Arni Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Witam. Otoz kupiłe jakis czas temu motor i nie podpadło mi to, ale w porowaniu z GS od kumpla, wyszło ze mam dziwnie twardy przod.Podczas jazdy ciezko sie kieruje bo strasznie sciaga kirownice w przeciwny kierunek jak sie siedzi na motorze to za kierownice ledwo co da sie ruszyc teleskopy zeby troche siadły. Widac miejsce do ktorego max. dochodzi teleskop i podczas jazdy dochodzi dosc wysoko. Na ladze nie widac jakichs sladów zatarcia ani nic podobnego. Wiec podejrzewam ze to wina oleju tylko własnie teraz - u mnie nie wystaja z lagi na samej gorze sruby zadne tak jak ma to miejsce w GS z 98r. U mnie sa tylko plastikowe zatyczki a pod nimi miejsce na taki jakis dziwny klucz. Tu pytanie do Was - nie robiłem nigdy zadnej wymiany oleju ani nic, wiec od czego zaczac najlepiej zeby nic nie spieprzyć. Jaki olej? co jeszcze sie wymienia jak sie juz to porozbiera i w jakiej kolejności? thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 http://translate.google.com/translate?u=ht...Flanguage_toolshttp://www.bikepower.net/gs500e-power/modi...k/forkpage1.htm Tu masz na fotkach pokazane jak rozebrać przód i wymienic olej. W twoim przypadku zaczął bym od odkręcenia korków w teleskopach jeszcze przed demontażem lag z pólek bo potem będzie problem. Ilość oleju zgodnie z serwisówka do tego rodzaju teleskopów -382ml/lagę. Olej kup 15-20W jesli chcesz zeby były twardsze lub 10W jesli chcesz oryginal. Po rozebraniu wymyj wszystko w środku i wymień przy okazji uszczelniacze. http://translate.google.com/translate?u=ht...Flanguage_toolshttp://www.bikepower.net/gs500e-power/modi...k/forkpage1.htm Tu masz na fotkach pokazane jak rozebrać przód i wymienic olej. W twoim przypadku zaczął bym od odkręcenia korków w teleskopach jeszcze przed demontażem lag z pólek bo potem będzie problem. Ilość oleju zgodnie z serwisówka do tego rodzaju teleskopów -382ml/lagę. Olej kup 15-20W jesli chcesz zeby były twardsze lub 10W jesli chcesz oryginal. Po rozebraniu wymyj wszystko w środku i wymień przy okazji uszczelniacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lipa Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Na stacji Orlen dostaniesz specjalny olej do amortyzatorów, nazywa się "Amortyzol" czy jakoś tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storm007 Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Witam. Otoz kupiłe jakis czas temu motor i nie podpadło mi to, ale w porowaniu z GS od kumpla, wyszło ze mam dziwnie twardy przod.Podczas jazdy ciezko sie kieruje bo strasznie sciaga kirownice w przeciwny kierunek jak sie siedzi na motorze to za kierownice ledwo co da sie ruszyc teleskopy zeby troche siadły. Widac miejsce do ktorego max. dochodzi teleskop i podczas jazdy dochodzi dosc wysoko. Na ladze nie widac jakichs sladów zatarcia ani nic podobnego. Wiec podejrzewam ze to wina oleju tylko własnie teraz - u mnie nie wystaja z lagi na samej gorze sruby zadne tak jak ma to miejsce w GS z 98r. U mnie sa tylko plastikowe zatyczki a pod nimi miejsce na taki jakis dziwny klucz. Tu pytanie do Was - nie robiłem nigdy zadnej wymiany oleju ani nic, wiec od czego zaczac najlepiej zeby nic nie spieprzyć. Jaki olej? co jeszcze sie wymienia jak sie juz to porozbiera i w jakiej kolejności? thx Wielu by oddal duzo za utwardzenie przodu w GS, ja zawsze jak jezdzilem GS-a twierdzilem ze mam za miekki i czesto mi dobijal. Byc moze masz zalozone nie oryginalne, twardsze sprezyny lub jakies podkladki pod sprezyny. Gdy wezmiesz sie za wymiane oleju nie zalewaj amortyzolem tak jak ktos tu Ci doradzal. Idz do sklepu motocyklowego i kup odpowiedni olej to telepow motocyklowych. I odrazu wymien uszczelniacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 1 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 dzięki za porady i pomocne linki ! AN jednej se stronek pisze ,żeby lać 15W zeby nie nurkował przy hamowaniu wiec taki tez dam bo nie chce znowy zeby amor była miekki jak poduszka. Jeszcze raz dziex! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lehoom Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Tak jak kolega wyżej radzi - idz do serwisu moto i kup porządny plej do amorków. Amortyzol jest dobry do WSK i Junaka, a do japonii nie polecam. Japoncy nawet w najgorszych koszmarach nie snili o amortyzolach i innych ścierwach. A co do oznaczeń 10W czy 15W to wcale nei chodzi o olej silnikowy ale tak są oznaczane też oleje do amorków. Nie musisz kupować najlepszego bo sporo kosztuje , znajomy płacil ok.90pln/1L Ohlinsa do KTM-a ale musial miec dobry na zawody, a ty do GS daj standardowy, a najlepiej gęstszy niz zaleca fabryka, bedziesz mial problem miekkiego przodu z głowy na jakis czas. Ja tez mam problem ale z miekkim zawieszeniem w GS (to najwiekszy problem w Gs-ach oprócz niezbyt trwałego silnika i elektryki), lubi dobijac ale na angielskich drogach rzadko sie spotyka nierownosci wiec narazie nei przejmuje sie. Mozna wlozyc lepsze progresywne sprezyny i wtedy podobno jest super, a koszt to ok. 300pln/komplet (np.Hagon).pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 (edytowane) Najtansze rozwiazanie na miekki przod w GS to sprezyny progresywne.Kolega piszacy tu czasem ( Matusta ) kupil i bardzo sobie chwalil.Znajdz jego posty to znajdziesz co kupil, za ile i jak wymienic :buttrock: Adam M.PS. Arni, mozesz po prostu miec za duzo oleju w lagach - moze ktos "poszedl po taniosci" :banghead: Edytowane 3 Marca 2007 przez Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 4 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2007 Dokładnie tak jak pisał Adam. Kiedyś zalałem do swego moto ilość oleju podaną w serwisówce i amory zrobiły się twarde jak cholera. Okazało się że mój Gsx był po przejściach i siedzą w nim jakieś inne lagi. Metodą prób i błędów doszedłem jaką ilość oleju potrzeba było zalać. Wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.