Skocz do zawartości

Poznaniaczy moze wiecie....!!!!!!!!!!!!!!


Wioslarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kazdy kto niezna dokładnie procesu technologicznego mówi własnie ze nie odwazył by sie wkładac nic prostowanego do motocykla. Problem w tym ze czasem podczas produkcji juz trzeba taki wał prostowac czeste błedy pojawiaja sie przy odkuwaniu wałów. Azotowanie jest dobre! nalzey tylko zadbać o wysokość warstwy. Panwie ja starał bym sie dorobic z stopów jakis dobrych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie napawywywanie chromowanie i inne tego typu sprawy odradzam.

Naniesiona warstwa w wyniku naprężeń oddziela się i łuszcz. Jest podobno skuteczna metoda napawywania (nie wiem dokładnie czym) ale stosowana jest tylko w samochodach ciężarowych, ze względu na cenę nowego wału. Naprawa jednej szyjki kosztuje niestety kilka tysięcy zł. Ale jak wał kosztuje kilkadziesiąt wtedy jest to opłacalne. Robią to gdzieś w Warszawie. Natomiast metoda azotowania jest sprawdzona, robiłem takie silniki jak CBR400, CBR900, FZR600-1000 i chodziły. Dokładna wytrzymałość tego nie jest znana. W każdym razie żaden złożony przeze mnie nie stanął. Były problemy z jednym który składał ktoś w Warszawie, w którym to właśnie, nie wiem po co dorobili też główne, jak go rozebrałem to się poddałem.

:icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok! Sprawa została rozwiazana wał zostanie naprawiony w firmie ktora polecił mi kolega z pare postów wyzej !! Cena nie jest szokujaca a nawet bym powiedział mile mnie zaskoczyła! Ja i tak ja zrobie ten motor to od razu go w polske puszcze bo jak dla mnie to nie takiego motocykla szukałem i czas sie z nim rozstac! Co do ogolnej opini w sprawie naprawiania wałow widze ze ludzie boja sie tego zabiegu a to wcele nie jest tak ze sie nie da tego zrobic! Bo jesli tos umie i wie jak to zrobi to ze przejedzie drugie tyle co motor juz przejechał! Ale nie kazdy to potrafi! Taka jest moja opinia! Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy tez zatarł panewki w takiej kawie...

dzwonił gdzies do serwisu i nowy wał kosztuje 7000zł (tak, tak siedem tysięcy złotych...).

:)

 

W serwisie to moga ci krzyknac i 10, ale ta strona to czesci OEM

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie napawywywanie chromowanie i inne tego typu sprawy odradzam.

Naniesiona warstwa w wyniku naprężeń oddziela się i łuszcz.

:)

 

Nie Lukasz, naprawa walow przez chromowanie chromem technicznym jest stara jak swiat, sprawdzona i stosowana z powodzeniem. Wielkosc powodzenia zalezy od fachowosci osoby robiacej naprawe ;)

tzn jakosc koncowego szlifowania, zachowanie odpowiednich luzow i najlepiej zastosowanie oryginalnych panewek w silnikach krecacych 10 tys obrotow.

Z tego co czytalem z postow kolegi ktory naprawial wal przez azotowanie tez wydaje mi sie ze powinna byc to wlasciwa metoda, tyle ze nie jestem pewien jakosci i wytrzymalosci panewek dorabianych w polskich warsztatach.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ten model motocykla ma nadwymiarowe oryginalne panewki.

Wiekszosc japonii nie ma i trzeba dorabiac, a to juz dla mnie nie jest bardzo pewna metoda.

Z chromem jest o tyle latwiej ze mozna nalozyc go pod wymiar nominalny i zastosowac oryginalne panewki, ale z kolei wazny jest bardzo sposob koncowej obrobki,

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym jest sęk. Trzeba znaleźć warsztat, który zrobi to naprawdę solidnie. Trzeba by poszukać wejść w jakiś zakładach wojskowych bądź lotniczych. Bo jak zrobimy to tanio u jakiegoś rzemieślnika, to działało na pewno nie będzie. A co do dorabianych panewek to też wydaje mi się że jest to najsłabszy punkt.

A jak już jesteśmy przy panewkach to mam pytanie do bardziej doświadczonych mechaników. Jaka jest technologia dorabiania panewek, a właściwie jak uzyskuje się odpowiednią wartość wcisku w korbę. Zawsze głupio jest mi spytać się o to gościa, który dorabia mi panewki. Ludzie nie zawsze chcą się dzielić wiedzą.

Edytowane przez Łukasz Z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy tak gleboko w to nie wchodzilem.

Przy skladaniu walu do mojej BSA mialem okazje troche sie tym pobawic i zadnego wcisku panewki w korbe nie zauwazylem :(

Panewka siedzi w korbie dosc scisle, ale nie tak zeby nie mozna jej bylo wydlubac podwazajac np cienkim srubokretem - glownie trzyma sie na wglebieniu zrobionym w plaszczyznie podzialu korby w ktore wchodzi jej wystep. To ja rowniez zabezpiecza przed obracaniem.

Panewka jest napewno robiona z tasmy i cieta, ale jak dokladnie jest to robione musialbym sie dowiedziec.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewka jest to materiał warstwowy! Nosnikiem wytrzymalosci jest miedziana wstega która jest nastepnie pokryta chyba odmiana miekkiego aluminiu! Napewno jest to mikki materiał poniewaz musi on byc na tyle plastyczny aby nie porysac wału a zarazem na tyle twardy aby nie ulec wystarciu przy obracaniu wałem na niewłaczonym silniku! Poza tym panewki mozna dorabiac i sa nawet firmy które robia to badzo profesionalnie jednak dorobienie panewki do motocylka nie wymaga az tak specjalistycznych metod bo nir ma tu kołnizy i innych dupereli! wystarczy prasa hdrauliczna i matryca z regulowana wielkoscia i mozna spokojnie wygiac pasek tasmy na odpowiedni wymiar!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki mają zawsze większą średnice niż otwór w korbie, powinien tam być wcisk między 0,03-0,05mm. I ten właśnie wcisk zapobiega obróceniu się panewek podczas normalnej eksploatacji. Chodzi mi o to w jaki sposób dobrać tak precyzyjnie długość taśmy. Zamki w panewkach mają nie wielkie znaczenie, widziałem korbowody z panewkami bez zamków podstawa to odpowiedni wcisk. Musze jednak pogadać z tym gościem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panewki mają zawsze większą średnice niż otwór w korbie, powinien tam być wcisk między 0,03-0,05mm. I ten właśnie wcisk zapobiega obróceniu się panewek podczas normalnej eksploatacji. Chodzi mi o to w jaki sposób dobrać tak precyzyjnie długość taśmy. Zamki w panewkach mają nie wielkie znaczenie, widziałem korbowody z panewkami bez zamków podstawa to odpowiedni wcisk. Musze jednak pogadać z tym gościem.

 

Tutaj musze sie z toba nie zgodzic poniewaz jeszcze nie spotkalem se z panewkami bez zamków! Było by to bez sensowne bo panewka po pierwsze nie trzymała by sie w gniazdzie a po drugie to wirowała by po osiagnieciu pewnego luzu razem z wałem! Owszem sa panewki w których zamki sa w innej postaci niz takich zebów na koncach panewki jednak zawsze musi byc cos co ustali pozycje panewki na stałe! A co do długosci blach to sa wzory z ktorych wyliczysz długosc paska blachy jaki jest potrzebny aby wykonac dany łuk! Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...