Skocz do zawartości

Mały problem z zawieszeniem


franek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam mały problem z przednim zawieszeniem w mojej Kawie. Ogólnie prowadzi się dobrze i mogę puścić kierownicę ale tylko przy prędkości wyższej od 60km/h, bo poniżej zaczyna wibrować. Także przy mocniejszym hamowaniu, kiedy dociążam przód pojawia się szarpanie koła (do przodu i do tyłu).

Może to być efektem tego, że jak kupiłem moto to nie posiadał oleju, bo ktoś jak sie wyłożył to nie zauważył, że ma lekko pęknięty kielich i wszystko się wylało. Nadmienię, że kielich jest po regeneracji bo nie mogłem dostać innego. Uszczelniacze zmienione więc nic nie cieknie. Lagi są proste (były sprawdzane w serwisie), łożysko główki ramy też jest ok.

Jeśli ktoś wpadnie na to, co może mu dolegać to piszcie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm roznie moze byc to powodem tarczy hamulcowej

jak hamujesz i szarpie kolem

 

ale jak nie hamujesz i jedziesz mniej niz 60 to tez

wiec moze zle wywazone kolo, lub opona juz do wymiany

 

moga byc rowniez jakies luzy w mocowaniu ale wtedy odczuwal bys to rowniez

przy wiekszych predkosciach

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcz nie sprawdzałem, więc muszę to zrobić przy okazji zmienię klocki. Wydaje mi się, że gdyby to była wina tarczy to i przy lekkim użyciu hamulca powinienem czuć, że coś jest nie tak.

Oponka to już na złom poleciała, więc okaże się, czy to była jej wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyślałem także sprawe krzywej (pofalowania) tarczy i zle wywazonego koła. W obu tych przypadkach może wystąpić bicie tylko na boki, nie widze racjonalnego wytłumaczenia na to jak koło może chodzić do przodu i do tyłu podczas tych usterek.

 

Sprawdź piaste ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Łożysko piasty zmieniałem zaraz po kupieniu bo koło latało jak żyd po pustym sklepie, więc zostaje główka ramy.

Może ktoś mi powiedzieć jak dokładnie sprawdzić czy są luzy na łożysku główki??

Ja próbowałem sprawdzić i nie wykryłem luzu, ale może źle do tego podchodze.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Łożysko piasty zmieniałem zaraz po kupieniu bo koło latało jak żyd po pustym sklepie, więc zostaje główka ramy.

Może ktoś mi powiedzieć jak dokładnie sprawdzić czy są luzy na łożysku główki??

Ja próbowałem sprawdzić i nie wykryłem luzu, ale może źle do tego podchodze.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, w motorze to nie wiem, ale w rowerze hamujesz przednim kolem i popychasz motor do przodu i widać jak się rusza widelec :biggrin:

Podnieś motor tak, żeby było przednie koło w powietrzu i ruszaj widelcem do przodu do tyłu, powinieneś wyczuć luz, ale nie wiem czy to jest profesjonalny sposób...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...