Skocz do zawartości

mph na km/h - jak zmienic?


diobol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam jestem tu nowy :icon_mrgreen: mam problem. Posiadam honde cbr 600 f3 pc 31 z licznikami wyskalowanymi w milach. Moje pytanie brzmi: czy jest jakas mozliwosc przerobienia własnego licznika aby pokonywał przebieg w km/h zamiast w milach? Da sie to jakos zrobic czy musze wymienic licnzik? A jesli juz musze wymieniac licznik to wszystkie zegary czy da sie tylko predkosciomierz?

Prosze o pomoc nie chce niczego popsuc :buttrock: POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile sie nie myle to masz zegary analogowe, Wykręć tarcze prędkościomiera, odmierz i wytnij z pleksi taką samą, możesz ją zmatowić żeby nie była przeźroczysta i naklej na nią wydrukowaną na przeźroczystej foli nową tarcze w km. Chyba że uda Ci sie zalatwić tarcze od jakiegoś uszkodzonego licznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W fazerku kumpla spotkałem się z taką kostką wpinaną na przewodach do licznika (od koła-impulsatora), który zamieniał km na mile. Dziwiliśmy się że nie można się utrzymać już na moto a on tylko 100 pociągnie :icon_question: Po obdukcji i wyjęciu kostki pokazuje ładnie w km jak należy. Skoro jest takie coś dla angolii, że dzieliło km na mile to może w drugą stronę też taki moduł występuje, a skala w km napewno jest na zegary tylko pewnie mniejszymi literkami. Trzeba szukać, pewnie to byłoby tańsze niż całe zegary :icon_biggrin:

A i wtedy będzie też raczej dobrze zliczał km, a nie tylko pokazywał aktualną prędkość, jedyne co musi być to licznik na impulsy a nie linkę ale to chyba masz (choć nie wiem jak jest w f3)

Edytowane przez Jenes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz zkolesia co sie tym zajmuje.

 

http://www.allegro.pl/item160423595_biale_..._cbr_100_f.html

 

moze ma w ofercie to twojego moto.Na pewno zrobi to lepiej bo ma doświadczenie.Noi jak wezmiesz sam predkoscomierz w czarnym kolorze o tez cena bedzie inna.

 

 

pozdro

 

W fazerku kumpla spotkałem się z taką kostką wpinaną na przewodach do licznika (od koła-impulsatora), który zamieniał km na mile. Dziwiliśmy się że nie można się utrzymać już na moto a on tylko 100 pociągnie :icon_question: Po obdukcji i wyjęciu kostki pokazuje ładnie w km jak należy.:

 

a nie lepiej było popstrykać licznikami i by wyświetlały wtedy km bez ingerencji w elektryke??

Edytowane przez MYCIOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie lepiej bo to były zegary w km, moto pojechało do angoli z Niemiec, więc liczył w km tylko trochę wolniej i tyleż mniej pokazywał prędkość, właśnie przez ten moduł. Gdyby była możliwość przestawienia guzikiem jednostek i to zmieniłoby wartości pokazywane to napewno wyspiarze by tak zrobili a nie zakładali coś co wyglądało nawet na orginalną kostkę. I same jednostki nic nie dadzą jak bedziesz widział na cyferblacie prędkość dużo mniejszą, chyba że przy sprzedaży taki mały przebieg :icon_biggrin:

Moim zdaniem jak zrobić to już żeby wszystko było jak należy a nie tylko przemalować cyferki :icon_biggrin:

Jednak wszystko zależy od właściciela :icon_question:

 

:icon_mrgreen: Mycior, widze że my w podobnych okolicach się poruszamy,

Pozdrawiam

Edytowane przez Jenes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie lepiej bo to były zegary w km, moto pojechało do angoli z Niemiec, więc liczył w km tylko trochę wolniej i tyleż mniej pokazywał prędkość, właśnie przez ten moduł. Gdyby była możliwość przestawienia guzikiem jednostek i to zmieniłoby wartości pokazywane to napewno wyspiarze by tak zrobili a nie zakładali coś co wyglądało nawet na orginalną kostkę. I same jednostki nic nie dadzą jak bedziesz widział na cyferblacie prędkość dużo mniejszą, chyba że przy sprzedaży taki mały przebieg :icon_biggrin:

Moim zdaniem jak zrobić to już żeby wszystko było jak należy a nie tylko przemalować cyferki :icon_biggrin:

Jednak wszystko zależy od właściciela :icon_question:

 

:icon_mrgreen: Mycior, widze że my w podobnych okolicach się poruszamy,

Pozdrawiam

 

 

hmm , ale moto ma historie, moto z Niemiec do Anglii i potem do Polski hehe. Z tego co ja widizałem to w kazdym liczniku ciekłokrystalicznym jest opcja z MIL na KM, ale w sumie to liczników fazera nie widzialem.

 

 

Pozdro pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm , ale moto ma historie, moto z Niemiec do Anglii i potem do Polski hehe. Z tego co ja widizałem to w kazdym liczniku ciekłokrystalicznym jest opcja z MIL na KM, ale w sumie to liczników fazera nie widzialem.

Pozdro pozdro

Taki wędrowny ten fazer :icon_mrgreen:

Najlepiej będzie zobaczyć w manualu, czy takie coś jest możliwe, powinno pisać. W fazerku nie znalazłem chociaż przyznam szczerze za bardzo nie szukałem, może to i jest, ale zamiana jednostek by też oszukiwała bo ta kostka zmieniała liczbe impulsów dla całej elektroniki licznika, inaczej taka kostka musiałaby być już zaiplementowana :icon_biggrin: w zegary. Wtedy jednostki by załatwiały wszystko, kto wie, może tak mają niektóre sprzęty. :icon_question:

Czytać instrukcje i tyle :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie w tym rzecz ze to sa zegary analogicznie i pstryczka nie ma jak w elektronicznym:) Fakt nie wystarczy mi tylko zmienic tabliczki z mph na km bo licznik przebiegu dalej bedzie wolniej krecił - niby dobrze :) ale ja chciałbym czasami wiedziec ile mam km na danej trasie czy przy litrazowaniu motocykla. Później zbedne przeliczanie cyferek - juz lepiej wole miec czysto na blacie - jak to zrobic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie w tym rzecz ze to sa zegary analogicznie i pstryczka nie ma jak w elektronicznym:) Fakt nie wystarczy mi tylko zmienic tabliczki z mph na km bo licznik przebiegu dalej bedzie wolniej krecił - niby dobrze :) ale ja chciałbym czasami wiedziec ile mam km na danej trasie czy przy litrazowaniu motocykla. Później zbedne przeliczanie cyferek - juz lepiej wole miec czysto na blacie - jak to zrobic ?

 

Najłatwiej byłoby zamienić cały licznik. W przeciwnym wypadku będziesz musiał bawić się w wymianę trybów i zmienić tarczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Co do tej tarczy bym się nie zgodził bo są zegary które mają mile większymi cyframi i kilometry mniejszymi obok i jest to w odpowiednich odległościach więc danie tarczy z kilometrami powinno nie dawać błędu w pokazaniu prędkości bo odpowiednie wychylenie w milach ma swój odpowiednik wychylenia w km. Wskazówka będzie wychylać się tak samo jak w milach tylko wartość na cyferblacie będzie inna bo będzie w km. A co do przebiegu to będzie on nadal w milach więc pozostaje Ci wymiana całego zegaru bo takie składanie jednego z dwóch jest ryzykowne że wkońcu nic nie złożysz więc kup nowe zegary albo przyzwyczaj sie.

pozdro

Edytowane przez Dziki_YZF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...