Skocz do zawartości

Szkielkowanie silnika


Trophy 197
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!! posiadam MZ TROPHY i lekko poprawiam jego stan techniczny ,a w sumie to rozebralem go na czesci :icon_razz: Chcialbym sie dowiedziec czy warto szkielkowac silnik??jest bardzo duzo firm nawet na Allegro ktore sie oglaszaja z ta usluga i jestem ciekaw czy efekt jest zadowalajacy czy lepiej nie bawic sie w takie cos!!!

 

PS > z gory dziekuje za rozwianie watpliwosci!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może podzielę się niewielkimi doświadczeniami. Szkiełkowanie bloku w k-750 wykonałem we własnym zakresie wykorzystując ścierniwo szklane dostępne na rynku i pistolet do piaskowanie. Efekt był bardzo dobry lecz wcześniej treba radziecki wyrób doprowadzic do należytego stanu gdyż odlew jest tragiczny.Szkiełkowanie nadaje aksamitny trochę matowy połysk i ja będe zawsze polecał ten sposób wykończenia przedmiotów z takich stopów jak aluminium itp. Niestety nie mam teraz możliwości wykonania zdjęć. Jedno jest pewne - piaskowanie odpada. Odlewy w MZ są o niebo lepsze od radzieckich więc efekt raczej murowany. Jeżeli zasobność portfela pozwala można zlecic to firmom specjalizującym się w tego typu usługach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie tak, rosyjskie odlewy są słabej jakości i przed szkiełkowaniem trza wszystko wyrównać, doprowadzić do stanu użytecznośći. Ja szkiełkowałem silnik(pokrywy, kartery itd) w iż-u. Tak to wyszło:

 

http://img294.imageshack.us/img294/5633/imgp2925oc2.jpg

http://img294.imageshack.us/img294/4657/imgp2924vn1.jpg

http://img294.imageshack.us/img294/4248/imgp2922ww5.jpg

 

Niemieckie odlewy wychodzą super, sam widziałem odlewy od Zundapów, Mz po szkiełkowaniu. Jedyny minus to trza to wszystko później bardzo dokładnie wymyć benzynką, przedmuchać koniecznie gniazda gwintów.

 

Co do szkiełkowania polecam z czystym sumieniem, drogo ale nigdy się nie zawiodłem:

http://www.motoweteranbazar.pl/

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie - przede wszystkim - szkiełkować można szklaną stłuczką, lub kuleczkami szklanymi (mikro kulki, taki pyłek z zaokrąglonymi końcami, to się kupuje, i jest drogie - ok 200 zł / 25 kg ).

efektów jednego i 2 szkiełkowania w ogóle nie ma co porównywać - kulka do stłuczki - jak dzień do nocy..

Prawda - od odlewu sporo zależy, ale najwięcej od mieszanki stopu aluminium.

 

pozdrawiam i polecam szkiełkowanie kulkami - naprawdę warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście odradzam . Było już wiele trendów "wykanczania" elementów aluminowych . Mamy coraz większe wymagania co do orginalności wyremontowanych kalsyków . Tak więc nic czego nie trzeba nie poprawiamy . Jakość odlewu też jest ważna ,ale w kryteriach historycznych a mniej wizualnych . Szkiełkowanie i inna obróbka aluminium może maskować np spawanie lub inne naprawy i tu rozumiem . Jednak nawet najgorszy kalafiorowaty odlew rosyjski niesie ze sobą informacje o historii technologi w jakiej pojazd został wykonany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkiełkowanie i inna obróbka aluminium może maskować np spawanie lub inne naprawy i tu rozumiem .

 

mylisz się kolego. po szkiełkowaniu dodatkowe spawy i inne takie błędy uwidaczniają się jeszcze bardziej..

 

 

Jednak nawet najgorszy kalafiorowaty odlew rosyjski niesie ze sobą informacje o historii technologi w jakiej pojazd został wykonany .

 

tutaj się zgadzam z Tobą w 100%, też jestem zwolennikiem oryginału.

nie zapomnij jednak, że podczas szkiełkowania zmiana struktury jest niemalże zerowa.

po kuleczkach po prostu mikro-pory w aluminium się zamykają, dzięki czemu materiał jest mniej podatny na brudzenie się. A wszelkie "kalafiory" , nadlewy itd nadal zostają. Podsumowując - mamy wyczyszczone, odświerzone "paskudne" aluminium, które jest zdecydowanie mniej podatne na bród. I do tego elegancki pół-matowy wygląd, na 100% będziesz zadowolony.

Edytowane przez sovietek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wait the second... ..nie mówię o szkiełkowaniu jako o "piepsznieciu" na spaw tylko o możliwości obrobieniu spawu (jak i okolic na płasko) i dopiero . Takie wykonanie sprawy gwarantuje zamaskowanie naprawy . I z tąd też większe podejżenie że element nie jest już całkiem pełnowartościowy w oczach kolekcjonera .Nie chce mi się szukać strony o cymbałkach ale jeśli komuś zależy na drążeniu tematu to niech poszuka i będzie wiedzał o czym mowa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka stronke masz na mysli? jesli mozesz, to daj link :icon_mrgreen:

 

odnośnie szlifowania spawu na płasko - nie zgodzę się z Tobą. spaw zeszlifowany, to spaw którego niema.. Nie przenosi żadnej siły itd. Chyba że myślisz o nadbudowaniu brakującego kawałka aluminium.

 

Jak ktoś chce lipę żenić, to nie będzie szkiełkował. Tak samo dobrze można "postarzeć" aluminium w tym miejscu - w dawnych czasach po przebiciu numerów silnika w samochodzie klepali je młotkiem przez papier ścierny i smarowali kwasem. Zabieg dodawał numerom jakieś 30 lat :banghead:

jak ktoś się ch**em urodził, to skowronkiem nie umrze - nie ma rady na złodzieja i oszusta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! niedawno kupiłem pistolecik do piaskowania i troszke sie zaczałem w to bawić... Fajny efekt wychodzi drobno (bardzo drobno) przesianym piaskiem wislanym. Później tylko mała poprawka kuleczkami szklanymi i fajny efekt;] wczoraj piaskowałem kumplowi silniczek od komara, kartery dekle, cylinder + głowica. efekt wyszedł naprawde fajny, zdjęć niestety nie posiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba już nie muszę szukać? Prosta zasada przy renowacjach i doprowadzania klasyka do stanu użyteczności mówi : nie rób nic co było by nieodwracalne . Co kto lubi . Jeszcze kilka lat temu masowo polerowano bloki i elementy aluminiowe . Teraz kolej na szkiełko . No cóż ,niestety moda nie omija nawet rzeczy historycznych .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkielkowanie to dobra sprawa- odswieza aluminium i automatycznie wyglada to niebo lepiej... u mnie caly silnik byl szkielkowany procz glowic ktore sie wypiaskowalo (tu blad.. bo szybciej sie brudzi aluminium i ciezko zchodzi brud.. teraz poprawie na szkielko :lalag:

 

kilka zdjec..

 

http://img246.imageshack.us/my.php?image=kasia27my5.jpg

 

http://img72.imageshack.us/my.php?image=kasia26xu5.jpg

 

http://img511.imageshack.us/my.php?image=kasia33uv6.jpg

 

http://img152.imageshack.us/my.php?image=kasia71cs9.jpg

 

(eh.. niepamietne czasy, gdy kacha jeszcze byla zolta :crossy: )

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można zabezpieczyć szkiełkowanie np. klarem?

klar zabezpieczy efekt szkiełkowania przed utlenianiem. ale niestety - będzie znacznie gorzej wyglądać..

wg mnie nie warto - 1 czynność sprzeczna z 2..

 

wild - przygotowywałaś jakoś silnik przed szkiełkowaniem (wygładzanie, piaskowanie, polerka itd), czy po prostu prysnęłaś tak jak było?

 

price - błagam Cie, odróżniaj szkiełkowanie kuleczkami od innych obróbek aluminum typu wygładzanie i likwidowanie błędów odlewniczych. ja też jestem przeciwnikiem spiłowywania rantów itd. Ale zaufaj mi, że silnik (bez piłowania rantów itd) pryśnięty szkłem wygląda jak świeżo wyprowadzony z fabryki.

Szkiełkowanie czyści aluminium i zamyka jego mikro-pory. Osobną sprawą jest wygładzanie nierówności. Te 2 sprawy trzeba rozgraniczać..

 

pozdrawiam

Edytowane przez sovietek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...