Skocz do zawartości

Regulacja półek czy coś innego?


brzeskoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Szukam kogoś kto ustawił lub wie jak ustawić półki w motocyklu (Yamaha Thundercat). Przy małych prędkościach ( ok. 5-15 km\h) i przy puszczeniu lekko kierownicy ewidentnie kierownica ucieka na prawo, przy szybszej jeździe jest ok. Ostatnio wymieniałem uszczelniacze i lagi są ok - proste. Jedno co mnie zaskakuje to (półki) że przy maksymalnym skręcie kierownicy w prawo- kierownica dobija do ogranicznika, natomiast przy maksymalnym skręcie w lewo - nie dobija - końcówka kierownicy dochodzi do baku. Proszę o ewentualną pomoc, informację kto mógłby, lub jak ustawić , jak sprawdzić czy połki sa proste. Dzięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Szukam kogoś kto ustawił lub wie jak ustawić półki w motocyklu (Yamaha Thundercat). Przy małych prędkościach ( ok. 5-15 km\h) i przy puszczeniu lekko kierownicy ewidentnie kierownica ucieka na prawo, przy szybszej jeździe jest ok. Ostatnio wymieniałem uszczelniacze i lagi są ok - proste. Jedno co mnie zaskakuje to (półki) że przy maksymalnym skręcie kierownicy w prawo- kierownica dobija do ogranicznika, natomiast przy maksymalnym skręcie w lewo - nie dobija - końcówka kierownicy dochodzi do baku. Proszę o ewentualną pomoc, informację kto mógłby, lub jak ustawić , jak sprawdzić czy połki sa proste. Dzięk.

 

Nie bardzo rozumiem?

Półek sie nie ustawia chyba, że czegos nie wiem ?.

Musisz mieć cuś pokopane..

Motocykl może Ci skrecać z powodu źle ustawionego tylnego koła.

Co do dobijania o bak.. pewnie masz ogranicznik skretu urwany.

Możesz tez mieć przestawione ramiona kierownicy.

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jak masz zamocowane raczki kierownicy. Moze sa po prostu niesymetrycznie przykrecone. Nie wiem jak to wyglada w Thundercat'ie ale VFR ma tam niewielki zakres do regulacji (?).

Rączki są niestety mocowanie do górnej półki i nie ma innej możliwości (regulacji) przykręcnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcpol

no właśnie coś jest pokopane...:) ogranicznik jest tylko że kierownica do niego nie dochodzi - pierw dojdzie do zbiornika niż do ogranicznika.... (ale mi się zrymowało), też myślałem że to tylne koło ale ok jest ustawione... Help me!

 

Najprawdopodobniej ogranicznik jest zgięty. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co możesz zrobić to rozkręcić pólki, niech ktoś przytrzymma kierownice a ty lekko poruszaj uniesionym kolem w lewo i prawo, później ustaw tak jak powinno być i poskręcaj. To może wyeliminować odbijanie motocykla przy małych prędkościach ale jeśli kierownica uderza o bak to chyba jednak jest krzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co możesz zrobić to rozkręcić pólki, niech ktoś przytrzymma kierownice a ty lekko poruszaj uniesionym kolem w lewo i prawo, później ustaw tak jak powinno być i poskręcaj. To może wyeliminować odbijanie motocykla przy małych prędkościach ale jeśli kierownica uderza o bak to chyba jednak jest krzywa.

 

uchwyty kierownicze przymocowane do górnej półki są proste - także pewnie to chodzi coś z półkami (lagi proste, kierownice proste)- możliwe że właśnie tak jak Ty piszesz żeby ustawić półki równolegle względem siebie, może są delikatnie przestawione. Ustawiał może ktoś już???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uchwyty kierownicze przymocowane do górnej półki są proste - także pewnie to chodzi coś z półkami (lagi proste, kierownice proste)- możliwe że właśnie tak jak Ty piszesz żeby ustawić półki równolegle względem siebie, może są delikatnie przestawione. Ustawiał może ktoś już???

 

 

Jeśli lagi są proste to półki powinny same ustawić się prosto podczas montażu. Jeśli tak się nie stało to coś jest tam nie tak (albo lagi albo półki). Naciągnięcie tego "na chama" to tylko półśrodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w bandicie jak kupiłem to sie okazało, że lekko skręcał i takie cos pomogło.. Wcale mnie musi być krzywo.. W Xt naprzykład jest całkiem spory zakres ruchów lagami jak sie poluźni śruby.. Często po małych przewrotkach półki zmieniają położenie względem siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w bandicie jak kupiłem to sie okazało, że lekko skręcał i takie cos pomogło.. Wcale mnie musi być krzywo.. W Xt naprzykład jest całkiem spory zakres ruchów lagami jak sie poluźni śruby.. Często po małych przewrotkach półki zmieniają położenie względem siebie.

 

Masz racje, ale wtedy pomaga poluzowanie wszytskiego i skręcenie spowrotem a nie skręcanie "na chama". Kiedyś przyjechał do nas klient XJ'tą i po poluzowaniu półek wszystko się powyginało w chińskie 8. Moto miało niezłego dzwona i jakiś pomysłowy dobromir zamiast wymienić lagi poskręcał wszystko tak żeby wyglądało na proste. Właściciel XJ'ty tylko był zdziwiony że mu motocykl wężykuje jak puści kierownicę :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...