wayne2up Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 (edytowane) WItam CHcialem sobie zalozyc wskaznik pozycji biegow do mojeg o moto, ale niemam pojecia jak by tu zrobic czujnik biegu, bo jego wyswietlenie na wyswietlaczu 7-segmentowym nie stanowi wiekszego problemu.W stasym GSX mialem cos takiego fabrycznie, ale tam byly czojniki w skrzyni. CZy mam moze ktos pomysl jak by to rozwiazac nie ingerujac w skrzynie?/ pozdro zdjecie na zdjeciu jest pokazane jak to wygladaa tutajhttp://www.acumen24.de/bilder.htm pod tym adresem jest stronka ktora takie urzadzaonka sprzedaje, dobrym pomyslem jest tez zalozenie do moto miernika przyspieszenia ktorego budowa byla opublikowana w ktoryms z magazyzow elektroniki praktycznej, ale braklo jak dotad czasu na jego zbudowanie :biggrin: Edytowane 22 Lutego 2007 przez wayne2up Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bohun Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 może Ci się przyda to, wprawdzie to VFR, ale przeczytajhttp://vfr.superhost.pl/vfr-oc-pl/biegi.htmlpozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flisert Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Też mnie cos takiego interesuje - znalazłem cos takiego na allegro - http://moto.allegro.pl/item165274937_nowy_...acz_biegow.html ale niestety sprzedajacy jest bucem który ma 0 talentu w kontaktach z potencjalnym klientem jak zapytalem go czy sobie poradze z założeniem tego urzadzenia w warunkach domowych przy niewielkiej wiedzy i czy urzadzenie jest precyzyjne to odpisał mi: cyt: ''urzadzenie jest bardzo dobre, jest instrukcja obsługi jak zamontować i podłaczyć.'' wiec i tak dalej nie wiem w jaki sposób podłacza sie takie cosik a konkretnie w XX-ie 2001moze ktos z Was wie więcej jak wyglada to od strony technicznej??pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne2up Opublikowano 22 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Takie wlasnie ja k wy tym linku - tyle ze jest super drogie :banghead:Dlatego wole cos wykabinowac i zrobic cos takiego w granicach 50zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Tez chce coś takiego do mojego tlr-a bo czasem nie wiem jaki mam bieg.. Zaraz skocze do ojca może coś wymyśli bo jest elektronikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytryna ( bandit 400 ) Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 dobry pomysł, jak juz wymyslisz jak to zrobic za 50 zł to daj znac :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne2up Opublikowano 22 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Witamtutaj nie jest kwaestia elektroniki, bo akurak na tym to sie troszke znam, chodzi o to aby znalez dobre rozwiazanie zamiany biegow na sygnal.Czyli chodzi mi jak zamontowac czujnik i gdzie bez rozbierania silnika.Koszt elektroniki potrzebnej do obslugi wyswietlacza segmentowego to gora 5zl,:evil:Dlatego tskie wskazniki sa takie drogie :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne2up Opublikowano 22 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 Witamtutaj nie jest kwaestia elektroniki, bo akurak na tym to sie troszke znam, chodzi o to aby znalez dobre rozwiazanie zamiany biegow na sygnal.Czyli chodzi mi jak zamontowac czujnik i gdzie bez rozbierania silnika.Koszt elektroniki potrzebnej do obslugi wyswietlacza segmentowego to gora 5zl,:evil:Dlatego tskie wskazniki sa takie drogie :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 22 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2007 No to wiem tez ojciec bedzie miał niemały problem to wymyślić.. Dałem mu to co było na tej stronce .. Jak coś bede wiedział to dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Jeśli ktoś ma cyfrowe zegary - tzn sterowane prundem a nie linką, to można wykonać coś takiego, ze przy danej prędkości i danych obrotach jest taki bieg. Bo jak wiadomo przy np 100 km/h na każdym biegu silnik ma różną ilość obrotów i wg tego można wywnioskować, który bieg mamy zapięty.Np w mojej cebuli na 4 biegu wskaźnik prędkości i obrotów jest mniej więcej w tej samej pozycji. mam nadzieję, ze z tego co wyżej napisałem, da się wydedukować o co mi chodzi. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cytryna ( bandit 400 ) Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 a moze zrobic dwa czujniki na boku silnika na wysokosci luznego polorzenia nozki od biegu, a na biegu przyczepic np. magnes, zasada byla by taka sama jak w liczniku rowerowym z tym ze:zakładamy ze tym dwum czujnika damy numery ( 1 - czujnik polozny na dole, 2 - czujnik polozony u gory) oczywiscie beda one lezec w takiej odległosci od siebie aby magnes znajdujacy sie na nozce od biegu lezał w pozycji srodkowej. Podczas zmiany biegu, np. w doł magnes aktywował by czujnik nr 1 ktory przesłałby informacje o zmiany biegu w doł, na identycznej zasadzie działa by czujnik 2 tylko on dawał by informacje o zmianie biegu w gorewskaznik zmiany biegu mozna by bylo wyskalowac tak aby pokazywał tylko liczby od 1 do 6 ( do 5 jesli ktos ma 5 biegow itp.) wtedy orzez przypadek nie wskakiwał by nam bieg numer 7,8,9 .... pytanie tylko jak zrobic by pokazywał luz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasiek Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 http://www.allegro.pl/item169643412_wyswie...w_datatool.html Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne2up Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 a moze zrobic dwa czujniki na boku silnika na wysokosci luznego polorzenia nozki od biegu, a na biegu przyczepic np. magnes, zasada byla by taka sama jak w liczniku rowerowym z tym ze:zakładamy ze tym dwum czujnika damy numery ( 1 - czujnik polozny na dole, 2 - czujnik polozony u gory) oczywiscie beda one lezec w takiej odległosci od siebie aby magnes znajdujacy sie na nozce od biegu lezał w pozycji srodkowej. Podczas zmiany biegu, np. w doł magnes aktywował by czujnik nr 1 ktory przesłałby informacje o zmiany biegu w doł, na identycznej zasadzie działa by czujnik 2 tylko on dawał by informacje o zmianie biegu w gorewskaznik zmiany biegu mozna by bylo wyskalowac tak aby pokazywał tylko liczby od 1 do 6 ( do 5 jesli ktos ma 5 biegow itp.) wtedy orzez przypadek nie wskakiwał by nam bieg numer 7,8,9 .... pytanie tylko jak zrobic by pokazywał luz ? MYslalem juz nad tym , pokazanie luzu to nie problem , poniewaz w silniku jest wbudowany ten czujnik- zazwyczaj.Ale istnieje inny problem, mianowicie moze sie zdazyc, iz przezyca sie nam dwa biegi naraz i powstanie przeklamanie. Oraz blad moze powstac przy przyladkowym wcisnieciu dzwigni, cociaz precycyjne ustawienie czojnikow powinno wyeliminowac ten blad.Zastosaowac tu mozna czujnik Halla , dla tych magnesow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 a moze zrobic dwa czujniki na boku silnika na wysokosci luznego polorzenia nozki od biegu, a na biegu przyczepic np. magnes, zasada byla by taka sama jak w liczniku rowerowym z tym ze:zakładamy ze tym dwum czujnika damy numery ( 1 - czujnik polozny na dole, 2 - czujnik polozony u gory) oczywiscie beda one lezec w takiej odległosci od siebie aby magnes znajdujacy sie na nozce od biegu lezał w pozycji srodkowej. Podczas zmiany biegu, np. w doł magnes aktywował by czujnik nr 1 ktory przesłałby informacje o zmiany biegu w doł, na identycznej zasadzie działa by czujnik 2 tylko on dawał by informacje o zmianie biegu w gorewskaznik zmiany biegu mozna by bylo wyskalowac tak aby pokazywał tylko liczby od 1 do 6 ( do 5 jesli ktos ma 5 biegow itp.) wtedy orzez przypadek nie wskakiwał by nam bieg numer 7,8,9 .... pytanie tylko jak zrobic by pokazywał luz ? Takie rozwiązanie odpada, bo jeśli bieg wyskoczy, albo nie wskoczy wcale lub tez zawadzisz o dźwignie to juz bedzie przeklamanie. Juz kombinuje z pewnym przełączniczkiem .. jutro bede wiedział wiecej bo narazie jest za zimno zeby siedzieć w garażu. http://www.allegro.pl/item169643412_wyswie...w_datatool.html Pozdrawiam :icon_mrgreen: A to tylko sam wyświetlacz... To najmniejszy problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Jeśli ktoś ma cyfrowe zegary - tzn sterowane prundem a nie linką, to można wykonać coś takiego, ze przy danej prędkości i danych obrotach jest taki bieg. Bo jak wiadomo przy np 100 km/h na każdym biegu silnik ma różną ilość obrotów i wg tego można wywnioskować, który bieg mamy zapięty.Np w mojej cebuli na 4 biegu wskaźnik prędkości i obrotów jest mniej więcej w tej samej pozycji. mam nadzieję, ze z tego co wyżej napisałem, da się wydedukować o co mi chodzi. PozdroOczywiście że się da.Dobrze to opisałeś.Jest tylko jeden problem przy wciśniętym sprzęgle cała kombinacja bierze w łeb.Trzeba wyciągnąć impulsy od prędkościomierza i obrotomierza a następnie je przeliczyć i wyświetlić wynik.Mały procesorek i wyświetlacz załatwiłby sprawę.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.