Adam M. Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 W Ameryce tez Corolla jest we wszystkim najlepsza, oprocz dla mnie jednej rzeczy nazywanej tutaj "fun factor" - brzydka dla mnie jak kupa z bardzo srednimi osiagami.Dlatego raczej zadowolony jestem ze syn kupil Civica, mimo ze zjedzony przez rdze z jednej strony i z dziura pod siedzeniem pasazera :)Nadwozie sobie wyremontuje, silnik oprocz chalasu jest w porzadku ( sprezanie pow 180 Psi na wszystkich cylindrach ),a chalasuje oczywiscie Vitec, ktory w pewnym momencie wymieni i bedzie mial solidny samochod robiacy na baku 600 km i w dodatku potrafiacy naprawde przyspieszyc. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Almera - nieco więcej niż średnia łapie to auto korozja (7-9 letnie), czasami szwankuje elektryka (5 letnie), czasami hamulce (5 letnie). Generalnie modele nowsze (od 2001 nowa wersja była) są nieco gorsze niż te z lat 95-2000. jak najbardziej polecam almerę z lat 95-97 , najmniej awaryjny nissan. Ojciec już oświetla sobie drogę ku*wikami , mamy model z 2003r z silnikiem 1.8, po prostu tragedia. drzwi się poopuszczały, rdzewieje, nawala maglownica, wariuje sonda lambda, immobiliser już był 2x wymieniany, urywają się szpilki w kołach, często 3ka nie wchodzi, blokuje się alarm, czasami nie idzie dmuchawy wyłączyć albo radia ściszyć, bierze oleju więcej niż moja cieknąca na wale astra. A dzisiaj dodatkowo przez bryłke lodu która odpadła z jakiegoś auta rozwaliło pół wydechu . :crossy: :icon_mrgreen: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebekmx Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Obydwa auta są dobre, natomiast Almera jest to naprawdę auto bezawaryjne, mój kolega jeździ nią od nowości 98r. I jeszcze do tej pory nic mu sie nie stało. Z kolei Civic jest wiele ładniejsza. Ja bym jednak skusił na hondę. Jednym słowem ma charakter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario33 Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 (edytowane) Jeszcze kwestie ekonomiczne: Najpierw zakup używki.mam pod ręką wycenę używek Eurotaxu (u Niemca) - wybiorę rocznik 2002, bo ten mam pełne dane - pozwolą porównąć ceny - ceny w euro diesle:Civic 1,7 CTDI (3 drzwi) - 8.300Almera 2,2 Di (3 drzwi) - 6.900Corolla 2.0 D-4D sol (3 drzwi) - 10.700 ! benzynaCivic 1,4i (3 drzwi) - 7.250Almera 1,5 visia (3 drzwi) - 6.300Corolla 1,6 sol (3 drzwi) - 9.800 Jak widać Almera cenowo jest nie do pobicia ! W Polsce jest też dośc tania (wlasnie dzis ogladalem 2000 rocznik z dieslem za raptem 20 tysiecy, przy deklarowanym przebiegu 104 tysiace - na oko byl kręcony ale niedużo - silnik w dobrym stanie). Toyota bardzo droga - ale w Polsce jest nieco inaczej (naprawde duzo sie u nas sprzedalo tego samochodu) - nieco jest łatwiej i taniej dostać ją. Wszystkie modele przypominam miały poważny face-lifting w 2001 roku. Przed tym rokiem Corolla jest brzydka jak noc. Ale trwała jak gruby kij sosnowy :icon_mrgreen: Teraz spalanie najpierw modele przed 2001:Civic 1,4 benz (1995-2000) 6,7/7,7/9,5Almera 1,4 benz (1995-2000) 5,2/6,6/8,0Corolla 1,4 16V benz (1997-2001) 6,6/7,9/10,1 teraz modele od 2001Civic 1,4 benz 5,8/7,2/9,7Almera II 1,8 benz 5,9/7,5/10,2Corolla 1,4 16V benz 5,7/6,7/8,4 Moim zdaniem Almera najbardziej ekonomiczna pod względem zuzycia benzyny. Na dieslu to jeszcze bardziej widać (mam dane jak ktoś chce)/ Jeszcze ceny części przykładowych w PolsceW złotych sprzęgło (komplet)Corolla od 1997-2001: 942 złAlmera (1995-2000): 552 złCivic (1995-2001): 963 zł reflektor przedniCorolla: 288-449 (!)Almera 246Civic 250 błotnik przedni:Corolla 327Almera 274Civic 90 (!) Jak widac znow prowadzi Almera. toyota jest droga !!! Podsumowujac- jak potrzebujesz auto moze nie lidera bezszkodowosci (uwaga na korozję), ale trwale, ekonomiczne w eksploatacji - tylko ALMERA ! I to ta z rocznika 1995-2000. Szczegolnie korzystny jest tu diesel 2 litry - naprawde ekonomiczny (spalanie ma 4,7/6,2/6,9) ! Edytowane 23 Lutego 2007 przez mario33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Alez oczywiscie, za najwyzsza niezawodnosc placisz najwiecej.Ludzie uwazaja ze i tak w dluzszym okresie czasu z Toyota wyjda na swoje.Jesli chodzi o tutejszy rynek to opinia o Nissanie jest o 2 klasy nizej, a ja podoswiadczeniach mego syna z Maxima tez moge cos na ten temat powiedziec :P Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeLu3 Opublikowano 23 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2007 Osobiście polecam almere, bo sam taką śmigam od 4 lat (rocznik 1998) i jak dotąd okazuje sie autem totalnie bezusterkowym. Jakość wykonania, ukłąd jezdny, ergonomia stoją na naprawdę wysokim poziomie (pod tym względem almera o wiele lepiej prezentuje sie od corolli rocznik97) , spalanie w trasie to niecale 6L (silnik 1.4), ale fakt nie jest to demon prędkości i przyspieszeń - jednak od tego mam motocykl. Generalnie polecam almery z lat 96-99 bo te modele były produkowane w Japoni, a wiadomo, że "Made in Japan" = najwyższa jakość. Almery po 2000roku to padaki składane przez angoli i nawet nie ma ich co porównywac pod wzgędem jakości wykonania i usterkowości do starzych modeli. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon_r Opublikowano 26 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2007 Dobrego Civica kupić nie jest łatwo... jak tu wspomniano zwykle jeżdżą nimi albo ludzie młodzi albo tacy co nie potrafią jeździć Hondą.. w pierwszym przypadku zwykle mamy do czynienia z niedoinwestowaniem czyli przeglądami robionymi w dziupli i używanymi nędznymi materiałami eksploatacyjnymi... efekt jest taki, ze zwykle trafia się na wykończone sprzęgło, rozwalone zawieszenie i często skrzynię biegów do remontu... mozna za to liczyć na piękną chromowaną końcówkę wydechu. Zwykle są to autka w wersji 3d lub 5d.Silnikowi zwykle nic nie jest gdyż częste kręcenie pod czerwone wcale mu nie szkodzi w przeciwieństwie do jazdy na zbyt niskich obrotach... oczywiście pod warunkiem regularnej wymiany oleju. druga kategoria to użytkownicy sedanów 1,4is... tu z kolei można znaleźć sprzęty mocno przymulone i z powybijanymi panewkami w silniku bo starszy pan miał zwyczaj jeździć na zbyt wysokim biegu..... ale generalnie w tej kategorii łatwiej znaleźć coś sensownego. Klasyfikacja powyższa powstała po około 8 miesięcznych poszukiwaniach Civica i obejrzeniu kilkunastu aut... w końcu udało się znaleźć fajną coupetę w amerykańskiej wersji rocznik 97 za 15tys zł.. poszukiwania były czynione dla kolegi, który pluł sobie w brodę, że nie kupił ode mnie mojego starego kanciaka D13B1 rocznik 91 opchniętego za 3,5tys... a ja potem plułem sobie w brodę, że tak tanio opchnąłem autko w idealnym stanie w porównaniu do pięć razy droższych szrotów, które oglądaliśmy.... TRZEBA OGLĄDAĆ SPRAWDZAĆ I JEŹDZIĆ PRÓBNIE... i nie ma znaczenia czy to Civic czy Almera bo i jedno i drugie może okazać się szrotem jak jest używane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.