jak do Viadra ale sa tańsze, dodoatki sa tańszcze np. gmole do ATod 300 do Viadra od 450

-jakos bezstresowo (platiki) moge wjechac w szuter

-dość sprawdzona konstrukcja silnika produkowana bez wiekszych zmian od 90 do 2002 roku

-mniej elektroniki .....temat rzeka.

-zawieszenie, elementy resorujace. osłona silnika..

 

o to tyle moich stwierdzeń jako użytkowniak At. mam nadzieje, że nie pomieszałem nic :bigrazz: dla mnie At jest optymalnym motocyklem. chcac zmienić At na coś nowszego też bym wybrał AT...nowsze...

Ale nie mamtakiej potrzeby...smigam ,,babcią" 16 letnia i sie dobrze trzyma... mam nadzieje że jeszcze wiele km. przejadą nia ( ma 76 000 na liczniku , wydaje mi sie ze trzeba dodoać jeszcze z 30000 ) Czego i Tobie i wam życzę na waszych motocyklach..

 

pozdrawiam

 

 

 

A co do możliwości terenowych Afryki:

i

http://video.google.com/videoplay?docid=70...=africa%2C+land

 

kolega land z forum At ... straszny pies na rzeki.. każda by chciał przejechać na at :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parę lat temu kuzyn kupił AT , przebieg około 120 tys , rocznik 92 , więc ten przebieg to tak w miare wiarygodny biorąc po uwagę to , że miała 2 właścieli (jednego w Polsce) , kuzyn jeździ większość po asfalcie , czasami w teren , spalanie okolo 6 litrów , jeździ póki co bez awaryjnie (wymienia wszystko na czas) , moim marzeniem jest ten właśnie motocykl , więc jak dla mnie wybór jest jasny , przykro mi ale nie mam odniesienia do Varadero (widziałem tylko parę razy ten motocykl) , natomiast na tej AT miałem okazję jeździć i widze jak to chodzi , według mnie wspaniała maszyna

kupisz i nie pożałujesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja skromna podpowiedz zobrazowana wczorajszym wypadem :lalag:

i po co masz być nie zadowolony z wiadra. a na afri sie klaśc na winklach mozna że ho ho

 

Afri to typowy allroud wszedzie dojedziesz. nad jezior lasem i asfaltem na koniec świata :D

Edytowane przez chinol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hejas.

 

Pozwólcie że odświeżę troche stary temat...w sumie jakoś odłożyłem ten pomysł bo spróbowałem trochę ścigania w Poznaniu, ale trza liczyć siły na zamiary...Poznań trochę za daleko a i zabawa jak dla mnie za droga (acz przezajebista) z tego też wzglądu muszę z wielkim żalem zrezygnować ze ściagania się i wracam do pomysłu pt. Africa lub Viadro. Z racji na to że przybył mi notoryczny plecaczek ... jak oceniacie oba motocykle pod kątem podrózowania we dwie osoby ...? No i o co chodzi z tymi cenami...na allegro widzę Viadro z 99 roku za 14500zł a AT z tego roku kosztuje prawie 20 tys. ...za 14 tys to co najwyżej z 95 roku babcię się kupi... że tak zapytam ... o so chozi ??? No i ciągle mnie trochę przeraża masa Viadra...a jeszcze z pasażerką... mam 180 cm tak więc chyba nogami sięgne ziemi...ale ta masa...

pozdro

Edytowane przez cabaniero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...