siecki Opublikowano 25 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2003 kazmir Wysłany: Wto Mar 25, 2003 7:00 am Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- To i ja dodam jeszcze jak można - skok tylnego zawieszenia. Widział ktoś enduro (nie mówiąc o crossie) z wałkiem ? Przeguby pracują tylko do pewnego kąta a potem trach... Przy zastosowaniu dwuch przegubów kardana możesz przekazywać napęd pod kątem nawet do 90 stop, więc raczej ta argumentacja odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 26 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2003 Masz rację czekałem aż ktoś wymieni BMW Według mnie ten sprzęt nie wiele ma wspólnego z off- road wiedziesz do lasu i cylindrami wyrywasz drzewa to chyba nie to chodziPiszesz że "Przy zastosowaniu dwóch przegubów kardana możesz przekazywać napęd pod kątem nawet do 90 stop" jasne że można tylko mały problemik ile tego można przenieś? Jeździłem w rajdach samochodów terenowych (miałem Czapaja z 1944) i widziałem jak ukręcały się półośki w przednich mostach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 26 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2003 witamnie zapominaj że przed kilkoma laty to włąsnie bmw a nie ktm wygrywały paryż-dakar i twoje zdanie że bmw to nie enduro jakoś do mnie nie trafia-poza tym układ boxer korzystnie wpływa na obniżenie środka ciężkości, owszem nie będę się kłócił bo bmw akurat nie produkuje żadnych hard enduropoza tym coś nakręciłeś w twojej wypowiedzi na temat terenówek:w moście półoski nie mają przegubów i nie z tego powodu się ukręcałyfaktycznie ukręcały się może z tego powodu ale np. w ladzie nivie ale ma ona niezależne zawieszenie kół przednich Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 26 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2003 Piszesz że "Przy zastosowaniu dwóch przegubów kardana możesz przekazywać napęd pod kątem nawet do 90 stop" jasne że można tylko mały problemik ile tego można przenieś? Jeździłem w rajdach samochodów terenowych (miałem Czapaja z 1944) i widziałem jak ukręcały się półośki w przednich mostachNie wiem dlaczego porównujesz radziecką konstrukcję z czasów wojny z nowoczesnymi motocyklami. Nie wiem równiez skąd pomysł że nie można tak zaprojektować wałka kardana żeby przeniusł powiedzmy 100 KM i 130 Nm. :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 27 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2003 Jeśli chcesz żebym na czarne mówił białe to pewnie ci się to nie uda a po drugie jeśli czerpiesz satysfakcję z tego że zawsze masz rację niech będzie skoro czujesz się z tym lepiej - powodzeniaNa zupełną poprawę humoru proponuję ci dokładne przeczytanie artykułu w kwietniowym Świecie Motocykli Wyprawa do Albanii (chyba o takim sprzęcie ostatnio rozmawialiśmy :-)) Na zakończenie nie jestem ortodoksem napędu łańcuchowego sam kiedyś dosiadałem Zundapp’a K-800 i KS 600 i do dzisiaj śni mi się jego piękny silnik jaki człowiek był głupi że gonił za szybkością co doprowadziło do pozbycia takiego pięknego sprzeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siecki Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2003 Nierozumiem o co Ci chodzi z wyprawą do Albani? Jeżeli o to że gościowi w Gutku padł krzyżak to chyba niezbyt dokładnie czytałeś bo napisał że było to spowodowane rozsypaniem się łożyska w wahaczu, więc nie wiem co to ma do możliwości przenoszenia obciążenia przez kardan w motocyklach enduro.A Twoja gadka Jeśli chcesz żebym na czarne mówił białe to pewnie ci się to nie uda a po drugie jeśli czerpiesz satysfakcję z tego że zawsze masz rację niech będzie skoro czujesz się z tym lepiej - powodzenia jest bezsensu. Nie mam potrzby zaspokajania jakiś chorych ambicji. Poprostu piszę co wiem na dany temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2003 Więcej luzu. 8) Każdy napęd ma swoje zalety. Nie ma co porównywać. Jak wiadomo kardan- bezobsługowość większy ciężar i cena takiego napędu. Łańcuch lżejszy tańszy, mniej trwały i więcej kłopotów z obsługą ( napięcie łańcucha , okresowe smarowanie)Oto całe streszczenie postów które tu były napisane. Nie ma co się dalej rozwodzić.Nie wiem o co chodzi z tymi kardanami ale ten rodzaj sprzęgła przenosi napęd w większości samochodów ( nie przednionapędowych) pracuje w ciężarówkach i innych sprzętach i jakoś daje sobie rade. Fakt że są dosyć małe kąty skręcenia osi. Ale np. w tatrze wszystkie sześć kół jest napędzane poprzez przeguby kardana przednie też i nic się nie ukręca. Dajcie spokój , dojdźcie do jakiegoś konsensusu i wypijcie na koniec browara pokoju :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.