Skocz do zawartości

Wilgotny filtr powietrza...


kaczors18
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jeztem początkującym... miałem już zmieniać filtr powietrzam wyjąłem go i okazało się że jest wilgotny, pachnie pięknie benzynką, cosmi się zdaje że tak być nie powinno, aż cała plastikowa komora, w której jest filtr świeci się w środku, czemu to?? Może z gażnika bezynka parować?? ale to chyba z filtra też by wyparowała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeztem początkującym... miałem już zmieniać filtr powietrzam wyjąłem go i okazało się że jest wilgotny, pachnie pięknie benzynką, cosmi się zdaje że tak być nie powinno, aż cała plastikowa komora, w której jest filtr świeci się w środku, czemu to?? Może z gażnika bezynka parować?? ale to chyba z filtra też by wyparowała...

Moze byc kilka przyczyn. Po pierwsze,benzynka to tam zawsze bedzie pachnialo bo troche oparow z gaznika...itd. A ze tam jest wilgotno(tlusto) to moze byc ze filtr dosc bogato nasiakniety takim specialnym olejem. No i troche przedmuchow z odmy... :D A ze sprzecik nie nowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ostatnio w jakimś warsztacie widziałem, jak mechanik spryskiwał jakimś specyfikiem wkład filtra. Pierwszy raz widziałem coś takiego, ale okazało się, że filtry powietrza dzielą się m.in. na suche i mokre, tak więc w Twoim przypadku nie musi to być usterka. Sprawdź po prostu, jaki rodzaj filtra jest w Twojej maszynie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O istnieniu tych specyfików wiem, ale po kupnie motocykla (w kwietniu) sprawdzałem filtr i był suchy, wytrzepałem go ładnie, stan był ok i wsadziłem spowrotem, wydaje mi się że latem też sprawdzałem przed regulacją gaźników czy jest czysty i nie zauważyłem żeby był tak wilgotny a z komory nie było czuć benzyny, więc się trochę zmartwiłem.

 

Może wymienie i bede obserwował jak ma się rzecz, wyczyszcze komore, i nie będe wymyślał przez co tak się dzieje dopuki naprawdę nie będe miał powodów do niepokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O istnieniu tych specyfików wiem, ale po kupnie motocykla (w kwietniu) sprawdzałem filtr i był suchy, wytrzepałem go ładnie, stan był ok i wsadziłem spowrotem, wydaje mi się że latem też sprawdzałem przed regulacją gaźników czy jest czysty i nie zauważyłem żeby był tak wilgotny a z komory nie było czuć benzyny, więc się trochę zmartwiłem.

 

Może wymienie i bede obserwował jak ma się rzecz, wyczyszcze komore, i nie będe wymyślał przez co tak się dzieje dopuki naprawdę nie będe miał powodów do niepokoju.

Dokladnie, Mniej grzebac wiecej smigac ;) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtry gąbkowe wielorazowe nasaczamy olejem , filtry papierowe jednorazowe maja byc suche.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się... tak jak na początku pisałem jestem laikiem i dopiero kilka tygodni temu zastanawiałem się czemu mam gąbke... to to niby tylko do motocykli jeżdżących w terenie.

 

No ale to nie zmienia faktu czemu tak jest tak wilgotno, wcześniej ten filtr był suchy i cała komora zresztą też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

też mam jak Ty VT500- filtry w tych motorkach to właśnie takie wymienne wkłady gąbkowe.

Też jak tam zaglądałem(dosyć dawno :icon_razz: ) filtr był taki troche tłusty i scianki komory też były lekko tłuste

ale ze względu że jestem tak jak Ty laikiem(jeszcze :biggrin: )uznałem że nie należy się tym zbytnio przejmować.

nie długo będe kupował nowy filtr i sam się przekonam-czy od nowości jest on taki lekko tłusty czy suchy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zmienie filtr, bo już doszedł, ale mam jescze pytanko czym go spryskać? Jakiś konkretny specyfik czy może być jakiśdo filtrów samochodowych? I czy spryskać z wierzchu, czy tak dokładnie by preparat był w całym filtrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

też mam jak Ty VT500- filtry w tych motorkach to właśnie takie wymienne wkłady gąbkowe.

Też jak tam zaglądałem(dosyć dawno :icon_rolleyes: ) filtr był taki troche tłusty i scianki komory też były lekko tłuste

ale ze względu że jestem tak jak Ty laikiem(jeszcze :wink: )uznałem że nie należy się tym zbytnio przejmować.

nie długo będe kupował nowy filtr i sam się przekonam-czy od nowości jest on taki lekko tłusty czy suchy.

 

Pozdrawiam

Filtry gabkowe sa sprzedawane suche badz od razu nasaczone takze niewiele sie dowiesz :P. Filtr gabkowy ma byc nasaczony. Jesli tak nie jest to trzeba to zrobic samemu. Ja u siebie w DR650 mylem i nasaczalem regularnie filtr gabkowy co jakies 3-4 tys. Sa do tego specjalne preparaty.

 

Dzisiaj zmienie filtr, bo już doszedł, ale mam jescze pytanko czym go spryskać? Jakiś konkretny specyfik czy może być jakiśdo filtrów samochodowych? I czy spryskać z wierzchu, czy tak dokładnie by preparat był w całym filtrze?

Jak pisalem wczesniej sluza do tego specjalne srodki, np:

http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7008347

http://www.motul.pl/index.php?id=41

http://www.motul.pl/index.php?id=43

 

albo wejdz na strone larssona -> chemia ->srodki do filtrow powietrza tam masz wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zmienie filtr, bo już doszedł, ale mam jescze pytanko czym go spryskać? Jakiś konkretny specyfik czy może być jakiśdo filtrów samochodowych? I czy spryskać z wierzchu, czy tak dokładnie by preparat był w całym filtrze?

Witam

Widzę, że robimy te same czynności serwisowe :lalag:

Są do tego specjalne preparaty.

Według serwisówki, do nasączenia wystarczy zwykły olej przekładniowy (SAE 80/90).

Nasączyć, wycisnąć nadmiar aby był wilgotny, złożyć, jeździć :crossy:

Pozdr

 

P.S. Temat chodził też na "Mechanice Ogólnej" od Sylwestra do bodajże 11 lutego:

http://forum.motocyklistow.pl/Jak-nasczyc-...owy-t64888.html

Edytowane przez Globi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...