Skocz do zawartości

Odblokowanie TDR


premislauss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ale tylko wytłumacz mi w jaki sposób zamierzasz (mozna ) odblokwać ten zawór wydechowy? bo ja nie wiem.pozdr

no w taki że zawór ma wyciecie z jednej strony i obracajac go o 180 stopni,robisz spaliną wiekszy wylot i dlatebo go nie zadusza i jest silniejszy...tzr-ki tak mają......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w taki że zawór ma wyciecie z jednej strony i obracajac go o 180 stopni,robisz spaliną wiekszy wylot i dlatebo go nie zadusza i jest silniejszy...tzr-ki tak mają......

No moze ja osobiscie akurat nie bawiłęm sie tym silnikem.teraz już wiem o co chodzi :wink: dzieki KUDŁY

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzialanie YPVS : po wlaczeniu zaplonu testowy ruch prawo-lewo i zatrzymanie w pozycji pelnego otwarcia. Po uruchomieniu silnika maksymalne przymkniecie. Wraz ze wzrostem obrotow stopniowe otwieranie zaworu (poczatek otwierania przy ~6000rpm, pelne otwarcie ~8000rpm)

 

W silnik sterujacy wbudowany jest czujnik polozenia zaworu (jesli komus silnik "wariuje"- moge temat rozwinac), wiec po demontazu/montazu nalezy wlaczyc na chwile zaplon - zatrzyma sie w polozeniu "pelne otwarcie"

 

Zawor : pelne otwarcie ~3mm w lewo od punktu podawanego przez instrukcje obslugi/serwisowke (najlepiej zdjac dyfuzor i sprawdzic palcem). Z takim ustawieniem, rozwiercona dysza glowna i zwiekszonym dolotem powietrza do filtra ciag na 6 do prawie 10000rpm (zebatki 15/57)

- Patrzac w kanal wydechowy glowicy cylindra mozna dostrzec zawor mocy (YPVS).

Po lewej stronie silnika znajduje sie pokrywa (tam gdzie wchodza oba ciegla/linki 1+2), ktora zakrywa tarcze cieglowa zaworu mocy (YPVS).

- Zdjac pokrywe, poluznic ciegla i odwiesic od tarczy cieglowej.

- Tarcze cieglowa zdjac.

- Zawor mocy mozna teraz krecic reka i trzeba go normalnie przekrecic o 180°, aby przy obrotach powyzej 6000 otworzyc kompletny przeswit wydechu.

 

- Patrzac w otwor wydechowy w cylindrze (latarka) mozna dokladnie rozpoznac, w jakiej pozycji zawor mocy (YPVS) jest calkowicie otwarty (przekroj w ksztalcie nerki).

W tej pozycji pozostawic, zalozyc z powrotem tarcze cieglowa i podwiesic ciegla.

 

Ustawienie zaworu mocy (YPVS) odbywa sie nastepujaco:

- Wlaczyc zaplon, zeby sie wlaczyl serwo-silniczek.

- Zaplon wylaczyc.

- Tarcze cieglowa unieruchomic przy pomocy sztyftu (np. gwozdz, czy inny sztyft metalowy) w ten sposob, ze wtyka sie go poprzez szczeline w tarczy w mala dziurke u gory po lewej stronie.

- Teraz napiac ostroznie ciegla do momentu, az przestanie sie wyczuwac luz.

- Nastepnie odkrecic ciegla znowu o 1/4; obrotu z powrotem do tylu.

- W tej pozycji pozostawic (to jest sposob postepowania z ksiazki serwisowej Yamahy).

- Przykrecic pokrywe, przymocowac wydech i gotowe.

- Prawie 10 koni wiecej i wyraznie zmniejszone zuzycie paliwa J

 

Nie pokoi mnie tylko to, ze na piątce jest blokada na module... To może być niebezpieczne przy wyprzedzaniu.

Edytowane przez MACIAS1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na blokadę zapłonu. MoZe cdi, może wyciągnij linkę, bo one tez ak były chyba blokowane.
Bez przesady motor to nie komputer(przynajmniej TDR) ze wie ktory jest bieg wbity i przy 5 i 6 ci odetnie zaplon a na 1,2,3,4 wkreca sie na 12 tys.Jak by to bylo cdi to na luzie byc si sie nawet wiecej niz np 8 tys niewkrecila. :notworthy:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady motor to nie komputer(przynajmniej TDR) ze wie ktory jest bieg wbity i przy 5 i 6 ci odetnie zaplon a na 1,2,3,4 wkreca sie na 12 tys.Jak by to bylo cdi to na luzie byc si sie nawet wiecej niz np 8 tys niewkrecila. :notworthy:

zgodze się z tym co DiboS60 napisał... ja osobiście nie spotkałem sie z takim przypadkiem i nie słyszałem o czyms takim żeby w 125ccm na 5 biegu przy danych obrotach odcinało zapłon a na pierwszych 4 biegach wszystko było ok...przyczyna moze lezec gdzie indziej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wywnioskowałem z postu premislauss'a :icon_rolleyes:

mój motorek wkręca się na jedynce do 9-10tyś, na 6. max 8tyś obrotow. To jest blokada na cdi, czy raczej zużyty tłok?

skoro na pierwszym biegu idzie i wkrecia sie tak do 10tys obr/min a na szóstce tylko do 6-8 tys to pewno kompresja musi być mała i moto jest słabe i nie ma siły,tak to na 1 też by wiecej nie chciał krecić jak 8 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiemy im wyzszy bieg i wieksze obciazenie tym silnik potrzebuje wiecej mieszanki paliwowo powietrznej i ciag na ganziku jest wiekszy.Jezeli sa zablokowane membrany to moze sie to tym objawic.Do 4 biegu niepotrzebuje tyle mieszanki paliwowo powietrznej i mozna powidziec ze ,,przeciska" sie ona przez przygiete membrany lub zmiejszony dolot przez jakis plastik za kruccem ssacym(taki mialem w kmxie)na 5 i 6 biegu obciazenie jest juz duze zasys mieszanki rowniez a niemoze jej dojsc do cylindra tyle ile potrzeba.pospradzajcie sobie membrany i krucce a przedewszystkim kompresje i dopiero myslcie o cdi :) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy dt'tki nie sa blokowane w ten sam sposob na cdi co tdr'ki?

 

a mi sie cos pomyliło, dawno nie widzialem obrotomierzai nie pamietam liczb na nim, ale moja wkreca sie max do 8-8,5tys :(

90km/h i 6k obr......

to i tak dobrze, moja zablokowana przy 6tys jedzie jakies 70-75km/h, no ale na maxa leci 100 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...