Skocz do zawartości

Jeszcze raz o kaskach


Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie rzecz biorąc kasków jest pełno. Ale jak przychodzi co do czego to na criusera wybór jest moim zdaniem niewielki. Bo tak: Kasków otwartch jest dużo i wyglądają czadowo. Poprostu idealnie pasują na cruidera, ale niestety kask otwarty nie zapewnia zbyt dużej ochrony twarzy i szczęki w razie wypadku - nie wspominając już ochronie wymrożeniem gęby :) wiatrem w chłodniejsze dni. Kaski całkowicie zamknięte odpadają bo to stylistyka dla przecinaków/plastików. Wydawałoby się, że rozwiązaniem są kaski otwierane, czyli tzw. szczękowce. W czasie gdy są otworzone przypominają troche kaski otwarte i tym samym troche dopasowują się do stylu cruisera ale gdy są zamknięte... No właśnie. Gdy są zamknięte to są niemal identyczne jak przecinakowe kaski całkowicie zamknięte. Nie wiem jak wam ale mnie sie to nie podoba. Bardzo nie podoba. Chciałbym kupić kask otwierany, ale taki który po zamknięciu nawiązuje stylistycznie choć troche do stylu cruiserów. No i oczywiście chciałbym by jednoczesnie był to przynajmniej dobry kask z punktu widzenia technicznego (ochrona, wygoda, wentylacja, cisza itd). Latam po necie już pare dni, googluje i szukam na inne sposoby czegoś takiego ale nic takiego nie moge znaleźć. Może widzieliście gdzieś coś ciekawego? Może ktoś coś takiego już ma? Piszcie.

 

Pozdro

ASh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt trudno coś dobrać.Ja mam otwarty w miare z długą szybą,który i tak ma minusy(jak otwarta szyba przy większej prędkości to hałas jest na maksa od wiatru).Przy zamkniętej szybie w mieście na światłach na szybie mam pare(przy temp.ok.0st.).Najlepiej ten kask spisuje się przy temperaturach do +20st.Powyżej robi się w nim ukrop(chociarz ma wentylacje).Właśnie myśle sobie, że kupie sobie jakiegoś orzecha na kródkie trasy. Mój kask to AKIRA -TOKIO.Moda modą,ale bezpieczeństwo to podstawa.

A jeszcze dodam że jak wydamy 700zeta lub więcej na kask to myślimy super bezpieczny,wcześniej miałem taki za 450zł i szybko mi się popsuł :) .Fakt mojej córce kupiłem kask BMW(też otwarty) ,niema porównania jakość wykonania(siatka w kasku z tytanu-waga powala),ale cóż na dzieciach się nie oszczędza.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj V-CANa. Można kupić otwarty z szybą i wymienną wyściółką za całkiem przyzwoite pieniądze. Mają homologację więc wszystko powinno być OK. Mam otwarty i ze szczęką ten drugi dopiero wypróbuję na wiosnę. Z otwartego jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaski całkowicie zamknięte odpadają bo to stylistyka dla przecinaków/plastików.

 

pozostawie bez komentarza. ile można na ten temat dyskutować...

nie pasuja ci otwarte, szczekowce ani integrale, to chyba musisz jezdzić bez...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ash, nie rob zagadnienia. Mnie jak zimno w twarz, to zakladam chuste na gebe, potem kask i juz jest ok. Zas co sie tyczy parowania szyby, to nie jest tak zle. Na rynku pelno jest specyfikow, ktore po spryskaniu szyby powoduja, ze one nie paruja itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

Osobiscie zastanowil bym sie co ma dla mnie wyzszy / wiekszy priorytet, ladny stylistyczny wyglad czy bezpieczenstwo ?

 

Po wypadku moze byc podobny dylemat, bo ze wzgledu na " piekna facjate moze zajsc potrzeba chodzenia w helmie integralnym.

 

Kazdy wybierze sam.

 

pozdrawiam

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostawie bez komentarza. ile można na ten temat dyskutować...

nie pasuja ci otwarte, szczekowce ani integrale, to chyba musisz jezdzić bez...

pzdr

 

:) :)

 

Ash, nie rob zagadnienia. Mnie jak zimno w twarz, to zakladam chuste na gebe, potem kask i juz jest ok. Zas co sie tyczy parowania szyby, to nie jest tak zle. Na rynku pelno jest specyfikow, ktore po spryskaniu szyby powoduja, ze one nie paruja itd.

 

Ok jest do chwili wejscia na stację paliw nie zdejmując tejże chusty ... za paliwo kartą Mastercard ... przerażenie w oczach obsługi bezcenne.

 

Pozdrawiam

Kjujik

Edytowane przez Kjujik
Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,
to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za Dexem sie dopiszę - otwart kask i chusta. A jeszcze wygodniej maska zapinana na rzepy. Z tym wybór jest spory, bo można wybrać różne kształty i różne materiały. Chroni przed zimnem, łatwo zdjąć/założyć a te miękkie nawet zsunąć na Orlenie. Także problem z głowy. Jak podciągniemy ja na uszy to i szum wytłumia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kiedyś Bezpieczny kask chopperowy. Był niby otwarty ale miał takie "baczki" wypuszczone nieco do przodu przed twarz i pełną szybę do tego. Napewno był bezpieczniejszy a stylistyka nie pozostawiała żadnych wątpliwości, że jest do jazdy nogami do przodu.

Niestety to było w 1995 r chyba i za cholerę nie zgadne co to była za marka i model. :)

Ciekawe czemu dzisiaj nikt takich nie tworzy....?

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

Osobiscie zastanowil bym sie co ma dla mnie wyzszy / wiekszy priorytet, ladny stylistyczny wyglad czy bezpieczenstwo ?

 

Po wypadku moze byc podobny dylemat, bo ze wzgledu na " piekna facjate moze zajsc potrzeba chodzenia w helmie integralnym.

 

Kazdy wybierze sam.

 

pozdrawiam

 

:)

 

Hej Ks-rider !

Oczywiście bezpieczeństwo jest na 1 miejscu i tu nie ma ob czym gadać. Na 2 miejscu jest wygoda i tu też nie ma o czym zbyt wiele gadać. Na 3 miejscu jest wygląd i o tym chciałem właśnie pogadać bo wydaje mi sie że można :icon_mrgreen:

Ja już w zasadzie wybrałem typ kasku, tzn. kask otwierany (szczękowy) bo wydaje mi się że są wśród nich modele o wysokim poziomie bezpieczeństwa i dużym szeroko rozumianym komforcie. Szukam zatem wśród tych modeli takiego, który będzie stylistycznie dopasowany do cruisera. Wydaje mi się że dla wielu osób jeźdzących na chopperach/cruiserach styl (czy jak to tam nazwać) ma znaczenie. Gdyby tak nie było to po co wiekszość z nas ładowałaby na siebie i swoje maszyny tony chromu, ozdób, skór, ćwieków, naszywek, frędzelków, nie służących bezpieczeństwu światełek (iluminacje, stroboskopy), haftów, aerografów, białych opon, wyprutych wydechów itp itd. Ja nie zamierzam "obdarzyć" siebie i maszyny tym wszystkim (lubie spokojną elegancję :bigrazz: ) ale chciałbym mieć kask który prócz warunku 1 i 2 spełnia choćby częściowo warunek 3 i dlatego pytam czy ktoś nie widział czegoś takiego.

 

Pozdrawiam

ASh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Ks-rider !

Oczywiście bezpieczeństwo jest na 1 miejscu i tu nie ma ob czym gadać. Na 2 miejscu jest wygoda i tu też nie ma o czym zbyt wiele gadać. Na 3 miejscu jest wygląd i o tym chciałem właśnie pogadać bo wydaje mi sie że można :buttrock:

Ja już w zasadzie wybrałem typ kasku, tzn. kask otwierany (szczękowy) bo wydaje mi się że są wśród nich modele o wysokim poziomie bezpieczeństwa i dużym szeroko rozumianym komforcie. Szukam zatem wśród tych modeli takiego, który będzie stylistycznie dopasowany do cruisera. Wydaje mi się że dla wielu osób jeźdzących na chopperach/cruiserach styl (czy jak to tam nazwać) ma znaczenie. Gdyby tak nie było to po co wiekszość z nas ładowałaby na siebie i swoje maszyny tony chromu, ozdób, skór, ćwieków, naszywek, frędzelków, nie służących bezpieczeństwu światełek (iluminacje, stroboskopy), haftów, aerografów, białych opon, wyprutych wydechów itp itd. Ja nie zamierzam "obdarzyć" siebie i maszyny tym wszystkim (lubie spokojną elegancję :biggrin: ) ale chciałbym mieć kask który prócz warunku 1 i 2 spełnia choćby częściowo warunek 3 i dlatego pytam czy ktoś nie widział czegoś takiego.

 

Pozdrawiam

ASh

 

Nie wiem czy Ci to pomoze, poszukaj w necie ROOF - szczekowiec / integralny. Szczeke mozesz otworzyc do gory ( az za glowe ) harleyowcy co poniektorzy w tym jezdza i sobie chwala.

 

Bezpiecznej jazdy

 

pozdrawiam

 

:eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaski całkowicie zamknięte odpadają bo to stylistyka dla przecinaków/plastików. Wydawałoby się, że rozwiązaniem są kaski otwierane, czyli tzw. szczękowce. W czasie gdy są otworzone przypominają troche kaski otwarte i tym samym troche dopasowują się do stylu cruisera ale gdy są zamknięte... No właśnie. Gdy są zamknięte to są niemal identyczne jak przecinakowe kaski całkowicie zamknięte.

 

Pozdro

ASh

Na KRUZERA to tylko Kask otwarty, kowbojki i frędzle wszędzie tam gdzie tylko możliwe... buheh

Edytowane przez Preedom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą wprawdzie napisałem to w innym temacie o kaskach, ale co tam :biggrin: .

Kupiłem tej zimy kask Airoh Jet55, który bazuje na szcękowcu SV55.

Dzisiaj mój nowy nabytek, czyli Airoh Jet55 przeszedł pierwszy poważniejszy test, bo 150 km w niezbyt wysokich temperaturach i ... rewelka. Świetnie trzyma się na głowie, nic nie lata, nic nie podwiewa, szybka nie zaparowywuje, blenda przeciwsłoneczna to doskonały wynalazek. Może nie jest zbyt cichy, ale mi to nie przeszkadza. I zapięcie, które przy pierwszych przymiarkach trochę mnie uwierało w grdykę, podczas jazdy nie sprawiało kłopotu. Zdecydowanie polecam ten kask na choppera/crusera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie rzecz biorąc kasków jest pełno. Ale jak przychodzi co do czego to na criusera wybór jest moim zdaniem niewielki. Bo tak: Kasków otwartch jest dużo i wyglądają czadowo. Poprostu idealnie pasują na cruidera, ale niestety kask otwarty nie zapewnia zbyt dużej ochrony twarzy i szczęki w razie wypadku - nie wspominając już ochronie wymrożeniem gęby :icon_mrgreen: wiatrem w chłodniejsze dni. Kaski całkowicie zamknięte odpadają bo to stylistyka dla przecinaków/plastików. Wydawałoby się, że rozwiązaniem są kaski otwierane, czyli tzw. szczękowce. W czasie gdy są otworzone przypominają troche kaski otwarte i tym samym troche dopasowują się do stylu cruisera ale gdy są zamknięte... No właśnie. Gdy są zamknięte to są niemal identyczne jak przecinakowe kaski całkowicie zamknięte. Nie wiem jak wam ale mnie sie to nie podoba. Bardzo nie podoba. Chciałbym kupić kask otwierany, ale taki który po zamknięciu nawiązuje stylistycznie choć troche do stylu cruiserów. No i oczywiście chciałbym by jednoczesnie był to przynajmniej dobry kask z punktu widzenia technicznego (ochrona, wygoda, wentylacja, cisza itd). Latam po necie już pare dni, googluje i szukam na inne sposoby czegoś takiego ale nic takiego nie moge znaleźć. Może widzieliście gdzieś coś ciekawego? Może ktoś coś takiego już ma? Piszcie.

 

Pozdro

ASh

 

 

Popatrz na Schuberth J1, mnie sie bardzo podoba i chyba zmienie swojego Roofa Boxera na J1. Rusty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...