neo1984_21 Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 (edytowane) Witam, mam pytanie czy jest mozliwosc splanowania glowicy w Dt50 i czy moze ktos z was juz to robil. Czy jest moze jakis odczuwalny przyrost mocy czy jest to raczej zabieg nie majacy wiekszego sensu?Z gory dziekuje za odpowiedz Edytowane 25 Lutego 2007 przez neo1984_21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 male motocykle tego typu, jak Twoja yamaha, honda czy aprilia, maja tak wysilone silniki, ze splanowanie dodatkowo glowicy po prostu je "zabije". mija sie to z celem, lepiej kup jakis dobry wydech (i) wiekszy gaznik. jezeli juz bardzo chcesz bawic sie przy glowicy to rozszlifuj ja i kup pod to tlok. chociaz nie jestem pewien czy producent przewidzial taka mozliwosc. w hondach na przyklad, z 80 cm mozna zrobic nawet do 112ccm, ale potem juz mozesz zapomniec o jakimkolwiek szlifie. w kazdym badz razie planowanie glowicy, nawet o glupi milimetr zniszczy ci silnik szybciej niz zdazysz go dotrzec. pzdr:) pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 od kiedy podczas zmiany tloka na wiekszy szlifuje sie glowice?? albo ja zyje w jakims innym swiecie albo juz nie wiem co. SZLIFUJE SIE CYLINDER NIE GLOWICE tak samo ,magneto jak DR125 to 4T a nie 2T (chodzi mi o temat dorabiania wydechu) . Co do planowania to taki zabieg mozesz przeprowadzic jezeli sie glowica odksztalcila (np.: od temp.) i wlasnie masz zamiar zakladac nowa uszczelke bo sa "wiatry" pomiedzy cylindrem a glowica :icon_biggrin: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mortal Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Planowanie głowicy zwiększy stopień sprężania, przez co wzrosnie moc. Jezeli juz chcesz to robic musisz uważac aby nie splanować zbyt dużo(jest jakas przyjeta ogólnie dopuszczalna granica niepamietam jaka). Zbyt pochopne planowanie zawzyczaj zle sie konczy dla silnika, czesto w wyniku tego wystepuje spalanie stukowe = szybsze zużywanie sie podzespołów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Jeszcze pamietajmy o tym ze kazdy silnik ktory opuscil fabryke nie jest obciazony w 100 % tylko ma jeszcze zawsze pewien zapas rezerwy. Taka rezerwa to okolo 20-30 %.Fabryka pomyslala o tym ze jak przyjdzie cyliderek o wiekszej poj np 70 czy 80 to bedzie wieksze obciazenie, a takie cyliderek zakladamy na orginalny wal od 50. Mowie tu o slabyc cylindrach 70 czy 80 gdzie moc dochodzi do 12 koni. Jezeli bysmy chciali zalozyc wyczynowa 80 to wal trzeba zmienic . Wiec podobnie wykorzystujac ten zapas rezerwy , zawsze mozna splanowac glowice, ale z tym to trzeba uwazac, zeby nie przedobrzyc.Najlepiej sprawdzic cisnienie zaraz po splanowaniu, jezeli jest za duze to uszczelka pod glowice. Jeszcze wazna rzecza zanim zaczniemy planowac glowice to jest stan walu korbowego. Powinien byc w stanie dobrym, zadnyc stukuw ani z tych rzeczy, w przeciwnym wypadku wal nam bardzo szybko kleknie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 ja kiedyś bawiłem sie z planowaniem głowicy i troche przegiąłem i wałdostał tak szybkoluzówże nie zdążyłem go dotrzecnawet(simson). Podnoszeniekompresji nie daje dużo, a raczej szkodzi, podniesieniekompresji o około 1Mpa nie powinno zaaszkodzić,. pzdrcyzli około 1mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 od kiedy podczas zmiany tloka na wiekszy szlifuje sie glowice?? albo ja zyje w jakims innym swiecie albo juz nie wiem co. SZLIFUJE SIE CYLINDER NIE GLOWICE sorki za wprowadzenie w blad- nie chodzilo mi o glowice tylko o cylinder. a co do DRki to dzieki za info, niestety dotychczas jeszcze przy takich maszynach nie robilem. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.