Skocz do zawartości

Wskaźnik pozycji biegów ?


wayne2up
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WItam

CHcialem sobie zalozyc wskaznik pozycji biegow do mojeg o moto, ale niemam pojecia jak by tu zrobic czujnik biegu, bo jego wyswietlenie na wyswietlaczu 7-segmentowym nie stanowi wiekszego problemu.

W stasym GSX mialem cos takiego fabrycznie, ale tam byly czojniki w skrzyni. CZy mam moze ktos pomysl jak by to rozwiazac nie ingerujac w skrzynie?/

 

pozdro

 

zdjecie

 

na zdjeciu jest pokazane jak to wyglada

a tutaj

http://www.acumen24.de/bilder.htm

 

pod tym adresem jest stronka ktora takie urzadzaonka sprzedaje,

dobrym pomyslem jest tez zalozenie do moto miernika przyspieszenia ktorego budowa byla opublikowana w ktoryms z magazyzow elektroniki praktycznej, ale braklo jak dotad czasu na jego zbudowanie :biggrin:

Edytowane przez wayne2up
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie cos takiego interesuje - znalazłem cos takiego na allegro -

http://moto.allegro.pl/item165274937_nowy_...acz_biegow.html

 

ale niestety sprzedajacy jest bucem który ma 0 talentu w kontaktach z potencjalnym klientem jak zapytalem go czy sobie poradze z założeniem tego urzadzenia w warunkach domowych przy niewielkiej wiedzy i czy urzadzenie jest precyzyjne to odpisał mi:

cyt: ''urzadzenie jest bardzo dobre, jest instrukcja obsługi jak zamontować i podłaczyć.''

 

wiec i tak dalej nie wiem w jaki sposób podłacza sie takie cosik a konkretnie w XX-ie 2001

moze ktos z Was wie więcej jak wyglada to od strony technicznej??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

tutaj nie jest kwaestia elektroniki, bo akurak na tym to sie troszke znam, chodzi o to aby znalez dobre rozwiazanie zamiany biegow na sygnal.

Czyli chodzi mi jak zamontowac czujnik i gdzie bez rozbierania silnika.

Koszt elektroniki potrzebnej do obslugi wyswietlacza segmentowego to gora 5zl,:evil:

Dlatego tskie wskazniki sa takie drogie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

tutaj nie jest kwaestia elektroniki, bo akurak na tym to sie troszke znam, chodzi o to aby znalez dobre rozwiazanie zamiany biegow na sygnal.

Czyli chodzi mi jak zamontowac czujnik i gdzie bez rozbierania silnika.

Koszt elektroniki potrzebnej do obslugi wyswietlacza segmentowego to gora 5zl,:evil:

Dlatego tskie wskazniki sa takie drogie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma cyfrowe zegary - tzn sterowane prundem a nie linką, to można wykonać coś takiego, ze przy danej prędkości i danych obrotach jest taki bieg. Bo jak wiadomo przy np 100 km/h na każdym biegu silnik ma różną ilość obrotów i wg tego można wywnioskować, który bieg mamy zapięty.

Np w mojej cebuli na 4 biegu wskaźnik prędkości i obrotów jest mniej więcej w tej samej pozycji.

 

mam nadzieję, ze z tego co wyżej napisałem, da się wydedukować o co mi chodzi.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze zrobic dwa czujniki na boku silnika na wysokosci luznego polorzenia nozki od biegu, a na biegu przyczepic np. magnes, zasada byla by taka sama jak w liczniku rowerowym z tym ze:

zakładamy ze tym dwum czujnika damy numery ( 1 - czujnik polozny na dole, 2 - czujnik polozony u gory) oczywiscie beda one lezec w takiej odległosci od siebie aby magnes znajdujacy sie na nozce od biegu lezał w pozycji srodkowej. Podczas zmiany biegu, np. w doł magnes aktywował by czujnik nr 1 ktory przesłałby informacje o zmiany biegu w doł, na identycznej zasadzie działa by czujnik 2 tylko on dawał by informacje o zmianie biegu w gore

wskaznik zmiany biegu mozna by bylo wyskalowac tak aby pokazywał tylko liczby od 1 do 6 ( do 5 jesli ktos ma 5 biegow itp.) wtedy orzez przypadek nie wskakiwał by nam bieg numer 7,8,9 ....

 

pytanie tylko jak zrobic by pokazywał luz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze zrobic dwa czujniki na boku silnika na wysokosci luznego polorzenia nozki od biegu, a na biegu przyczepic np. magnes, zasada byla by taka sama jak w liczniku rowerowym z tym ze:

zakładamy ze tym dwum czujnika damy numery ( 1 - czujnik polozny na dole, 2 - czujnik polozony u gory) oczywiscie beda one lezec w takiej odległosci od siebie aby magnes znajdujacy sie na nozce od biegu lezał w pozycji srodkowej. Podczas zmiany biegu, np. w doł magnes aktywował by czujnik nr 1 ktory przesłałby informacje o zmiany biegu w doł, na identycznej zasadzie działa by czujnik 2 tylko on dawał by informacje o zmianie biegu w gore

wskaznik zmiany biegu mozna by bylo wyskalowac tak aby pokazywał tylko liczby od 1 do 6 ( do 5 jesli ktos ma 5 biegow itp.) wtedy orzez przypadek nie wskakiwał by nam bieg numer 7,8,9 ....

 

pytanie tylko jak zrobic by pokazywał luz ?

 

 

MYslalem juz nad tym , pokazanie luzu to nie problem , poniewaz w silniku jest wbudowany ten czujnik- zazwyczaj.

Ale istnieje inny problem, mianowicie moze sie zdazyc, iz przezyca sie nam dwa biegi naraz i powstanie przeklamanie. Oraz blad moze powstac przy przyladkowym wcisnieciu dzwigni, cociaz precycyjne ustawienie czojnikow powinno wyeliminowac ten blad.

Zastosaowac tu mozna czujnik Halla , dla tych magnesow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze zrobic dwa czujniki na boku silnika na wysokosci luznego polorzenia nozki od biegu, a na biegu przyczepic np. magnes, zasada byla by taka sama jak w liczniku rowerowym z tym ze:

zakładamy ze tym dwum czujnika damy numery ( 1 - czujnik polozny na dole, 2 - czujnik polozony u gory) oczywiscie beda one lezec w takiej odległosci od siebie aby magnes znajdujacy sie na nozce od biegu lezał w pozycji srodkowej. Podczas zmiany biegu, np. w doł magnes aktywował by czujnik nr 1 ktory przesłałby informacje o zmiany biegu w doł, na identycznej zasadzie działa by czujnik 2 tylko on dawał by informacje o zmianie biegu w gore

wskaznik zmiany biegu mozna by bylo wyskalowac tak aby pokazywał tylko liczby od 1 do 6 ( do 5 jesli ktos ma 5 biegow itp.) wtedy orzez przypadek nie wskakiwał by nam bieg numer 7,8,9 ....

 

pytanie tylko jak zrobic by pokazywał luz ?

 

Takie rozwiązanie odpada, bo jeśli bieg wyskoczy, albo nie wskoczy wcale lub tez zawadzisz o dźwignie to juz bedzie przeklamanie. Juz kombinuje z pewnym przełączniczkiem .. jutro bede wiedział wiecej bo narazie jest za zimno zeby siedzieć w garażu.

 

 

A to tylko sam wyświetlacz... To najmniejszy problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma cyfrowe zegary - tzn sterowane prundem a nie linką, to można wykonać coś takiego, ze przy danej prędkości i danych obrotach jest taki bieg. Bo jak wiadomo przy np 100 km/h na każdym biegu silnik ma różną ilość obrotów i wg tego można wywnioskować, który bieg mamy zapięty.

Np w mojej cebuli na 4 biegu wskaźnik prędkości i obrotów jest mniej więcej w tej samej pozycji.

 

mam nadzieję, ze z tego co wyżej napisałem, da się wydedukować o co mi chodzi.

 

Pozdro

Oczywiście że się da.

Dobrze to opisałeś.

Jest tylko jeden problem przy wciśniętym sprzęgle cała kombinacja bierze w łeb.

Trzeba wyciągnąć impulsy od prędkościomierza i obrotomierza a następnie je przeliczyć i wyświetlić wynik.

Mały procesorek i wyświetlacz załatwiłby sprawę.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...