Skocz do zawartości

Jak mogła byś tego przyczyna? (foto)


Artur_125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Padł mi silnik w CRM 125R!

Motocykl zgasł na wolnych obrotach, ruszyłem starterem i był brak kompresji. Zdjąłem cylinder i dolnego pierścienia nie było w ogóle, a górnego kawałek brakowało!

Sprawa jest dosyć dziwna, nie wiem czego to mogła być wina, najbardziej zastanawia mnie tak duże zużycie żeliwnej tulei cylindrowej. Tuleja cylindrowa była robiona 3 miesiące temu i zrobione było tylko 400 kilometrów!

Gość który mi to robił twierdzi ze spowodowane jet to brakiem smarowania, lub tez złym olejem.

Co o tym sądzicie?

 

Tłok od strony wlotu: http://img408.imageshack.us/img408/7185/doworyny3pu2.jpg

Tłok od strony wylotu: http://img339.imageshack.us/img339/9748/doworyny2er6.jpg

Podejrzane miejsce przedmuchu kompresji: http://img133.imageshack.us/img133/1255/doworyny1ge6.jpg

Zużycie płaszcza tulei: http://img339.imageshack.us/img339/9450/doworynyluz1hq5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej DT 80 LC2 miałem założony zestaw Parmakit-u 105cmm. Zrobiło się identycznie jak u Ciebie, tyle że ja miałem nikasil i go przeorało. U mnie przyczyną było pęknięcie uszczelki pod głowicą i przedostanie się cieczy chłodzącej do cylindra - popękały pierścienie i sie jazda skończyła.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbowód krzywy raczej nie jest nie jest. Jeśli chodzi o tłok to na pewno był on od innego modelu, ale dobrał mi go "spec" który robił mi tuleje i siedzi w tym kilka ładnych lat. W ogóle to ten tłok to jakiś wynalazek był, jeden pierścień był w przekroju trapezowy. Pierwszej jakości to on nie był, bo kosztował 150 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz ja bym nie ryzykował kupna tłoka do crossa za 150zł. Porządne kosztują 300-400 a za 150 to możesz kupić średni tłok do 50ccm. Radziłbym tera kupić porządny tłok i na przyszłość pamiętać, że ''co jest tanie, to jest drogie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz mi to własnie wyglada na krzywa korbe(tak wynika to ze zdjec)bo tłok jest przytarty tylko z 1 strony napisz jeszcze:

jakiego oleju używasz?

jak docierałes sprzet?

co do korby krzywej to moj kolega zmienił w dt 125 3 tłoki zanim wywnioskował ze wszystkie zacieraja sie z tej samej strony przyczyna była krzywa korba ale on raczej nie przejezdzał 400 KM tylko kilka h

co do docierania to rozumiem ze jezdziłes tym motorem spokojnie? bo zeliwo trzeba docierac przez 500KM szczegolnie jezeli załozysz tłok nieznanego pochodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadna krzywa korba, to wina gównianych pierścieni i tłoka, ciekawe czy tłok jest dobrze wyważony. Już kilka osób z forum miało takie same skutki po założeniu "meteora"

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłok do CRM za 150zł :) :D masz przyczyne. Osobiscie znam 5 osob które załatwiły sobie na takich tłokach silniki. Choćby nawet forumowy kolega Predator w dt80 dosstał nauczkę do końca zycia ze tłoki to trzeba kupować oryginalne lub firmowe. A pozatym to moze "spec" troszku za cisno spasował tłok- cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra juz panowie niedawno chciałem dorobić tłok do MZ i koszt produkccji ciezkiego jak cholera tłoka do MZ z bardzo dobrego stopu AK 20 lub 24 to koszt 20zł;] wasze tłoki beda kosztować pewnie góra z 40-60 wiec cena to głównie marka i importer!

 

Dobra podstawowe kwesje ile lałeś oleju;> nieczasem zbyt duzo;>

Czy okna po szlifie zostały wygładzone;>

 

 

Tłok nosi slady sporego przegrzania lub puchniecia. Mozliwe ze szlif był zbyt ciasno spasowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... po pierwsze wina mogla byc zbyt malegoluzu miedzy tlokiem a cylindrem, lecz i mogly jak dla mnie utworzyc sie male wybrzyszenia na krawedziach okien w cylindrze. a dalej to wiadomo- pierscienie zaczely trzec i masz po jezdzie.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przekonany, ze to wina tego je***** tłoka i pierścieni! Tym bardziej ze górny pierścień był w przekroju trapezowy, a odstęp pomiędzy nimi był mały, materiał puchł i wypychał pierścień na zewnątrz.

Cylinder był spasowany na 0,02 i "spec" kazał mi docierać przez 200 km a później ogień. Docierany był spokojnie, bez żadnego świrowania, na oleju Castrol i Still do dozownika.

Teraz w ramach reklamacji zażądam od gościa Vertexa, a jak nie to chyba osobiście wybiorę się do niego z wizytą.

 

Kolejny raz potwierdziła się dewiza, że co tanie to drogie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cylinder był spasowany na 0,02

 

lol :icon_twisted: :clap: Ja CRke 125 też na żeliwie spasowałem na 0,05. Kolega SX 125 w super stanie na 0,03/0,04 ale na początku baaardzo lajtowo latał no i był nikasil. To jaki był pierścień to może mniej ważne, ale moim zdaniem gość Ci go źle spasował, za ciasno.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...