kaczors18 Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Witam Jeztem początkującym... miałem już zmieniać filtr powietrzam wyjąłem go i okazało się że jest wilgotny, pachnie pięknie benzynką, cosmi się zdaje że tak być nie powinno, aż cała plastikowa komora, w której jest filtr świeci się w środku, czemu to?? Może z gażnika bezynka parować?? ale to chyba z filtra też by wyparowała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Witam Jeztem początkującym... miałem już zmieniać filtr powietrzam wyjąłem go i okazało się że jest wilgotny, pachnie pięknie benzynką, cosmi się zdaje że tak być nie powinno, aż cała plastikowa komora, w której jest filtr świeci się w środku, czemu to?? Może z gażnika bezynka parować?? ale to chyba z filtra też by wyparowała...Moze byc kilka przyczyn. Po pierwsze,benzynka to tam zawsze bedzie pachnialo bo troche oparow z gaznika...itd. A ze tam jest wilgotno(tlusto) to moze byc ze filtr dosc bogato nasiakniety takim specialnym olejem. No i troche przedmuchow z odmy... :D A ze sprzecik nie nowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżej_si Opublikowano 25 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 Witam!Ostatnio w jakimś warsztacie widziałem, jak mechanik spryskiwał jakimś specyfikiem wkład filtra. Pierwszy raz widziałem coś takiego, ale okazało się, że filtry powietrza dzielą się m.in. na suche i mokre, tak więc w Twoim przypadku nie musi to być usterka. Sprawdź po prostu, jaki rodzaj filtra jest w Twojej maszynie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczors18 Opublikowano 25 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2007 O istnieniu tych specyfików wiem, ale po kupnie motocykla (w kwietniu) sprawdzałem filtr i był suchy, wytrzepałem go ładnie, stan był ok i wsadziłem spowrotem, wydaje mi się że latem też sprawdzałem przed regulacją gaźników czy jest czysty i nie zauważyłem żeby był tak wilgotny a z komory nie było czuć benzyny, więc się trochę zmartwiłem. Może wymienie i bede obserwował jak ma się rzecz, wyczyszcze komore, i nie będe wymyślał przez co tak się dzieje dopuki naprawdę nie będe miał powodów do niepokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 O istnieniu tych specyfików wiem, ale po kupnie motocykla (w kwietniu) sprawdzałem filtr i był suchy, wytrzepałem go ładnie, stan był ok i wsadziłem spowrotem, wydaje mi się że latem też sprawdzałem przed regulacją gaźników czy jest czysty i nie zauważyłem żeby był tak wilgotny a z komory nie było czuć benzyny, więc się trochę zmartwiłem. Może wymienie i bede obserwował jak ma się rzecz, wyczyszcze komore, i nie będe wymyślał przez co tak się dzieje dopuki naprawdę nie będe miał powodów do niepokoju. Dokladnie, Mniej grzebac wiecej smigac ;) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 filtry gąbkowe wielorazowe nasaczamy olejem , filtry papierowe jednorazowe maja byc suche. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczors18 Opublikowano 1 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 Zgadza się... tak jak na początku pisałem jestem laikiem i dopiero kilka tygodni temu zastanawiałem się czemu mam gąbke... to to niby tylko do motocykli jeżdżących w terenie. No ale to nie zmienia faktu czemu tak jest tak wilgotno, wcześniej ten filtr był suchy i cała komora zresztą też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżej_si Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 No ale to nie zmienia faktu czemu tak jest tak wilgotno, wcześniej ten filtr był suchy i cała komora zresztą teżTo może właśnie źle, że był suchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^lunatyk^ Opublikowano 1 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2007 u mnie moczy filtr bo zaworek iglicowy nie zamyka sie po napełnieniu komory pływakowej .. i paliwko sie cofa.. ale on nie jest wilgotny tylko mokry :) jak masz tak samo to gaźniki do czyszczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 zgadza sie, filtr MA byc wilgotny (tlusty), ale nie mokry Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igner Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 Witam!też mam jak Ty VT500- filtry w tych motorkach to właśnie takie wymienne wkłady gąbkowe.Też jak tam zaglądałem(dosyć dawno :icon_razz: ) filtr był taki troche tłusty i scianki komory też były lekko tłusteale ze względu że jestem tak jak Ty laikiem(jeszcze :biggrin: )uznałem że nie należy się tym zbytnio przejmować.nie długo będe kupował nowy filtr i sam się przekonam-czy od nowości jest on taki lekko tłusty czy suchy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2007 nowy filtr pewnie bedzie suchy , nasaczyc nalezy go samemu Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczors18 Opublikowano 3 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Dzisiaj zmienie filtr, bo już doszedł, ale mam jescze pytanko czym go spryskać? Jakiś konkretny specyfik czy może być jakiśdo filtrów samochodowych? I czy spryskać z wierzchu, czy tak dokładnie by preparat był w całym filtrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mutomb Opublikowano 3 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2007 Witam!też mam jak Ty VT500- filtry w tych motorkach to właśnie takie wymienne wkłady gąbkowe.Też jak tam zaglądałem(dosyć dawno :icon_rolleyes: ) filtr był taki troche tłusty i scianki komory też były lekko tłusteale ze względu że jestem tak jak Ty laikiem(jeszcze :wink: )uznałem że nie należy się tym zbytnio przejmować.nie długo będe kupował nowy filtr i sam się przekonam-czy od nowości jest on taki lekko tłusty czy suchy. PozdrawiamFiltry gabkowe sa sprzedawane suche badz od razu nasaczone takze niewiele sie dowiesz :P. Filtr gabkowy ma byc nasaczony. Jesli tak nie jest to trzeba to zrobic samemu. Ja u siebie w DR650 mylem i nasaczalem regularnie filtr gabkowy co jakies 3-4 tys. Sa do tego specjalne preparaty. Dzisiaj zmienie filtr, bo już doszedł, ale mam jescze pytanko czym go spryskać? Jakiś konkretny specyfik czy może być jakiśdo filtrów samochodowych? I czy spryskać z wierzchu, czy tak dokładnie by preparat był w całym filtrze?Jak pisalem wczesniej sluza do tego specjalne srodki, np:http://www.castrol.com/castrol/productdeta...ntentId=7008347http://www.motul.pl/index.php?id=41http://www.motul.pl/index.php?id=43 albo wejdz na strone larssona -> chemia ->srodki do filtrow powietrza tam masz wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Globi Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 (edytowane) Dzisiaj zmienie filtr, bo już doszedł, ale mam jescze pytanko czym go spryskać? Jakiś konkretny specyfik czy może być jakiśdo filtrów samochodowych? I czy spryskać z wierzchu, czy tak dokładnie by preparat był w całym filtrze?WitamWidzę, że robimy te same czynności serwisowe :lalag: Są do tego specjalne preparaty.Według serwisówki, do nasączenia wystarczy zwykły olej przekładniowy (SAE 80/90).Nasączyć, wycisnąć nadmiar aby był wilgotny, złożyć, jeździć :crossy: Pozdr P.S. Temat chodził też na "Mechanice Ogólnej" od Sylwestra do bodajże 11 lutego:http://forum.motocyklistow.pl/Jak-nasczyc-...owy-t64888.html Edytowane 5 Marca 2007 przez Globi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.